Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Železniční doprava a programovací období
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Páteřní železniční dopravce IDS v roce 2012
Integrovaný dopravní systém
Drážní doprava v České republice Setkání s novináři 3. července 2009.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Hrozí veřejné dopravě kolaps?! Tisková konference Svazku obcí Region povodí Mratínského potoka 7. ledna 2011, Líbeznice.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Priority dopravních staveb na území Ústeckého kraje a dopravní obslužnost PZ Kulatý stůl Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
POLITIKA ÚZEMNÍHO ROZVOJE České republiky, ve znění Aktualizace č. 1 Schválena vládou ČR usn.č. 276/2015 dne , závazná od
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
České Švýcarsko o. p. s. Šetrná doprava v Českém Švýcarsku.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Pondělí
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
v mikroregionu Dačicko
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Nejedeš na černo?.
Vyhodnocení RAP 2018.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Setkání s hejtmanem Most,

Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém kraji  Příznivé výsledky ve snižování míry nezaměstnanosti v Ústeckém kraji – tisková zpráva

Doprava v Ústeckém kraji

Řešení dopravy – souběhy tratí  Ústecký kraj patří k nejhustším sítím železničních tratí v České republice  Krajem prochází železniční koridor Děčín – Břeclav, po kterém je vedena doprava z Berlína do Prahy a do Budapešti  Současně s tím je v kraji vedena velmi hustá regionální železniční síť  Strategií kraje je provozovat dopravu v relacích s vyšší přepravní poptávkou….  … a současně s tím omezovat dopravu na úsecích, které nejsou efektivní a nevyužívané.

Řešení dopravy – souběhy tratí  Ústecký kraj je povinen řídit se platnou legislativou, která zakazuje vedení různých druhů dopravy na totožných úsecích –„… kraj musí přistoupit k takovému způsobu zajištění základní dopravní obslužnosti, který bude minimalizovat úhradu prokazatelné ztráty placené z rozpočtu kraje při zachování stejné míry dopravní obslužnosti“ –kraj má tedy ze zákona povinnost nakládat s prostředky daňových poplatníků maximálně šetrně a musí prostředky soustředit do dopravy, která je využívanější a efektivnější  Připravuje se proto změna v jízdním řádu od , kterou dojde k omezení nebo zastavení provozu na některých tratích  Hlavní důvody pro změny v jízdním řádu: –nízké využívání těchto tratí (ekonomické důvody) –lepší organizace zabezpečení veřejné dopravní obslužnosti

Řešení dopravy – souběhy tratí  V trasách, kde vedle sebe vedou dva nebo více druhů dopravy, bude podporován pouze jeden druh (efektivnější)  Je vždy nutné zvážit, který z nich je rentabilnější a výhodnější pro cestující  Významnou roli hrají kvalitativní podmínky konkrétních druhů dopravy a reálná doba přepravy a její spolehlivost a plynulost  Ve většině případů je potvrzen páteřní smysl dopravy železniční –Jde o trasy Ústí nad Labem – Děčín, Ústí nad Labem – Lovosice, Lovosice – Litoměřice, Rumburk – Šluknov a Roudnice nad Labem – Straškov  V některých případech, kdy je železniční trať vedena nevhodně, je preferována doprava autobusová –Jedná se o trasy Děčín – Jílové u Děčína – Libouchec, Rumburk – Jiříkov, Lovosice – Třebenice – Libčeves. V jednom případě je dokonce preferována doprava tramvajová, a to v trase Most – Záluží – Litvínov.

Shrnutí dopravy v Ústeckém kraji  Ústecký kraj úpravou jízdního řádu reaguje na dlouhodobý trend snižování počtu cestujících na zmíněných tratích  Průměrná vytíženost spoje je 12,3 osob u vozu s maximální kapacitou 55 osob (trať Chomutov – Vejprty)  Průměrné stáří vozů Českých drah je zhruba 50 let, prostředky daňových poplatníků jsou tak neefektivně využívány (investice vysoce přesahují náklady na modernizaci vozového parku Českých drah)  Neobjednané vlakové spoje budou nahrazeny spoji autobusovými  Na některé železniční tratě plánuje Ústecký kraj vypsat v roce 2008 výběrová řízení - záměrem je porovnat nabídku Českých drah s jinými dopravci a vybrat kvalitativně a ekonomicky nejvhodnějšího dodavatele

Redukce na železnici je v kraji potřebná… Objednané kilometry v roce 2007 Celkové náklady kraje ročně (prokazatelná ztráta) Náklady na jeden kilometr Železnice km Kč 48,19 Kč Autobus km Kč 17,83 Kč