 Naše paní třídní učitelka Bartoníková, domluvila s panem učitelem Růžičkou (Big Boss) Projekt z ptačí říše. Rozdělili jsme se na skupinky a vybrali.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PTÁCI 3.
Advertisements

Bažant obecný (Phasianus colchicus)
Ročníková práce Přírodopis
Ptáci v okolí lidských sídel
Jestřáb lesní Accipiter gentilis
VOLAVKA POPELAVÁ JITKA SVIČARSKÁ A.3.
Pica pica Straka obecná.
Chov ptáků Pozor, přistávám! Kde jsi zase lítal?!.
Zástupci ptáků 2. část.
Tučňák brýlový Tučňáci
BĚŽCI.
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
Tučňáci Katka Krejsová.
Kopřivka obecná (Anas strepera)
KACHNA DIVOKÁ (Anas platyrhynchos).
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
Dudek Chocholatý.
Ptáci.
CHOVÁNÍ PTÁKŮ Schopnost letu, stálá tělesná teplota a vejcorodost umožňují ptákům velké rozšířění= od tropů po polární oblasti (nejvíce jižní Amerika,
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Tučňák císařský Vypracoval: Petr Skrutek
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ptáci okrasných zahrad a parků 1
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Ledňáček říční.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
PTÁCI.
Víš o nás vše ?. Obecně Morče si bohužel nemůže vybírat,dojakých rukou se dostanou. Po celý život jsou odkázány na přízen člověka.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
KORMORÁNI U LITICKÉ PŘEHRADY A V ČESKÉM ÚDOLÍ leden 2006 Fotografie Jaroslav Limburský.
Živočichové kolem rybníku
PTÁCI.
Čáp bílý (Ciconia ciconia)
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Základní škola a mateřská škola, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ NesoviceCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Lenka Radošová OTEVŘI SI RÁNO RANÍČKO OKNO.
Kavky potřebují pomoc Daniel Dvořák 6.B. Kavka obecná Corvus monedula Samec-délka křídla :223 mm do 250 mm Samice-délka křídla od : 214 mm do 243 mm Samec-hmotnost.
Pozorování kavky obecné Základní škola Kolín II, Kmochova 943 jaro 2010.
 Čáp bílý  Čáp černý  Vlaštovka obecná  Konipas horský  Jiřička obecná  Rorýs obecný.
LASICE KOLČAVA Latinsky: Mustelem Zpracovala: VERONIKA POLLAKOVÁ.
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
LOUKA živočichové.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
VY_52_INOVACE_64_Ptáci vod – učební text
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kos Černý Michaela Špačková.
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Kukačka obecná Cuculus canorus.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
PTÁCI STĚHOVAVÍ PTÁCI NA JAŘE.
MOKŘADNÍ PTÁCI.
PTÁCI – LETCI (DRAVCI) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu
PTÁCI – LETCI (BRODIVÍ)
PTÁCI OTEVŘENÉ KRAJINY
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

 Naše paní třídní učitelka Bartoníková, domluvila s panem učitelem Růžičkou (Big Boss) Projekt z ptačí říše. Rozdělili jsme se na skupinky a vybrali jsme si téma. Naše skupinka měla téma: Ptáci s vysílačkami …

Ptáci s batůžkem Vědci na pozorování čápů využili rafinovaný kamerový systém. Na záda čápů černých zavěsili kamerku a zároveň čip sledující migraci, stěhování a současnou polohu mnoha čápů. S touto technikou se dočkali zajímavých výsledků o migraci těchto ptáků. Na mapě můžete vidět migraci Čápů Černých..

 V barvách jeho peří převažuje bílá, jen letky a velké krovky jsou černé. Velký zobák a dlouhé nohy jsou červené. Žije převážně na loukách, v okolí rybníků, ale také poměrně často u lidských obydlí, kde si s oblibou staví svá hnízda na starých vysokých komínech či stožárech. Ve volné přírodě se živí žábami, hraboši, krtky, užovkami, sysly nebo hmyzem. Loví za chůze - tudíž aktivně. Za jeden den může čáp ulovit až 44 hrabošů.  Žijí většinou v páru, který si je věrný celý život. Stavbu a opravu hnízda většinou provádí samec. Ten totiž většinou přilétá ze zimoviště dříve než samice. Hnízda jsou často mohutná a mohou dosáhnout hmotnosti do jedné tuny a jsou víceletá. Do hnízda samice snáší 3-5 vajec bílé barvy, ze kterých se po 30 dnech zahřívání oběma rodiči líhnou mláďata. Pohlavně dospívá čáp až třetím rokem života, hnízdit začíná však ve věku 4 až 6 let a dožívá se 8 až 14 let, přičemž nejvyšší zjištěný věk čápa byl zjištěn 27 let. Čáp je zvláště chráněný druh. Proto je populace těchto ptáků přísně sledována ornitology. Česká republika se v poslední době těší z poměrně slušné populace těchto ptáků.  Zdroj: priroda.cz

 Vysílačky odhalily i zvyklosti čápů černých u nás – například, že potokem často zabrouzdají až k vesnici, ale ve skrytu příbřežní vegetace jsou málokdy zpozorováni. Výzkum těchto krásných a ohrožených ptáků samozřejmě slouží nejen k ukojení naší zvědavosti, ale především k jejich účinné ochraně.  Podobně jako u čápa bílého i početnost jeho černého „dvojčete“ v první polovině 19. století velmi drasticky klesala, až v západní Evropě zcela vymizel. V druhé polovině se však jeho populace zase vzpamatovaly. U nás v současnosti hnízdí přibližně 300 párů. Aby česká populace černých čápů zůstala zachována, potřebují ochranu a podporu. Proto je část jejich hnízdišť sledována s cílem zabránit rušení při hnízdění – například těžbou. Vyrušení na hnízdě bývá pro tyto plaché ptáky často osudné.

 Už od starověku člověka mizení některých ptáků na zimu udivovalo, tvrdilo se například, že vlaštovky zimují zahrabané v bahně a špačci že na zimu odlétají na Měsíc. Pravděpodobně prvním důkazem, že středoevropští ptáci se na zimu přesouvají jižním směrem, byl čáp bílý, kterého v roce 1822 nalezli v Německu s krkem probodnutým šípem pocházejícím z Afriky. Čápovi, po kterém domorodý lovec někde v Africe vystřelil se podařilo i s šípem probodnutým krkem překonat tisíce kilometrů a doletět až na hnízdiště. Pozn. Podobný případ se udál i v roce 2006 v Izraeli, kde byl v červnu pozorován čáp, z jehož těla trčel metrový šíp

Tajenka: Že by to byly těžnice? 7.OSMIÚHELNÍK 1.PADESÁT 6.RACEK 5.PENIS 4.STŘEDNÍPŘÍČKY 3.KRUŽNICE 2.TĚŽNICE

Za týden sní celkem 308 hrabošů. Za měsíc sní celkem 1320 hrabošů. Za celý rok sní celkem hrabošů.

Prezentaci vytvořil,,David Stančík‘‘(podle jeho názoru) Petr Matyáš a Jakub Zdráhal. Patrik Poljak a Jakub Zlámal dodali určité informace do prezentace. Doufáme, že se Vám prezentace líbila. Použité obrázky jsou Creative Commons, jen pro informaci pro pana Bohdana Borůvku. Použité články jsou z internetu a měl by pod nimi být uveden i zdroj. Pokud není, omlouváme se, ale nebylo možné ho najít nebo ho v této prezentaci umístit kvůli omezení místa.