Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Přivlastňovací zájmena
NJ - gramatika předložky.
Název materiálu: Předložky se 4. pádem
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Německý jazyk předložky se 4. pádem nácvik pasivně i aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Pěnička.
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_455Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 7: Im Hotel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Deutsch mit Max II. Lektion 3
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
Němčina pro jazykové školy nově 1 Wiederholung 5–8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Personalpronomen Autor.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_08_BEI.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Přeložky se 3. pádem VY_32_INOVACE_02-15 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk – 2. cizí jazyk Tematický.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková. Dostupné.
Skloňování osobních zájmen ve 3. a 4. pádě VY_32_INOVACE_02-20 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Německý jazyk – Gramatické jevy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Němčina pro jazykové školy nově 1
Německý jazyk – Gramatické jevy
Němčina pro 8. třídu. Předložky se 3. a 4. pádem
Doplňování členů do textu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Osobní zájmena v čísle množném
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické jevy Téma: Předložky se 4. pádem Jméno autora: Mgr. Petr Kozlovský Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace): Seznámení s předložkami se 4. pádem, splynutí se členem určitým, procvičen na příkladech

 Předložky se pojí s určitými pády.  Tomuto spojení se říká „předložková vazba“.  Předložky se stejným významem mohou mít v češtině a v němčině vazbu s jiným pádem.  Některé německé předložky se pojí pouze s jedním pádem, jiné se dvěma, výjimečně se třemi pády.

DURCH SKRZ, PROSTÝ 7. PÁD FÜRPRO, ZA GEGENPROTI OHNEBEZ(E) UMOKOLO, V, O

 Některé předložky splývají se členem určitým.  Obě varianty jsou správné a přípustné. durch + das =durchs für + das=fürs um + das=ums Wir gehen durch das / durchs Haus. Das ist wichtig für das / fürs Studium.

Wir gehen durch den Park. Jdeme parkem. Adam fährt durch die Stadt. Adam jede skrz město (městem).

Ich mache das für dich. Dělám to pro tebe. Für 10 Euro kaufe ich mir etwas Neues. Za 10 euro si koupím něco nového.

Was hast du gegen mich? Co máš proti mně? Sie spielen gegen uns. Hrají proti nám.

Das Zimmer ist leider ohne Bad. Pokoj je bohužel bez sprchy. Ohne ihn machen wir es nicht. Bez něho to dělat nebudeme.

Ich komme um 13 Uhr. Přijdu ve 13 hodin. Er bittet mich um das Buch. Prosí mě o tu knihu. Um das Auto stehen viele Leute. Okolo toho auta stojí hodně lidí.

pro moji maminku für meine Mutti. proti tomu autu gegen das Auto v 17 hodin um 17 Uhr

ulicí (7. pád) durch die Straße bez peněz ohne Geld za všechny (ne místně!) für alle kolem stolu um den Tisch