SEO ANALYTIKA Romana Velflová - medio.cz
Mám spoustu obsahu, ale malou návštěvnost dotaz cílová stránka počet stránek webu počet crawlovaných stránek „KRABIČKA“ počet zaindexovaných stránek počet vstupních stránek z organicu Odkazy Stránky webu …… web1 wEb2 WeB3 CRAWLER INDEX FRESH INDEX Sitemap ? ? Stránky eshopu Procházené stránky Index Vstupní stránky z organicu Sportobchod.cz ?
Jaká je ideální rychlost načítání stránek? Google Analytics
Jaká je ideální rychlost načítání stránek? Google Webmaster Tools Google Webmaster Tools „Průměrná doba stažení stránky robotem – 0,62 sekund “ Google Analytics „Průměrná doba načítání stránky uživatelem – 4,27 sekund “ Ideální doba je taková, která neprudí uživatele, neroste a neskáče
Jaká je ideální rychlost načítání stránek? Google Analytics
Co je tak špatného na sledování pozic? V zásadě nic, ALE…. Úzký / chybný výběr slov a vstupních stránek Nereflektování long tailu Personalizované hledání Nereflektuje přímý vliv na návštěvnost Kvalita a konverze schopnost návštěvnosti
Jak si který obsah vede? Není ten blog k ničemu? Počet klíčových slov Poměr vstupů na unikátní dotaz 2,6 1,5 1,9 10,1 2,4 1,4 2,0 1,1 Podíl brandových spojení 0,9% 1,1% 2,5% 20,6% 15,9% 6,3% 0,00% 1,2% Podíl víceslovných spojení (bez brandu) 80,6% 83,6% 80,6% 72,4% 69,5% 70,0% 80,5% 91,4% Podíl návštěv z víceslovných spojení (bez brandu) 69,1% 83,2% 82,0% 56,0% 75,7 % 74,3% 62,2% 90,8%
Máme dobré pokrytí klíčovými slovy?
Poměr vstupů na unikátní dotaz 6,6 3,6 8,5 3,5 2,2 8,8 9,3 2,8 1,3 2,1 Podíl brandových spojení 5,5% 0,0% 14,9% 8,8% 3,7% 4,8% 11,1% 0,0% 1,8% 0,0% Podíl víceslovných spojení (bez brandu) 72,9% 90,7% 80,5% 57,4% 93,8% 45,0% 35,3% 94,1% 92,0% 93,9% Podíl návštěv z víceslovných spojení (bez brandu) 70,8% 97,2% 32,2% 23,1% 96,6% 5,6% 4,8% 91,2% 91,6% 96,5% Počet klíčových slov
Jak poznám kvalitní návštěvnost?
Je stránka dobře cílená?
Jaké otazníky nabízíme v e-shopu?
Pokrýváme long tail? Klíčové slovo inline brusle kolečkové brusle kopačky Frázová shoda Přesná shoda Podíl longtailu ,2% ,6% ,8% Frázová shoda Přesná shoda Podíl longtailu ,93% ,80% ,13% Statistiky hledanosti na Seznamu Přehled vstupních dotazů Google Analytics Podíl dotazů v rozšířené a přesné shodě
Děláme dobře linkbuilding? Počet zpětných odkazů, PageRank – NEDOSTATEČNÉ! Počet návštěv z referrerů a podíl na celkové návštěvnosti Počet nových návštěv a podíl na celkové návštěvnosti Obchodní výkonnost návštěvnosti z referrerů Náklad na konverzi Počet odkazujících domén, odchozích odkazů Majestic SEO Flow Metrics
Další zajímavé metriky Každá, kterou si dokážu zdůvodnit
Na jakých 5 věcí se zaměřit Kolik lidí se ke mně dostalo Proč jich nebylo více Jak se lidé na web dostali Co na webu dělali Proč se vrátili
Použité zdroje TICHÝ, Jan. In: [online]. Pozice nejsou správným měřítkem úspěchu SEO. Dostupné z: presentationhttp:// presentation SNÍŽEK, Martin. Proč pořád měříte své SEO pozicemi? In: [online]. Dostupné z: PROKOP, Marek. In: [online]. Zásadní roli v úspěšnosti SEO hrají náklady. Dostupné z: PROKOP, Marek. Kolik klíčových slov se vejde na jednu stránku. In: [online]. Dostupné z: PROKOP, Marek. In: [online]. Není váš dlouhý ocas příliš krátký? Dostupné z:
Použité zdroje PROKOP, Marek. In: [online]. Jak správně hodnotit odkazovanou návštěvnost v Google Analytics. Dostupné z: PALMER, Justin. Alternatives to Google PageRank… 7 Worthwhile SEO Metrics. In: [online]. Dostupné z: worthwhile-seo-metrics/ worthwhile-seo-metrics/ KRUTIŠ, Michal. Začněte analyzovat cenná data v Google Webmaster Tools ještě dnes. In: [online]. Dostupné z: webmaster-tools-jeste-dnes/ webmaster-tools-jeste-dnes/ ISHAM, Mark. How Website Speed Actually Impacts Search Ranking. In: [online]. Dostupné z: DEMERS, Jayson. Google Webmaster Tools Now Tracks GoogleBot Download Time. In: [online]. Dostupné z: tools_b_ htmlhttp:// tools_b_ html
Děkuji, že jsem tu dnes s vámi mohla být
Romana Velflová Říkejte mi Romano a nebojte se mi napsat