BRD - DAS SCHULSYSTEM Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ – reálie německy mluvících zemí Datum vytvoření26.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_181 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Jitka Klauberová PředmětNěmecký.
Digitální učební materiál
Jugendliche in der EU (2) Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Německý jazyk Ročník:4.
9. LEKCE (9. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Lektion 1 Warum ich Deutsch lerne? (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_11_Schule_in_Deutschland TEMA:My a svět.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schulsystem in Deutschland Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
S CHULE PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.05 Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_02 Schulsystem in der BRD TEMA:Reálie.
R E I S E N PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.02 Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaWo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ36 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 7, Strukturovaný životopis NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_10_SCHWEIZ.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Feste und Bräuche – Weihnachten und Silvesterfeier Autor: Mgr. Kostiuková N.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ42 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ53 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu0CZ.1.07/1.5. 0/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Station 4 TémaAn die.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SŠ a VOŠ České Budějovice Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ59 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_174 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
Industrie Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí Datum.
DEUTSCHLAND - OBERFLÄCHE Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ – reálie německy mluvících zemí Datum vytvoření4.
Flüsse und Seen Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících.
U NSERE PARTNERSCHULE IN BAD E SSEN PhDr. Taťána Tonová.
Bevölkerung und politisches System Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie.
Wasserkraftwerke, Landwirtschaft Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
BRD – POLITISCHE GESTALTUNG Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ - reálie německy mluvících zemí Datum.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_03_STOLPERS.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Schulwesen Myšlenková mapa
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Schulwesen Myšlenková mapa
Konjugation der Hilfsverben
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Tschechien – Schulsystem
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Schulsystem in Deutschland
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

BRD - DAS SCHULSYSTEM Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ – reálie německy mluvících zemí Datum vytvoření RočníkČtvrtý/oktáva Stručný obsahŠkolský systém v BRD, především základní vzdělání – test s výkladem správného řešení Způsob využitíSeminář NEJ AutorMgr. Blanka Velčovská KódVY_22_INOVACE_04_NVEL29

SCHULWESEN Teste zuerst deine Kenntnisse: richtig (R) oder falsch (f)? 1. Für alle Kinder ab sechs Jahren gilt die Schulpflicht. 2. In allen Bundesländern ist das Schulsystem gleich. 3. Die Grundschule dauert 4/6 Jahre. 4. Nach der Grundschule können die Kinder mit guten Noten auf die Hauptschule gehen. 5. Religion ist das Pflichtfach (obligatorisches Fach).

LÖSUNG 1. R 2. F 3. R 4. F 5. F

ERKLÄRUNG 1. Die Schulpflicht besteht vom sechsten bis zum achtzehnten Lebensjahr, also 12 Jahre. Davon sind meistens 9 Vollzeitschu l jahre und 3 Teilzeitschuljahre (das gilt für die Kinder, die in der Berufsausbildung sind). Der Besuch der öffentlichen Schulen ist kostenlos, kostenlos sind zum Teil auch Schulbücher. Der Kindergarten gehört zum staatlichen Schulsystem nicht, sein Besuch ist freiwillig.

2. Das gesamte Schulwesen steht unter der Aufsicht des Staates (auch private Schulen), aber die einzelnen Bundesländer besitzen ganz große „Kulturautonomie“, sie organisieren das Bildungssystem unabhängig voneinander – darum gibt es auch Unterschiede zwischen einzelnen Bundesländern. Der Punkt 1 gilt aber für alle Bundesländer.

3. Der Besuch der Grundschule beginnt mit der 1. Stufe. Die Kinder bekommen beim ersten Schulpflichtbesuch eine große, spitze Tüte voll Zuckerwerk, alle Kinder besuchen die Grundschule zusammen, aber nicht alle gleich lange. Allgemein dauert die Grundschule 4 Jahre, aber in Berlin 6 Jahre. Viele Schüler, bei denen die Grundschule 4 Jahre dauert, besuchen danach die Orientierungsstufe (Klassen 5/6), um die Entscheidung für den weiteren Bildungsweg abzuschieben.

4. Nach der Grundschule trennen sich die Wege der Schüler. Sie haben 4 Möglichkeiten. Die klügsten und begabtesten gehen aufs Gymnasium, es vermittelt breite, vertiefte Kenntnisse, dauert 9 Jahre und führt zur Hochschulreife = zum Abitur (das ist eine Voraussetzung für den Zugang zu den Hochschulen).

Zweite Möglichkeit ist die Realschule, die v.a. technisch-wirtschaftlich und politisch- -sozial orientiert ist; sie dauert 6 Jahre und endet mit der Prüfung „Mittlere Reife“, dann ist die Möglichkeit in Wirtschaft oder in Verwaltung zu arbeiten oder mit dem Studium an einer Fachoberschule zu beginnen.

Dritte Möglichkeit ist die Hauptschule. Sie dauert 5/6 Jahre und vermittelt Kenntnisse, die zur Berufsausbildung notwendig sind. Nach dem 9./10. Schuljahr erlernen die Kinder einen praktischen Beruf in Handwerk, Industrie oder Handel = die Berufsschule, die dann mit der Lehrabschlussprüfung endet.

Die vierte Möglichkeit ist die Gesamtschule, dauert von der 5. bis zur 10. Klasse, dann kann der Schüler die Gesamtschule bis zum Abitur besuchen oder wählt einen anderen Weg (= Berufsausbildung, Fachoberschule). Hier gibt es kein „Sitzenbleiben“ = man wiederholt nicht die ganze Klassenstufe, sondern nur das entsprechende Fach.

5. Der Religionsunterricht ist ein ordentliches Lehrfach, aber kein Pflichtfach (= ist nicht obligatorisch = fakultativ).

Použitá literatura HOMOLKOVÁ, Božena. Reálie německy mluvících zemí. Plzeň: Fraus, 1997, ISBN BEZA, Stanislaw. Podrobné reálie německy mluvících zemí. Havlíčkův Brod: Fragment, 1998, ISBN X AUFDERSTRAßE, Hartmut und Kol. Themen neu 2.Plzeň: Fraus, 1997, ISBN NAVRÁTILOVÁ, Helena. NĚMČINA – maturitní témata. Třebíč: Petra Velanová, 2007, ISBN