G EORGE BERNARD SHAW Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4. AJ.09 Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Ročník: 1. – 4. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_CM Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Gender Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Jana Hájková. * Obrázky určené k vyprávění a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání konverzační.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_5_London (5) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
T HE UK: N ATIONAL E CONOMY Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2. AJ.05.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Maturitní ústní zkouška Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Volný čas, zábava (Free time) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Anotace Didaktický učební materiál je slouží k opakování a prověření získaných poznatků o probraných autorech a literárních dílech. Test je určen pro.
Angličtina: Henry VIII
Angličtina: Richard Nixon
Angličtina: Queen Victoria
Identity, society Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
The USA national symbols
Biography of an inventor
Angličtina: Martin Luther King
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název vzdělávacího materiálu
Angličtina: Abraham Lincoln
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Charles Dickens – life Mgr. Zuzana Hnátová.
Rodina (Family) B2 Tematická oblast
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Angličtina: Franklin D Roosevelt
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Angličtina: Charles I Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Společnost (Society) B2
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Název vzdělávacího materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Svitavy – its famous personalities
Literature Tematická oblast Angličtina: CANADA Datum vytvoření Ročník
Angličtina: Horatio Nelson
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

G EORGE BERNARD SHAW Mgr. Petr Kalus

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4. AJ.09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: listopad 2013 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G), Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborAnglický jazyk Tematický okruhGeorge Bernard Shaw Tento materiál byl vytvořen jako osnova pro maturitní okruh: George Bernard Shaw na Gymnáziu a JŠ Svitavy na několik tematicky propojených hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje základní přehled autorova života a díla. Materiál je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule

George Bernard Shaw born in Dublin in 1856 into a Protestant middle class family his father was a civil cervant he disliked any type of regular formal education in 1876, G.B. Shaw moved to London and became a prominet theatre critic often expressed his discontent with the English stage his plays often illustrate critisism of society

George Bernard Shaw Accomplishments many scholars consider him to be the greatest British playwright after William Shakespeare wrote over 60 stage productions, 5 novels, 3 volumes of music criticism, 4 volumes of dance and theatrical criticism + lots of social critique established London School of Economics, Europe ʼ s leading business school as a keen socialist and the member of the Fabians he helped to form the Liberty Party, one of the two major Uk ʼ s parties the only person to receive both the Nobel Prize and the Oscar

George Bernard Shaw Major traits of his literary work: In Shaw ʼs works, there are certain elements that help us to identify a piece of writing as his. A sharp critique of society:  keen social activist: held opinions on almost any subject of his times  for property to be owned publicly  vegetarianism  against exploitation of working class  his plays challenged social ills

George Bernard Shaw Major traits of his literary work: A Sense of humour  always approached his social critique with great humour  even though his plays conveyed unpopular social messages, they were perceived positively thanks to their humorous presentation  audiences were more interested in fun enjoying his plays despite not liking what Shaw wanted to say

Shaw: Major works Earliest plays A set called Plays Pleasant and Unpleasant: The Pleasant volume included: Arms and the Man (1894), Candida (1893), and You Never Can Tell (1895) The Unpleasant volume: Widower's Houses (1892), The Philanderer (1893), and Mrs. Warren's Profession (1893)

Philosophical plays Man and the Superman  draws on a classic legend about Don Juan  Shaw inverts the story: the main protagonist tries to ward off a seductress Ann Whitefield  introduces Shawʼs key philosophical ideas: Life Force – women have an inner drive to choose superior men, Eugenics – only the most intelligent and talented people should have children

Philosophical plays Heartbreak House 1919 his first post WW I work His optimistic philosophies about the superman changed by the war family drama – nobody is who they appear introduces a question if society is capable of change

Philosophical plays Back to Methuselah five-play epic written to be read rather than performed each play set in different times: from 400 BC to AD, really distant future- elements of scifi lays out an idea that people need to live longer to learn how to become more sensible The title refers to a Biblical figure: the oldest person to ever live Theme: longevity as a key to becoming sensible and mature

Popular plays while philosophical plays present rather heavy ideas, popular plays offer audiences humour combined with social critique Saint Joan one of Shaws best works, probably „responsible“ for the Nobel Prize historical figure of Joan Arch, persecuted French warrior as the main protagonist (15th century) his only tragedy, historically inaccurate

Popular plays Pygmalion masterpiece a story of a lower-class flower girl Eliza Doolitle taking lessons about high society taught by professor Higgins Higgins wants to see if Eliza can pass off as an upper class lady made into a famous musical My Fair Lady Shaw co-wrote the film adaptation in 1938 winning him the Oscar Pygmalian powerfully combines humorous elements with critique of trivialities and frivolity of upper-class people Spojeovačka popisu a hlavních postav, krátké seřazení vět zachycujících děj a propojení se spojovacími výrazy

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy