OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světelné jevy Šíření a rychlost světla Odraz a lom světla
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
OPTICKÉ PŘÍSTROJE 3. Dalekohledy.
Zobrazování optickými soustavami
Dalekohledy (Učebnice strana 121 – 123)
OPTICKÉ PŘÍSTROJE 1. Lupa Podmínky používání prezentace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Lupa a mikroskop (Učebnice strana 117 – 120)
Optické přístroje A. Zobrazovací A1) Subjektivní – obraz neskutečný (brýle, mikroskopy, dalekohledy) A2) Objektivní – obraz skutečný (fotografické přístroje,
Užití čoček v praxi Lupa (wikipedie)
Zobrazení zrcadlem a čočkou
zpracovaný v rámci projektu
Světelné jevy Optika II..
Malý předmět – malý zorný úhel – malý obraz na sítnici nevidím nic! OS DB Vezmu lupu!!! Oko neozbrojené lupou.
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Optické zobrazování Základní pojmy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Mikroskopy příčné zvětšení objektivu příčné zvětšení okuláru
Optické odečítací pomůcky, měrení délek
ČOČKY Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka
19. Zobrazování optickými soustavami
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DALEKOHLEDY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
Fyzika Čočky.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Dalekohledy.
Dalekohledy.
Využití difrakce v praxi
Obrazy (geometrická optika)
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
LUPA A MIKROSKOP Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
LUPA A MIKROSKOP Téma: Obrázky Studijní text
Optické přístroje Mgr. Kamil Kučera.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Mikroskop
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lupa
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Lupa, mikroskop, dalekohledy Název školy:
Dalekohledy Kepplerův dalekohled Galileův dalekohled Newtonův dalekohled.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
Mikroskop. poprvé sestaven v roce 1590 v Nizozemsku Zachariasem Jansenem.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Fyzika - optické přístroje subjektivní Autor:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Lupa slouží k pozorování malých blízkých předmětů spojná čočka s ohniskovou vzdáleností do 25 cm zvětšuje 10x předmět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Užití čoček TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Optické přístroje - dalekohledy
Čočky a zrcadla Mirek Kubera.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Optické přístroje Mgr. Kamil Kučera.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Oko, přístroje.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Optické přístroje, mikroskop a související témata Jana Jurmanová.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Obrazy (geometrická optika)
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání

Velikost a vzdálenost pozorovaných předmětů určujeme podle zorného úhlu – úhel mezi paprsky, které vycházejí z okrajových bodů předmětu a vnikají do našeho oka.

Lupa je spojka s malou ohniskovou vzdáleností. Pozorovaný předmět se snažíme umístit mezi čočku a její předmětové ohnisko, pokud možno co nejblíže k ohnisku. Lupa

Obraz vytvořený lupou je zdánlivý, přímý, zvětšený. Zorný úhel zdánlivého obrazu (obr. b) je větší než zorný úhel předmětu pozorovaného bez lupy (obr. a).

Dalekohled

. Hvězdářský dalekohled Objektiv-spojka blíže předmětu Okulár-spojka do níž se díváme okem

Triedr obraz pozorovaného předmětu je přímý

Mikroskop

telescope/ telescope/ Použité zdroje