Švejda, Mráz, Dostál.  * 22.1.1869 – Pokrovskoje (data nedoložená)  † 29.12.1916 – Sankt Petěrburg  ruský ortodoxní kněz, mystik a léčitel  označován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyselost a zásaditost vodných roztoků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je. Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

Odměrná analýza – volumetrie určení množství analytu na základě spotřeby titračního činidla je nutné znát stechiometrické poměry v reakci v bodě ekvivalence.
Téma: ŘECKO 7, Makedonie Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Alexandr Veliký Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace:
Bezpečnost práce První pomoc Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ TEMA: KUŘÁCTVÍ ČÍSLO PROJEKTU:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KYSELINY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.
Konstantin a Metoděj Vypracovala: Petra Mertová 4. B.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_580 Jatečné zpracování drůbeže Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Petr I. Veliký obr. č. 1. „Je hrozné, že vládci, který dokázal ze zaostalé země vybudovat impérium, chyběla nejdůležitější lidská ctnost – lidskost.“
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Grigorij Jefimovič Rasputin Ruský mystik s velkým vlivem na posledního vládce z rodu Romanovců cara Mikuláše II. -Význam slova mystik – záhadný.
ZÁKLADNÍ POTŘEBY DĚTÍ MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dětský domov a Základní škola Liptál
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Věcné učení VY_32_INOVACE_06_11_smysly člověka (sluch 2)
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Výpočet hmotnostního zlomku
Marca Aurelia Téma: Řím za Marca Aurelia Téma: Řím za 1
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.10_KYSLÍKATÉ KYSELINY_2.
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název projektu: Moderní škola
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
CHEMIE - Sloučeniny dusíku
MLŽI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210215
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_567_ Výroba sýrů a jogurtů 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Vyjmenovaná slova po L
Název projektu: Moderní škola
PAVLOV VY_52_INOVACE_ února 2014
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Přijďte se s námi naladit na Vánoce:
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Klíčová témata projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_67_PRV1
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Současná společnost a životní styl, generační problémy
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_Jir_I_32 L.Ferlinghetti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Přijďte se s námi naladit na Vánoce:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Protonová teorie kyselin a zásad, vodíkový exponent pH
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
VY_32_ INOVACE_ 20_ PŘÍRODOVĚDA 5
Alexander Nikolajevič Romanov
Základní chemické veličiny
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_22_I. SVĚTOVÁ VÁLKA
VY_52_INOVACE_PR Šablona.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

Švejda, Mráz, Dostál

 * – Pokrovskoje (data nedoložená)  † – Sankt Petěrburg  ruský ortodoxní kněz, mystik a léčitel  označován jako „Mad Monk“, tzn. šílený mnich  znám díky vlivu u carské rodiny Romanovců

 ze sedlácké rodiny, matka i sourozenci zemřeli  bez většího vzdělání (negramotný)  v únoru 1887 svatba, poté 3 děti  do 28 let se opíjel, kradl apod. – následovalo prozření a putování po sibiřských klášterech  v klášteře pověst léčitele a divotvorce

 1903 příchod do Petrohradu  1905 spřátelení s carskou rodinou (Mikuláš II., Alexandra Fjodorovna)  1909 zlepšení stavu nemocného careviče Alexeje Nikolajeviče díky hypnózám a modlitbám → velmi oblíben, stává se rádcem rodiny  za 1. světové války a nepřítomnosti cara velký vliv na chod státu

 skandální soukromé chování zdiskredituje rodinu → spáchán atentát  Felix Yusupov, Dmitri Pavlovich, Vladimir Purishkevich  v koláčcích + víně dávka kyanidu silná na zabití 5 mužů – neefektivní  4 střely (2 do srdce, 1 do hrudi, 1 do hlavy)  vhození do Něvy – pitva prokázala smrt utopením

Švejda, Mráz, Dostál

 KCN, triviálně cyankáli  draselná sůl kys. kyanovodíkové  bílá, krystalická, hygroskopická látka  silný jed při požití, vdechnutí, kontaktu s kůží  v žaludku rozpad na kyanovodík  smrtelná dávka 200 – 300 mg

 t t = 634,5 °C; t v = 1635°C; ρ = 1,56 g.cm -3 (25°C); M = 65,116 g.mol -1 ; rozp. v H 2 O 71,5 g na 100 ml (25 °C)  reakce se vzdušným CO 2 → smrdí po mandlích, bez výraznější chuti  výroba reakcí kyseliny kyanovodíkové s 50% vodným roztokem hydroxidu draselného; pak vypařování roztoku ve vakuu HCN + KOH → KCN + H 2 O

  de  rasputin-sileny-mnich-pritelem-ruske- carevny/ 

Děkujeme za pozornost!!!