16. SUBTROPY VY_32_INOVACE_11_Z4

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Advertisements

vytvořený v projektu OP VK
Subtropy.
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
URČETE CO NEPATŘÍ MEZI METEOROLOGICKÉ JEVY URČUJÍCÍ POČASÍ
Denisa Nechanická Radka Kopecká
Podmínky života na Zemi
VY_32_INOVACE_402, 21. sada, Přírodověda
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Subtropický podnebný pás
Biosféra.
Tropický pás savana a poušť
Tvrdolisté lesy V okolí Středozemního moře.
Krajina olivových hájů
Biosféra Subtropické lesy a křoviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Subtropický podnebný pás
Subtropický pás.
VY_32_INOVACE_Fi_II_15 Název Jižní Evropa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
20. AFRIKA - VODSTVO VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
18. AFRIKA POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Podnebné pásy – subtropický pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Sluch Fyzika??? Zvuk vzniká kmitáním pevných těles.
SUBTROPICKÉ ROSTLINSTVO
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
Subtropický podnebný pás
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
2. POHYBY ZEMĚ A JEJICH DŮSLEDKY
5. AMERIKA - VODSTVO VY_32_INOVACE_12_Z5
17. LESY MÍRNÉHO PÁSU VY_32_INOVACE_11_Z4
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PAMÁTNÉ STROMY PARDUBICKÉHO KRAJE
19. POVRCH AFRIKA VY_32_INOVACE_12_Z5
VY_32_INOVACE_18_Z_SUBTROPICKÁ KRAJINA - STŘEDOMOŘÍ
VY_32_INOVACE_11_Z4 14. POUŠTĚ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Resuscitace = oživování, kříšení
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina Radka Smetanová VY_32_INOVACE_zelenina_01
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
8. SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Istrie - poloostrov tří zemí
3. OBECNÝ FYZICKÝ ZEMĚPIS
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_10.
BIOSFÉRA savany, pouště a polopouště
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Prvouka pro 2. tř. Léto v lese III/2 12.
Prvouka pro 2. tř. Rybník III/2 17.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
BIOSFÉRA stepi, lesy mírného pásu
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VY_32_INOVACE_213 Tomáš Nový šestý krajinná sféra
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
Jehličnaté stromy Borovice obecná Smrk ztepilý Jedle bělokorá
10. SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
20. POLÁRNÍ PUSTINY VY_32_INOVACE_11_Z4
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_25
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 2_67
Státní symboly státní znak velký a malý státní vlajka státní hymna
19. TUNDRA LESOTUNDRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Šablona III/2 Subtropická vegetace
Jazyk a jazyková komunikace Roční doby – angličtina 5. ročník Mgr
18. TAJGA - pás jehličnatých lesů
ZELENINA TEST POZNÁŠ VŠECHNY DRUHY ZELENINY ?
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Transkript prezentace:

16. SUBTROPY VY_32_INOVACE_11_Z4 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová

HLAVNÍ OBLASTI SA – pobřeží Mexického zálivu AUS – JV pobřeží EV – J pobřeží AF – S pobřeží VIZ MAPA STŘEDOMOŘÍ

Obr. 1: Subtropy na pobřeží Chorvatska

PODNEBÍ přechod mezi teplým a mírným pásem léta: horká, suchá zimy: mírné deštivé Obr. 2: Subtropy

ROSTLINY stále zelené řídké lesy tupolisté neopadavé keře přizpůsobeny horkému létu, kožovité trnité listy keře: vřesovce, myrta, rozmarýn (= macchie ve Středomoří) stromy: borovice, dub korkový, palma datlová blahovičník = eukalyptus v AUS

Obr. 3: Typické rostlinstvo

Obr. 4: Agáve Obr. 5: Dub korkový

ZVÍŘATA cikády hadi ještěrky Obr. 6: Cikáda

ZEMĚDĚLSKÉ VYUŽITÍ nejčastější plodiny: olivy, fíky, vinná réva, citróny, pomeranče, zelenina, obilí v minulosti oblast zalesněná borovými a dubovými lesy Dnes: lesy vykáceny a místo nich keře

Obr. 7: Olivovník

Použité zdroje Obr. 1: Soubor:Ba%C4%8Dina2.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-04]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ba%C4%8Dina2.jpg>. Obr. 2: vlastní archiv autora Obr. 3: vlastní archiv autora Obr. 4: vlastní archiv autora Obr. 5: Soubor:Quercus suber algarve.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-04]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Quercus_suber_algarve.jpg>. Obr. 6: Soubor:Tibicen linnei.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-04]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tibicen_linnei.jpg>. Obr. 7: Soubor:Olivetree 1500yrs.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-04]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Olivetree_1500yrs.jpg>.