NIZOZEMSKO malá země s velkým potenciálem významný partner České Republiky 30. ledna 2008 Hanka van der Mark CzechTrade Rotterdam.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Představení společnosti
Ministerstvo zahraničních věcí České republiky
Exportní příležitosti pro MSP ve Vietnamu Milan Vágner, ODEV, MZV Designovaný DEK ZÚ Hanoj Praha PS Parlamentu ČR.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Enterprise Europe Network Podpora mezinárodní spolupráce 18. června 2014.
Festival Exportu Svaz průmyslu a dopravy ČR jako respektovaný, nezávislý a společensky zodpovědný sociální partner obhajuje zájmy zaměstnavatelů.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
Význam informací v podnikání
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii 3. Česko-asijské fórum 2. březen 2009.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Úloha zahraničních kanceláří CzechTrade Tomáš Rak.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
Evropská výstavy patentů a vynálezů Konaná u příležitosti Průmyslového veletrhu Ostrava 24. –
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
1 HK ČR, E x p o r t n í s e m i n á ř Hradec Králové 6. září 2011 Služby poskytované exportérům sítí složek HK ČR.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Pozice odběratelů elektřiny v ČR Seminář SVSE květen 07 K.Šimeček.
European Commission Enterprise and Industry Služby sítě Enterprise Europe Network.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
Jan Martof Služby v oblasti reklamních a dárkových předmětů aneb darovat „propisku“ už nestačí.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
ProCoP (Product Contact Point) -představení a účel- Ministerstvo průmyslu a obchodu
ASIA INVEST Podpora podnikatelských kontaktů v Asii Česko-asijské fórum 3. březen 2008.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategie prodeje textilního zboží
Druhý dech českého zbrojního průmyslu
Czech Business Center Regensburg- Místo pro česko- německou spolupráci
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Agentura pro podporu exportu tisková agentura pro podporu exportu.
Komerční banka - partner pro příjemce dotací Jitka Haubová zástupce výkonné ředitelky korporátního bankovnictví KB 190. Žofínské fórum, Čerpání.
Prezentace společnosti CONTE spol. s r.o.. Základní informace/ Kdo jsmeInformace o majitelíchProč právě my/ Co umíme Jak zajistíme bezpečnost dodávek.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Adresář exportérů. 2 Bezplatná, ale značně omezená prezentace firmy:  základní identifikační a kontaktní údaje  Anotace (max. 250 znaků)  popis činnosti.
Nizozemsko „Malá země velkých příležitostí“ Štěpán PETRUŠ Vedoucí CzechTrade Nizozemsko Štěpán PETRUŠ Vedoucí CzechTrade Nizozemsko Exportní seminář, Karlovy.
Novinky na rok 2009 ODBORY PRODEJE A EXPORTNÍCH SLUŽEB.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Česká exportní banka Ing. Karel Bureš předseda představenstva a generální ředitel Business Den Ruské federace 30. září 2014 Aktuální možnosti financování.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
BELGIE - VÁŠ OBCHODNÍ PARTNER Michal Neumann, CzechTrade Brusel.
Australia. A Wealth of Opportunities. Význam hornictví v Austrálii Rok aktivity Možnosti pro spolupráci Austrálie – Váš možný partner Jan Brejcha.
15. září 2011 Referuje: Marek Indyk ředitel pobočky ARP S.A. v Tarnobrzegu Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (Agentura průmyslového rozvoje a.s.) spolehlivý.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Odbor exportních příležitostí - NOVINKY Ing. Jana Falathová, ředitelka odboru.
Marketingový plán podniku
A – FORUM CS A KVALITA Mgr. Bc. Jan Vojvodík A – FORUM CS
ZASTOUPENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE PŘI EU
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii
NIELSEN EVERYDAY PRICE AND PROMOTION ANALYTICS
Regionální centrum podpory sociálního podnikání
Hledání partnera - první krok ke kooperaci
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Prezentace společnosti CONTE spol. s r.o.
spolupracujeme s ekonomickou diplomacií
Transkript prezentace:

NIZOZEMSKO malá země s velkým potenciálem významný partner České Republiky 30. ledna 2008 Hanka van der Mark CzechTrade Rotterdam

2 2 Témata prezentace 1.Spolupráce ČR-NL 2.ZK Rotterdam pro vás 3.Příležitosti, akce a veletrhy 4.Kontakt s nizozemskými obchodníky 5.Rozdíl mezi Nizozemci a Vlámy 6.Úspěšné případy

3 3 SPOLUPRÁCE ČR-NL Velký zájem Nizozemců o Českou Republiku: vzájemný obchod, investice, turistika Nizozemsko – země s obchodním duchem a sítí kontaktů po celém světě České republika – země s dlouholetou průmyslovou tradicí Nekonkurujeme si – spolupráce

4 4 CZECHTRADE ROTTERDAM Proč Rotterdam? Středisko obchodu a logistiky 3. největší přístav na světě 1. největší přístav v Evropě

5 5 Rotterdamský přístav Spolupráce s přístavem Projekt Maasvlakte2 Prezentace přístavu v Praze červen 2008

6 6 CO DĚLÁ NAŠE ZK V ROTTERDAMU? Co pro vás můžeme znamenat?  Pomáhá českým firmám dostat se na nizozemský trh  Získat ty správné kontakty  Pomoc při komunikaci  Organizace jednání s niz. partnery  Asistence při založení pobočky  Poptávky: pomoc nizozemským firmám při hledání českých výrobců a výrobní spolupráce – a to spolu s OEÚ

7 7 Spolupráce s místními a českými subjekty Místní subjekty:  Obchodní komory, Metaalunie, NIID, ING banka, EVD, ESA, NAG, Rotterdam Port Promotion Council aj. České subjekty:  ZÚ Den Haag, Česká Centra, CzechInvest Brusel, CzechTourism

8 8 Účast ZK Rotterdam na veletrzích PLMA od 2003 NIID od 2005 TINE 2006

9 9 Akce, které organizovala ZK Rotterdam v min. letech  Obchodní mise: ve spolupráci s Obchodní komorou Tilburg, Metaalunií, NAG  Prezentace českého průmyslu v NL:  ICT, módní návrháři, kosmetika, strojírenství, vesmírný průmysl  Semináře – ve spolupráci s Obchodní komorou Tilburg, European Space Agency, o privátních značkách v Praze a Amsterodamu  MSV Brno– spolupráce s nizozemskou ambasádou – Holland Event

10 PLÁNOVANÉ VELETRHY A AKCE NA 2008  ESEF – subdodávky CzechInvest  PLMA – privátní značky  NIID – výstava obranné techniky - listopad  Mise z Olomouckého kraje do Utrechtu - červen  Návštěva Dutch Space v ČR

11 Veletrh NIID 2007

12 Příklady příležitostí Tradiční obory  Strojírenství a subdodávky  Výrobky s přidanou hodnotou  Výroba privátních značek pro řetězce  Nábytek Progresivní obory  Waste a Water Management  Environmental Technology  Nanotechnologie, biotechnologie  Služby  R&D

13 Strojírenství, kovovýroba a outsourcing  Proč musí nizozemské firmy outsourcovat?  Udržení pozice vůči mezinárodní a místní konkurenci na domácím trhu  Kvalitně vyrábět za konkurenční ceny  Nedostatek kvalifikované síly v NL  Vysoké náklady na mzdy  Následování zákazníka – např. automotive

14 Strojírenství, kovovýroba a pokračování v outsourcingu  Přenesení celé výroby do ČR  Po contract manufactures následuje design manufactures – přenesení nejenom výroby ale i vývojových kapacit

15 PRIVÁTNÍ ZNAČKY – DODÁVKY DO ŘETĚZCŮ  ZK Rotterdam věnuje pozornost privátním značkám  Komunikace s mezinárodními řetězci  Semináře a workshopy s řediteli nákupu  Veletrh PLMA dříve s podporou MPO, nyní CzechTrade

16 PŘES NIZOZEMSKO DO VESMÍRU  EUROPEAN SPACE AGENCY ESA v Noordwijku  Spolupráce při oslovení čs průmyslu  2 Semináře pro ESA v Praze  Založení Czech Space Alliance pod CT  Prezentace u Aliance u Dutch Space a ESA

17 Komunikace s NL obchodníky Výhody při obchodování s Nizozemci  Vstřícnost  Otevřenost  Neformálnost  Rychlost v rozhodování  Neupřednostňují výrobky Made in Holland  Přímost

18 Jednání s nizozemskými obchodníky Co se od vás očekává  Jazyková vybavenost – angličtina, němčina  Jednání mít dobře dopředu připravené  Přijít včas, pozor na dopravní zácpy  Neměnit rychle svá rozhodnutí – domluvené slovo platí  Cenová kalkulace

19 NA CO SI DÁT POZOR  KONTRAKT – základ dobrých obchodních vztahů  Ověření odběratele  Registr u Obchodních komor   Neplatiči jsou i v Nizozemsku

20 Srovnání Nizozemců s Vlámy Vlámové  formální  hierarchie ve firmě  méně průbojní  skromní  jednání trvá déle  klientelismus

21 Úspěšné případy (1) Strojírenství a kovovýroba: Kontejnery Kovobel Spolupráce s NL firmou Menzing – desítky českých dodavatelů SV Metal Intebo Škoda TVC VMM-IPSO Dodávky jeřábů Unex

22 Úspěšné případy (2) Nábytek pro Starbucks Zařizování řetězce hotelů českým nábytkem Úspěšné dodávky různých firem do mezinárodních řetězců díky veletrhu PLMA Oříšky přes NL do NordwestAirlines Zdravá výživa, pivo, čokoláda, mléčné výrobky aj. Non food – např. prací prášky aj.

23 CzechTrade v Rotterdamu CzechTrade Rotterdam Hanka van der Mark Beurs - World Trade Center Beursplein Rotterdam The Netherlands WWW: Phone: Fax:

24 Kontaktní osoby na centrále CzechTrade na konkrétní akce PLMA – katalogová prezentace: Pan Bohumil Ševčík ESEF – katalogová prezentace, CzechSpace Alliance, Veletrh NIID Paní Jana Brzoňová

CzechTrade Dittrichova 21, Praha 2 Tel.: Fax:  DĚKUJEME ZA POZORNOST A ZA VÁŠ  ZÁJEM O NIZOZEMSKO  NA SHLEDANOU V ROTTERDAMU!