Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Převody mezi desítkovou a dvojkovou soustavou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné soustavy Pro člověka je přirozené počítat do deseti, protože má deset prstů. Matematici s oblibou říkají, že počítáme v desítkové soustavě. To.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Úvod do informačních technologií autor Jana Truxová
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
RoBla Číselné soustavy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Reprezentace dat v počítači
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základy číslicové techniky
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Desítková Dvojková.
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Osmičková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Výrok „Dostali na to neomezený rozpočet, a podařilo se jim ho překročit …„ (Michael Armstrong, CEO, problém Y2K, )
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Mgr. Petr Němec ©2009
 Vyjmenování a vysvětlení principu nejpoužívanějších číselných soustav  Jejich použití  Převody mezi nimy (do desítkové soustavy)
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Číselné soustavy Autor: Mgr. Ludmila.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
Číselné soustavy dekadická binární hexadecimální
Převody mezi číselnými soustavami 1
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Ch_096_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Slitiny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_415_Skype AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ČÍSELNÉ SOUSTAVY.
Základní pojmy číslicové techniky
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Šestnáctková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Číselné soustavy IV Jana Bobčíková.
Základy číslicové techniky
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Číselné soustavy V Jana Bobčíková Převody mezi dvojkovou, osmičkovou a desítkovou soustavou.
Šestnáctková soustava
Číselné soustavy I Jana Bobčíková.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Funkce sinus.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Číselné soustavy.
Číselné soustavy.  Obecně lze libovolné celé kladné číslo zapsat polynomem a n  z n + a n-1  z n-1 + … + a 0  z 0, kde z je libovolné přirozené číslo.
Matematika zábavně Natálie Kozáková, 9.c.
Číselné soustavy - převody
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-18
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-17
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Převody mezi číselnými soustavami 3
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Číselné soustavy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číselné soustavy.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Číselné soustavy Číselné soustavy reprezentují čísla, která jsou pro nás symbolem určitého množství – kvantity. Desítkovou soustavu se učíme již v první.
Šestnáctková a osmičková soustava
Číslicová technika - operace s binárními čísly
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Státní symboly státní znak velký a malý státní vlajka státní hymna
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
Název školy: Základní škola T. G
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Převody mezi desítkovou a dvojkovou soustavou

Škola: Soukromé gymnázium AD FONTES, o. p. s. Autor: Mgr. Aleš Petráček Předmět: Informatika Anotace: Prezentace vysvětluje převody mezi desítkovou a dvojkovou číselnou soustavou a zároveň poskytuje materiál k procvičení převodů pomocí tabletů. Téma je určeno pro tercie víceletých gymnázií a osmé třídy základních škol. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní informace

Desítková (dekadická) soustava má původ pravděpodobně v počtu prstů na rukou používáme ji v běžném životě, při výpočtech v matematice, fyzice, zeměpisu apod. používá deset symbolů: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 je soustava mocniny čísla 10 každé přirozené číslo a můžeme zapsat ve tvaru: jsou číselné koeficienty (cifry) a = a n. 10 n + a n n a a a a n, a n-1,..., a 2, a 1, a 0 např.: (258) 10 = = = 258

Dvojková (binární) soustava pracují s ní současné počítače charakterizuje dva základní stavy: ano – ne, zapnuto – vypnuto, platí – neplatí apod. používá dva symboly: 0, 1 je soustava mocniny čísla 2 každé přirozené číslo a můžeme zapsat ve tvaru: jsou číselné koeficienty (cifry) a = a n. 2 n + a n-1. 2 n a a a a n, a n-1,..., a 2, a 1, a 0 např.: (101) 2 = = = (5) 10

Převody mezi soustavami PŘEVOD DO DESÍTKOVÉ SOUSTAVY číslo dané v jiné soustavě vyjádříme v rozvoji s příslušným základem a jednotlivé členy sečteme PŘEVOD Z DESÍTKOVÉ SOUSTAVY číslo postupně dělíme základem soustavy, do které převádíme, tak dlouho, až je podíl roven 0 hledané číslo pak je tvořeno zbytky po dělení, které seřadíme od posledního k prvnímu

Převod z desítkové do dvojkové soustavy 13 : 2 = 6 : 2 = 3 : 2 = 1 : 2 = zbytek: (13) 10  (1101) 2 VÝSLEDEK:

VYZKOUŠEJTE SI: Převeďte do desítkové soustavy Převeďte do dvojkové soustavy (100) 2 = (1010) 2 = (10111) 2 = (110101) 2 = ( ) 2 = ( ) 2 = ( ) 2 = ( ) 2 = (4) 10 (10) 10 (23) 10 (53) 10 (75) 10 (425) 10 (978) 10 (3917) 10 (6) 10 = (9) 10 = (17) 10 = (39) 10 = (136) 10 = (256) 10 = (1023) 10 = (2438) 10 = (110) 2 (1001) 2 (10001) 2 (100111) 2 ( ) 2 ( ) 2 ( ) 2 ( ) 2

Rozšíření učiva – úkoly Vyhledejte informace o osmičkové (oktalové) číselné soustavě a připravte si ukázkové převody mezi oběma soustavami. Vyhledejte informace o šestnáctkové (hexadecimální) číselné soustavě a připravte si ukázkové převody mezi oběma soustavami. Zjistěte, čím se liší poziční a nepoziční číselné soustavy.

Zdroje Číselná soustava. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Dvojková soustava. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: POKORNÝ, Martin. Digitální technologie ve výuce. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 72 s. ISBN