PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - OBOJŽIVELNÍCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
Advertisements

OPAKOVÁNÍ TŘÍDA RYB A OBOJŽIVELNÍCI Přehled některých ryb a obojživelníků Skokan hnědý na snůšce (provázky jsou snůšky ropuchy ob. Snůška ropuchy.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
OBOJŽIVELNÍCI
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
charakteristika obojživelníků
Obojživelníci autor: David Hainall.
Obojživelníci České republiky
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Obratlovci obojživelníci.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
VÝSKYT A OCHRANA NETOPÝRŮ NA SVITAVSKU Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - PAVOUKOVCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROJEKT KYSELÝ DÉŠŤ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Rozmnožování obojživelníků
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
RYBY A OBOJŽIVELNÍCI (opakování)
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Poznávání obojživelníků
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - OBOJŽIVELNÍCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach

Název školyGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.BI.21 Tematická oblast ŠVP – Člověk a příroda (biologie) učivo: ● Morfologie a anatomie živočichů. ● Fyziologie živočichů. ● Systém a evoluce živočichů. ● Živočichové a prostředí. ● Etologie. Název vzdělávacího materiáluProcvičující a opakující test - obojživelníci Druh učebního materiáluprezentace (PowerPoint) Anotace Prezentace je využitelná pro opakování a procvičování učiva zoologie – kapitola OBOJŽIVELNÍCI Klíčová slovaobojživelníci, anatomie, fyziologie, prostředí, systematika, ekologie Ročník2. ročník čtyřletého studia, 6. ročník osmiletého studia Typická věková skupinaveřejnost a školní věk (10-90 let) Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorJiří Mach Zhotovenočerven 2013 Celková velikostVelikost souboru 1599 kB

Doplň správný výraz: 1) Obojživelníci se odborně nazývají ___________. 2) Zvláštností morfologie těla je přítomnost ____ párů končetin, které se napojují na ___________ kostru tzv. ______________. 3) Zcela novou kostí v kostře žab je _____________ kost. Amphibia 2 pletencemosovou hrudní

Doplň správný výraz: 4) Dýchacím orgánem macaráta jsou _____________________. 5) Larva žáby dýchá ________, zatímco dospělec pak ________. 6) Krevní oběh je poprvé rozdělen na __________ a __________. vnější keříčkovité žábry žábrami plícemi malý plicnívelký tělní

Vyber správnou odpověď: 7) Srdce obojživelníků je složeno ze a) 1 síně a 1 komory b) 1 síně a 2 komor c) 2 síní a 1 komory

Doplň správný výraz: 8) Kůže obsahuje _______ a ________ žlázy, které produkují sekrety sloužící k ochraně. 9) Jak se odborně nazývají shluky jedových žláz? slizové jedové

Vyber správnou odpověď: 10) Pářícímu spojení žab se odborně říká a) ambiplex b) biplexus c) amplexus

Doplň správný výraz: 11) Schopnosti rozmnožovat se ve stádiu larvy se říká _________. 12) Zatímco žáby mají oplození __________, _________ a __________ pak _________. neotenie vnější čolcimlocivnitřní

Vyber správnou odpověď: 13) Má-li pulec vytvořené jako první zadní končetiny, pak jde o larvu a) žáby b) čolka c) mloka

Doplň správný výraz: 14) Přečkávání zimního období také u obojživelníků nazýváme ___________________. 15) Řekni, kde obojživelníci přečkávají zimní období. - zemní pukliny a dutiny, kořeny stromů, kamenité svahy, sklepy,……… anabióza - hibernace

16) Pro který druh obojživelníka platí: - žije především v noci - je to jedovatý druh - rozmnožuje se na souši (vejcoživorodost) - prostředím mu jsou hlavně bučiny mlok skvrnitý

17) Pro který druh obojživelníka platí: - žije v tůních a slepých ramenech řek - je to ocasatý obojživelník - v době rozmnožování má samec hřbetní lem - břišní strana může být výrazně zbarvená čolek (horský, obecný)

18) Pro který druh obojživelníka platí: - žije v nížinách - má výrazný hlas - má jeden hrdelní vak - vylézá na stébla nebo stonky dřevin u vody rosnička zelená

Doplň správný výraz: 19) Mezi beznohé obojživelníky patří cizokrajní __________. 20) Najdu-li ve vodě vajíčka slepovaná do řetízků, bude se zde vyskytovat žába _________ (rod). červoři ropucha

Vyber správnou odpověď: 21) Na území ČR žijí: a) 2 druhy ropuch a 2 druhy kuněk b) 3 druhy kuněk a 2 druhy ropuch c) 3 druhy ropuch a 2 druhy kuněk d) 3 druhy kuněk a 3 druhy ropuch

Doplň správný výraz: 22) Vývojovými předchůdci obojživelníků byly patrně ___________________. 23) Obor, zabývající se studiem obojživelníků, se nazývá ______________. lalokoploutvé ryby batrachologie

24) Uveď, které druhy obojživelníků jsou relativně hojné na Svitavsku (uveď konkrétní lokality): ropucha obecná, skokan hnědý, skokan zelený, skokan krátkonohý, čolek horský, čolek obecný, mlok skvrnitý - Svitavské rybníky (Dolní, Horní a Lánský) - rybníky u Opatova (Hvězda, Nový,…….) - bučiny Hřebečského hřbetu

25) Uveď tři skupiny bezobratlých živočichů, kterými se živí žáby: 26) Vyjmenuj alespoň 5 možných příčin ohrožení obojživelníků v ČR: měkkýši, pavoukovci, hmyz - ztráta přirozeného prostředí (regulace toků, zasypávání tůní a lomů, vysušování mokřadů,…….) - chemické znečištění (odpady, hnojení,…..) - přímá mortalita - plísňové nemoci - intenzivní chov (ryby)

27) Vysvětli, k čemu můžeme využívat obojživelníky jako tzv. bioindikátory prostředí? - ukazatele chemicky neznečištěného prostředí, - ukazatele zachovalého přirozeného prostředí, - ukazatele vzdělanosti a nesobeckosti člověka,…

Použitá obrazová část: Snímek č. 4: autor: Arne Hodalič, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Arne HodaličCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 6, 7, 12, 13, 14 a 15: vlastní fotografie autora prezentace Snímek č. 9: David Perez, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0David PerezCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 11: autor: Huhulenik, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0HuhulenikCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 14: (červor), autor: Ajith U, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 2.0Ajith UCreative Commonslicence 2.0 Autor prezentace studoval: a)vlastní učební materiály (přípravy), b)literatura: Rosypal S. 2013, Nový přehled biologie, Scientia, Praha, ISBN: