Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_8.3.15. Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Advertisements

MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Africké regiony- Země Guinejského zálivu Název sady: Zeměpis.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Úvod do učiva Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek hmotnosti Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Státy a jejich hranice Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Územní uspořádání a státní zřízení Název sady: Zeměpis 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Pevniny a oceány Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Amerika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa-Poloha a členitost Evropy Název sady: Zeměpis 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Procvičení převodů jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Vážení Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Gravitace Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Fyzika hrou-opakování II.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Fyzika hrou-opakování I.
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace v PowerPointu digitálně zpracovává téma „Hustota". Doplněno otázkami a úkoly k zopakování učiva.

Hustota Mgr. Aleš Čech

Přemýšlej! Na každou misku laboratorních vah položíme kádinku a vyvážíme. Do jedné kádinky nalijeme 100 ml vody a do druhé 100 ml lihu. Co zjišťuji? Rovnováha na vahách se porušila – Voda má větší hmotnost než líh při stejném objemu

HUSTOTA Vyjadřuje množství látky v tělese, neboli hmotnost látky připadající na jednotku objemu (na 1 cm 3, na 1 ml……..) Hustotu značíme ……….. ρ [čti ró] Jednotky ………………………kg/m 3 g/cm 3

Různé látky mají různou hustotu

Hustota látky 1 cm 3 hliník ocel měď zlato 2,7 g7,8 g 8,9 g19,3 g Jaká je hustota jednotlivých krychlí? Mají stejnou hmotnost? 1 cm 3

Kde najdu hustoty různých látek? Hustoty různých látek jsou uvedeny v Matematicko- fyzikálních tabulkách Pokud známe hustotu tělesa můžeme určit z jaké je těleso látky

Zdroje Použité kliparty: JÁCHIM, František; TESAŘ, Jiří a kol. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN, 2000, ISBN