Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Lineární rovnice se závorkami
Lineární rovnice se dvěma neznámými
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice – 2. část
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_33.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_770.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_78.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_757.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Elektronická učebnice - II
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _726 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_67.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _724 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _725 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PROCENTA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_254.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kvadratické nerovnice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Ekvivalentní úpravy rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Řešení nerovnic Lineární nerovnice 1
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Ekvivalentní úpravy rovnice
Střední škola obchodně technická s. r. o.
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: VY_32_INOVACE_02/07_Lineární rovnice Autor:Ludmila Flámová Ročník:8. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Tematická oblast:Matematika pro 8. a 9. třídu Předmět:Matematika Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Popisuje postup řešení rovnic o jedné neznámé s využitím základních algebraických operací. Klíčová slova:Lineární rovnice, neznámá, rovnost, ekvivalentní úprava. Druh učebního materiálu:prezentace

Lineární rovnice - Co je lineární rovnice? - Úpravy rovnic – ekvivalentní úprava rovnic. - Možné výsledky řešení lineárních rovnic.

Lineární rovnice Co je lineární rovnice? Lineární rovnice (též rovnice 1. stupně) - obsahuje jednu neznámou - není nijak umocněna, odmocněna apod. - můžeme ji správnými úpravami převést na tvar Název rovnice 1. stupně byl zvolen proto, že neznámou v lineární rovnici je možné vyjádřit ve tvaru 1. mocniny, protože lineární rovnice

Lineární rovnice Úpravy rovnic – ekvivalentní úprava rovnic Při úpravách rovnic používáme ekvivalentní úpravy. Tyto úpravy nezmění platnost rovnice. Smyslem ekvivalentních úprav je dostat rovnici do jednoduššího tvaru, ze kterého můžeme vypočítat výsledek rovnice (neznámou). 1. Provedeme-li vzájemnou výměnu stran rovnice (zaměníme levou a pravou stranu rovnice), kořeny rovnice se nezmění. 2. Přičteme-li k oběma stranám rovnice stejné číslo nebo mnohočlen, kořeny rovnice se nezmění.

Lineární rovnice Úpravy rovnic – ekvivalentní úprava rovnic 3. Odečteme-li od obou stran rovnice stejné číslo nebo mnohočlen, kořeny rovnice se nezmění.

4. Vynásobíme-li obě strany rovnice stejným číslem nebo mnohočlenem (různým od nuly), kořeny rovnice se nezmění. Provedeme zkoušku. Kořen rovnice dosadíme do levé i pravé strany. Rovná-li se pravá strana levé, pak jsme kořen rovnice vypočítali správně. nebo Lineární rovnice Úpravy rovnic – ekvivalentní úprava rovnic kořen rovnice Zkouška:

5. Vydělíme-li obě strany rovnice stejným číslem nebo mnohočlenem (různým od nuly) kořeny rovnice se nezmění. Lineární rovnice Úpravy rovnic – ekvivalentní úprava rovnic Provedeme zkoušku. Kořen rovnice dosadíme do levé i pravé strany. Rovná-li se pravá strana levé, pak jsme kořen rovnice vypočítali správně. nebo Zkouška:

1. Lineární rovnice má v množině R jedno řešení (jeden platný kořen), jestliže náleží R. Lineární rovnice Možné výsledky řešení lineárních rovnic: Příklad 1: Řešme rovnici a proveďme zkoušku: Řešení: /roznásobíme dvojčlen jednočlenem /sečteme kořen rovnice

Příklad 1: Zkrácená forma zápisu řešení: Zkouška: Lineární rovnice Možné výsledky řešení lineárních rovnic: kořen rovnice

2. Lineární rovnice nemá žádné řešení pokud rovnici nevyhovuje žádné číslo náleží R. V rovnici s neznámou se neznámá nemusí vůbec vyskytovat. Lineární rovnice Možné výsledky řešení lineárních rovnic: Příklad 3: Řešme rovnici a proveďme zkoušku: Řešení: Rovnice s neznámou nemá řešení, protože pro žádné reálné číslo neplatí.

3. Lineární rovnice má nekonečně mnoho řešení:, náleží R. Rovnici může vyhovovat každé reálné číslo, řešením je množina reálných čísel). Rovnici můžeme zapsat ve tvaru. Lineární rovnice Možné výsledky řešení lineárních rovnic: Příklad 3: Řešme rovnici a proveďme zkoušku: Řešení: /roznásobíme dvojčlen jednočlenem /sečteme Zkouška: Do rovnice dosadíme za neznámou libovolné reálné číslo, např. číslo 1.

Použité zdroje:  PŮLPÁN, Zdeněk, Michal ČIHÁK a Josef TREJBAL. Matematika pro základní školy: 8, algebra. 1. vydání. Praha: SPN, ISBN