Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus. je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘEDMĚT ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD
Advertisements

Téma č.1: Základy obecné psychologie
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Psychologické směry Psychologie.
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
B.F. Skinner.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
E DWARD L EE T HORNDIKE Douděrová Martina, C4B. C O NÁS ČEKÁ ? E. L. Thorndike E. L. Thorndike – praxe Teorie inteligence Konekcionismus Behaviorismus,
1: Předmět a význam psychologie
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
B EHAVIORISMUS Materiál není určen k jakémukoliv šíření, neobsahuje citace!
Rozdíly mezi osobnostmi
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
John Broadus Watson ( – )
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Jak se učím Pavel Šuranský.
Duševní zdraví a psychohygiena
Vladimír Michajlovič Bechtěrev
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
Dějiny psychologie Strukturalismus.
Behaviorismus (část II)
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Dějiny psychologie Asocianismus.
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
Obecná a vývojová psychologie
Tereza Doležalová, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
JOHN BROADUS WATSON *9. leden 1878 †25. srpen 1958.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Postavení pedagogiky mezi vědami
Dějiny psychologie Behaviorismus.
Metodologické orientace
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
Psychologie. Úvod ot. Kde se ve svém každodenním životě setkáváme s psychologií?
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Metody psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Metody psychologie.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Dějiny psychologie Strukturalismus.
Sociální psychologie.
Pedagogická psychologie
Úvod do psychologie II. přednáška
Dějiny psychologie současná psychologie.
Základní směry v psychologii
Dějiny psychologie 8 Neobehaviorismus.
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus

je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh materilismu, popírající nezávislý význam mysli zkoumá proces adaptace člověk na prostředí studuje objektivně (laboratorní výzkum chování) popírá roli dědičnosti USA, ½ 20. století

Behaviorismus Behaviorismus je myšlenkový směr, v jehož centru zájmu stojí chování, jeho pozorování a analýza. Psychologie je podle pojetí behaviorismu čistě objektivní, experimentální přírodní věda. Jejím cílem je předvídání a ovládání chování.

Behaviorismus Zakladatel : J. B. Watson  kritik introspekce (pozorování sama sebe)  podporoval extrospekci, toto považoval za objetivní, měřitelné  pokusy na zvířatech, lidech (metody učení)  chování vysvětloval vzorcem CH=S=R (chování,stimul, reakce)  E. L. Thorndike, I.P. Pavlov či B. F. Skinner  základy behaviorismu formuloval – 1912, USA

Behaviorismus musíme se držet schématu Stimul - Reakce, musíme studovat pozorovatelné reakce jedince na stimuly, které tyto reakce vyvolávají. To co je mezi tím, je jen černá skříňka (black box), něco co nehraje příliš velkou roli a nemá tak smysl se tím zabývat

Behaviorismus F.B. Skinner  práce s holuby  operatní podmiňování  hrát na piano, nebo ping pong  pravděpodobnost výskytu spontánních projevů chování se mění na základě jejich důsledků Studie „malého Alberta“ Watson+Rayner k malému dítěti denně umísťovali krysu, vytvořili tím jeho strach ze všeho kožešinového tomuto strachu ho nikdy neodnaučili (neetické) = podmíněná reakce strachu

Behaviorismus E. L. Thorndike  zákon přirozené učení  používáná hlavolamová skříňka či labyrint (pro zvířata)  měřil se čas při jednotlivých pokusech  různě odebírány různé časti mozku, vliv má množství, né kterou část odebrali  zvířata se nic neučí porozuměním, ale spojitostmi