Procvičování znalostí z tlaku a tlakové síly. Žákům jsou nabídnuty 4 příklady v časovém limitu 3 minut. Kliknutím na list se spustí start časového limitu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pokud balónek opřeme o jeden hřebík - praskne.
Advertisements

Fyzika 7. ročník Tlak, tlaková síla Anotace
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY NA KAPALINU.
vlastnosti kapalin a plynů I. Hydrostatika
Pascalův zákon v praxi VY_32_INOVACE_17 - Pascalův zákon v praxi.
Proudění tekutin Ustálené proudění (stacionární) – všechny částice se pohybují stejnou rychlostí Proudnice – trajektorie jednotlivých částic proudící tekutiny.
Tlak v praxi (Učebnice strana 89 – 90)
Pascalův zákon.
TLAKOVÁ SÍLA. TLAK aneb Proč mají tanky pásy? PaedDr. Jozef Beňuška
Deformační účinky síly
Tlak v kapalinách a plynech Vztlaková síla Prodění kapalin a plynů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Tlaková síla, tlak VY_52_INOVACE_19 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Vypočítej 1. Hmotnost tanku je 38 t. Celková styková plocha pásů se zemí je 490 dm2. Jaký tlak způsobuje tank na vodorovnou plochu? 2. Jaký tlak způsobuje.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Pascalův zákon Příklady.
Hydromechanika.
Autor: Mgr. Barbora Pivodová
Deformační účinky síly Tlak, tlaková síla
Výpočet tlakové síly ze známého tlaku a obsahu plochy
V této kapitole se dozvíme více o deformačních účincích sil
DEFORMAČNÍ ÚČINKY SÍLY
Hydrostatický tlak.
Shrnutí učiva IV Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_475.
VY_32_INOVACE_11-20 Mechanika II. Kapaliny – test.
Tlak Definice tlaku Příklady Výpočet.
Název materiálu: TLAK – výklad učiva.
Fyzika 7.ročník ZŠ Tlak,Tlaková síla Creation IP&RK.
Shrnutí učiva IV Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
V této kapitole se dozvíme více o deformačních účincích sil
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_11 Název materiáluDeformace.
T LAKOVÁ SÍLA, TLAK Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Gábina Průšová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_FY7_TLAK_PRIKLADY TÉMA: Tlak a tlaková síla – příklady DATUM: prosinec.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 7.ROČNÍK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_17_FYZIKÁLNÍ VELIČINY TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_04.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 11 Anotace.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Hydraulická zařízení – řešení úloh
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7. Vl
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_41_AZ- kvíz
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
7.ROČNÍK Tlak v kapalinách VY_32_INOVACE_
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Pascalův zákon Hydraulické zařízení. Pascalův zákon Hydraulické zařízení.
Petr dnes ve škole psal test z převodů jednotek délky.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Michaela Štainbruchová
Rovnováha na páce.
Tlak – výpočty příkladů
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Fyzika – vesmír.
JEDNODUCHÉ STROJE KLADKA
Hydrostatická tlaková síla, hydrostatický tlak - opakování
Soubor interaktivních příkladů z matematiky
Převody jednotek hmotnosti a objemu
Hydraulická zařízení - početní příklady
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Hydrostatický tlak Hydrostatický tlak je tlak v kapalině způsobený tíhovou silou Značíme jej ph Jednotkou je 1 Pa (Pascal), je to stejná jednotka, jako.
Interaktivní hledání a počítání
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
Transkript prezentace:

Procvičování znalostí z tlaku a tlakové síly

Žákům jsou nabídnuty 4 příklady v časovém limitu 3 minut. Kliknutím na list se spustí start časového limitu.

1.Která ze sil 10 N, 30 N, 0,05 kN působících kolmo na stejnou plochu vyvolá největší tlak? 2.Jak velký tlak vyvolá tlaková síla 600 N rozložená na ploše 1 m, 0,5 m, 1 dm ? 3.Prázdný sud s vnitřním objemem 120 l má tíhu 200 N. Jak velkou tlakovou silou bude působit prázdný sud na podlahu? Jakou tlakovou silou bude působit na podlahu, bude-li naplněn vodou? Jak se změní tlak na podlahu? 4. Proč kamiony mají více kol? Start

Betonový panel o rozměrech 1 m, 0,2 m a 0,3 m leží největší plochou na zemi. Jaký tlak na zem vyvolá? Hustota betonu je kg/m. 2. Tlak lisu je 15 MPa. Jakou silou působí lis na plochu výkovku s obsahem 6 cm ? 3. Tlak větru o určité rychlosti je 90 kPa. Jak velkou silou působí tento vítr na plachtu, která má obsah 3 m ? 4.Turista si vybíral batoh. Všímal si šíře nosných popruhů. Proč? 3 2 2

Výsledky: 1.Největší tlak vyvolá síla 0,05 kN (50 N) 2.p = F / S = 600 N / 1 m = 600 Pa p = F / S = 600 N / 0,5 m = Pa p = F / S = 600 N / 0,0001 m = Pa 3.Prázdný sud – tlaková síla – 200 N Naplněný sud – tlaková síla – N N = N Tlak se zvětší 7 x 4.Kamion převáží těžké náklady. Tlak se rozloží do více kol

1. Betonu = kg/m V = a. b. c = 1 m. 0,2 m. 0.3 m = 0, 06 m m =. V = kg/m. 0,06 m = 126 kg F = m. g = 126 kg. 10 N / kg = N S = a. c = 1 m. 0,3 m = 0,3 m p = F / S = N /0,3 m = Pa = 4,2 kPa p = 15 MPa = Pa F = p. S = Pa. 0,0006 m = N 3.p = 90 kPa = Pa F = p. S = Pa. 3 m = N 4. Čím širší má batoh popruhy, tím menší tlak. 2

Zdroje obrázků: [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: < < < > > > Autorem obrázku je Zdeněk Hanzelín.