NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.3.2.N_13_Srovnání uměleckých stylů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GOTICKÁ KULTURA.
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Gotika.
Významné památky ČR.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
OD STŘEDOVĚKU PO RENESANCI
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
ROMÁNSKÁ KULTURA ARCHITEKTURA.
Gotická kultura.
DUM (digitální učební materiál)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Česká gotika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
zpracovaný v rámci projektu
Gotická kultura.
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK 1200 – 1400.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vývoj stavebních slohů
Románský sloh Jde o kulturu raně křesťanské civilizace od 11. do 13. století. Navazovala na kulturu římskou + germánské či slovanské prvky. Jediným nositelem.
Všechny ročníky SŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
GOTIKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Vzdělanost a umění raného středověku
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Románský sloh. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Umělecký sloh vrcholného středověku
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Umění a lidská tvořivost: Umění a lidská tvořivost: románský a gotický styl OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_15_Boj Nizozemí za svobodu.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Simona Rendeková NÁZEV: VY_12_INOVACE_01_ČESKÉ DĚJINY_ROMÁNSKÝ SLOH ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_05_Románské umění TEMA: Dějepis.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_ 32_ INOVACE _04_10_gotická architektura
pol. 12. století - konec 15. stol.
GOTIKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Gotická kultura TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ D _10_O SLOHU GOTICKÉM
Dějiny ČR – románský sloh
Gotika Bolfíková Nikola.
Kultura středověku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_206_Gotika Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Marcela Kaderová
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_06
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Románský sloh.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
ARCHITEKTURA = STAVBY Celek
Studijní prezentace Mgr. Miroslav Zoubek Verze 1.0
Architektonické směry
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_DĚJEPIS
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_19
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Téma (název prezentace)
Gotické památky v Čechách
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_13_Srovnání uměleckých stylů TEMA: Dějepis pro 7. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE Prezentace je určena k procvičení rozlišování románského, gotického a renesančního umění a poznávání jejich typických znaků. Žáci pracují samostatně do sešitů, vybraní pak doplňují přímo na interaktivní tabuli a probíhá společná kontrola. Prezentaci lze využít též k testování znalostí.

Seřaď umělecké styly od nejstaršího k nejmladšímu: renesance románské umění gotika Přiřaď k těmto stylům charakteristické prvky: mohutné zdi, arkády, zahrady, úzké a vysoké stavby, vnější opěrný systém, rotunda, kopule, lomený oblouk, katedrála, střílnová okna, sgrafita, palác

Přiřaď k uměleckým stylům I: románské umění gotické umění renesance d a b c e f g h Obr. 1 Obr. 2Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6 Obr. 7 Obr. 8

Přiřaď k uměleckým stylům II: románské umění gotické umění renesance g) Prašná brána e) bazilika sv. Jiří na Pražském hradě d) Juditin most c) Karlův most f) Filippo Brunelleschi a) Matyáš z Arrasu b) Andrea Palladio

Nakresli: I.lomený oblouk II.kopuli III.románský sloup IV.sdružené okno V.žebrovou klenbu VI.arkády

Přiřaď k uměleckým stylům III: románské umění gotické umění renesance A B C Obr. 9 Obr. 10 Obr. 11

V jaké zemi se zrodila gotika? V jaké zemi se zrodila renesance? Stručně charakterizuj rozdíly mezi gotickým a renesančním uměním.

Bazilika sv. Jiří. [online]. [cit ]. Dostupné z: _svat%25C3%25A9ho_Ji%25C5%2599%25C3%25AD&docid=TndV_Knz- 1dILM&imgurl= 0px-Bazilika_Svat%2525C3%2525A9ho_Ji%2525C5%252599%2525C3%2525AD.jpg&w=220&h=330&ei=iqd5T- 3eBYvoOYfQgNsN&zoom=1&iact=rc&dur=380&sig= &sqi=2&page=1 Gotická architektura v čechách. [online]. [cit ]. Dostupné z: egis.blogspot.com/&docid=lF_w4RoORWc61M&imgurl= 4_o%2525C5%252599%2525C3%2525ADz.jpg&w=900&h=1127&ei=OKh5T_nMMerR4QSI9uTzDg&zoom=1&iact=hc&vpx=253&vpy=17&dur=3774&hovh=251 &hovw=201&tx=100&ty=150&sig= &page=1&tbnh=119&tbnw=92&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0 ZDROJE : Obr. 2: Obr. 3: Renesanční architektura. [online]. [cit ]. Dostupné z: 2qywu1idBM:&imgrefurl= media.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/StPetersDomePD.jpg/170px- StPetersDomePD.jpg&w=170&h=247&ei=Sap5T8GwLOrR4QSI9uTzDg&zoom=1&iact=hc&vpx=117&vpy=33&dur=1610&hovh=197&hovw=136&tx=77&ty=12 6&sig= &page=1&tbnh=133&tbnw=113&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0 Obr. 1:

Renesanční architektura. [online]. [cit ]. Dostupné z: Q6rVJmM:&imgrefurl= nx8F9GM&imgurl= 44&vpy=177&dur=3620&hovh=150&hovw=200&tx=127&ty=81&sig= &page=2&tbnh=124&tbnw=143&start=18&ndsp=20&ved=1t: 429,r:7,s:18 Obr. 6: Gotická architektura v čechách. [online]. [cit ]. Dostupné z: %25A1_architektura_v_%25C4%258Cesku&docid=wQT- IS_4xQ7U0M&imgurl= SalvatorAnezskyKlaster.jpg&w=220&h=293&ei=OKh5T_nMMerR4QSI9uTzDg&zoom=1&iact=hc&vpx=96&vpy=122&dur=3199&hovh=234&hovw=176&tx=1 14&ty=108&sig= &page=1&tbnh=120&tbnw=87&start=0&ndsp=18&ved=1t: Obr. 5: Románské umění. [online]. [cit ]. Dostupné z: a-scholastika&docid=oS9re8syXideQM&imgurl= PP4QS4vcGSDw&zoom=1&iact=hc&vpx=270&vpy=255&dur=1490&hovh=223&hovw=226&tx=121&ty=145&sig= &page=1&tbnh=11 3&tbnw=124&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:9,s:0 Obr. 4:

Tizian. [online]. [cit ]. Dostupné z: php%3Fdilo_id%3D7961&docid=AiCmCEWtFTX1sM&imgurl= &zoom=1&iact=hc&vpx=626&vpy=41&dur=2049&hovh=256&hovw=197&tx=112&ty=128&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=114&tbnw=88&start=0 &ndsp=23&ved=1t:429,r:20,s:0 Obr. 10: Staroměstská mostecká věž. [online]. [cit ]. Dostupné z: prahy/&docid=whzQ2q1YHTWjqM&imgurl= fotky04.jpg&w=368&h=548&ei=qql5T7ecEeGn4gSSqsTmCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=711&vpy=136&dur=1916&hovh=274&hovw=184&tx=66&ty=144&sig= &page=1&tbnh=115&tbnw=72&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:7,s:0 Obr. 7: Renesanční architektura. [online]. [cit ]. Dostupné z: ws.php%3Faction%3Dshow%26type%3D6%26id%3D5241&docid=AFLtwLxz-a-pTM&imgurl= 04/belveder.jpg&w=558&h=282&ei=L6t5T6KSMJHP4QTZu9z_Dg&zoom=1&iact=hc&vpx=61&vpy=102&dur=2213&hovh=159&hovw=316&tx=177&ty=102&sig = &page=6&tbnh=79&tbnw=157&ndsp=20&ved=1t:429,r:10,s:99 Obr. 8: Mistr třeboňského oltáře. [online]. [cit ]. Dostupné z: ebo%25C5%2588sk%25C3%25A9ho_olt%25C3%25A1%25C5%2599e&docid=p_5wKe7HCt8yzM&imgurl= 39/Meister_des_Wittingauer_Altars_002.jpg/220px- Meister_des_Wittingauer_Altars_002.jpg&w=220&h=322&ei=VcR5T93iONK2hAf93a2kDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=185&vpy=142&dur=2349&hovh=257&hovw=176&t x=112&ty=125&sig= Obr. 9:

Kodex vyšehradský. [online]. [cit ]. Dostupné z: EHwftm7M:&imgrefurl= i=ucN5T6ycB8SCOu- uzPgN&zoom=1&iact=hc&vpx=684&vpy=150&dur=2157&hovh=176&hovw=286&tx=180&ty=105&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=97& tbnw=158&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:6,s:0 Obr. 11: ČECHURA, Jaroslav. Dějepis pro 7. ročník základní školy a 2. ročník osmiletého gymnázia. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 136 s. ISBN