ITI Pražské metropolitní oblasti
ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise - Zdůrazňována role měst a metropolitních oblastí (města jako nové póly růstu a motory rozvoje) - Návrhy nařízení počítají s vyčleněním finančních prostředků pro rozvoj vybraných metropolitních oblastí v dotčených operačních programech - Důraz bude kladen na velké integrované projekty strategické povahy, soubory projektů
ITI Pražské metropolitní oblasti PMO zahrnuje dvě kategorie regionů – rozdílné spolufinancování a tematická koncentrace -19. června 2013 podepsáno Memorandum o spolupráci HMP a Středočeského kraje -Nutnost zpracování Integrované strategie pro ITI Pražské metropolitní oblasti -Vymezení území Pražské metropolitní oblasti 515 obcí; 14 ORP; 4.983,1 km2 (6% území ČR) téměř 2 mil. obyvatel (20 % obyvatel ČR)
ITI Pražské metropolitní oblasti
Vize ITI PMO
Alokace integrované strategie
Harmonogram schvalování ITI
Integrovaný přístup strategie -Integrované projekty s nadregionálním dopadem -90 % investic se uskuteční ve Středočeském kraji -Nástroj ITI – „pilotní projekt“ spolupráce Prahy a Středočeského kraje -Obsahuje 3 prioritní oblasti: PO 1 Inteligentní doprava PO 2 Ochrana před přírodními riziky PO 3 Dostupné a kvalitní školství
PO 1 – Inteligentní doprava
Indikativní seznam projektů ORP Kladno: -Terminál městské autobusové dopravy – město Kladno -P+R – město Kladno -Rozvoj sítě páteřních cyklotras – město Kladno -Modernizace vozového parku – ČSAD Kladno -Cyklostezka podél silnice II/606 Doksy – Velká Dobrá -Cyklostezka Družec – Velká Dobrá -Cyklostezka Družec – Doksy -Cyklostezka Velká Dobrá – Kladno -Cyklostezka Valdek – Velká Dobrá
PO 1 – Inteligentní doprava Indikativní seznam projektů ORP Kladno: -Cyklostezka Čelechovice - Kačice -Cyklostezka Stochov – Třešňovka -Cyklostezka Zákolany – Otvovice – Kralupy nad Vltavou -Cyklostezka Buštěhrad – Lidice IROP – 18. výzva – Podpora bezpečnosti dopravy a cyklodopravy - Ukončení realizace projektů do
PO 1 – Inteligentní doprava Předmětem projektu je rekonstrukce, modernizace či výstavba cyklostezky nebo úprava či realizace liniového opatření pro cyklisty, které: svádí cyklistický provoz z pozemní komunikace s intenzitou automobilové dopravy vyšší než 3000 vozidel/den, nebo jsou navrženy k zajištění obsluhy území jedné či více obcí s celkem minimálně 500 obsazenými pracovními místy, nebo jsou navrženy k zajištění obsluhy území jedné či více obcí s celkem min obyvateli, Nebo jsou navrženy s přímým napojením na stávající liniové opatření pro cyklisty nebo cyklostezku, se kterou dohromady zajišťují obsluhu území jedné či více obcí s celkem min obyvatel nebo jsou navrženy s přímým napojením na stávající liniové opatření pro cyklisty nebo cyklostezku, se kterou dohromady zajišťují obsluhu území jedné či více obcí s celkem min. 750 obsazenými pracovními místy,
PO 2 – Ochrana před přírodními riziky
PO 3 – Dostupné a kvalitní školství
Indikativní seznam projektů ORP Kladno: -Rozšíření technického vybavení ZŠ – město Kladno -Rozšíření technického vybavení ZŠ - Zákolany -Rekonstrukce objektu ZŠ na odborné učebny - Zákolany -Výstavba nového pavilonu ZŠ - Tuchlovice -Revitalizace MŠ – navýšení kapacity - Kyšice -Rozšíření kapacity ZŠ Oty Pavla - Buštěhrad -Renovace a vybavení učebny fyziky a chemie - Buštěhrad -Revitalizace staré budovy MŠ a ZŠ - Buštěhrad
Plán výzev IROP pro ITI Infrastruktura pro předškolní vzdělávání -Průběžná výzva – Dopravní obslužnost -Průběžná výzva – Regionální vzdělávání -Průběžná výzva –
ITI Pražské metropolitní oblasti Více informací naleznete na: Děkuji za pozornost Mgr. Ilona Binhacková