FAMILY Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rodina e Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí slovní zásobu a základní fráze na téma Rodina. Fráze a výrazy si mohou procvičit dle zadání v prezentaci.
Advertisements

Označení DUM 14 _ 17 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK456 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Gender Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Gay / LGBT rights Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Poverty and homelessness Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 03 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
T HE UK: N ATIONAL E CONOMY Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2. AJ.05.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Maturitní ústní zkouška Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast.
Angličtina: Mary I Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Významné osobnosti britské.
Angličtina: Henry VIII
Angličtina: Queen Victoria
Identity, society Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření
The USA national symbols
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
The USA political system
Listening 1 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Rodina (Family) B2 Tematická oblast
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Angličtina: Franklin D Roosevelt
Angličtina: Charles I Tematická oblast
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Angličtina: James I Tematická oblast
Společnost (Society) B2
MASS MEDIA Mgr. Naďa Bisová.
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název vzdělávacího materiálu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
VY_32_INOVACE_Spo_II_03 Words: Family
Transkript prezentace:

FAMILY Mgr. Petr Kalus

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: říjen 2012 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G), Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborAnglický jazyk Tematický okruhFAMILY Tento materiál byl vytvořen jako osnova pro maturitní okruh: Family na Gymnáziu a JŠ Svitavy na několik tematicky propojených hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje přehled slovní zásoby, základní frazeologie i základních faktografických údajů doplněný o cvičení na upevnění a procvičení dané slovní zásoby. Zahrnuty jsou i otázky ověřující schopnost studentů vyjádřit se na probraná témata. Materiál je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy FAMILY What is a family? Work in pairs and ask each other this question. Listen to your partner’s ideas and then put all the ideas together to come up with your own definition of a family. You can involve some of the words from the next slide.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Words commonly associated with a family Family HOMELOVE RELATIVES AND ANCESTORS SUPPORT FAMILY VALUES SECURITY

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy What is a family? The family is the basic social unit present in all societies. It typically consists of two parents and one or more children. Family members often live under one roof and share certain family values. The main function of a family is to bring up children and provide them with love, security, emotional support and companionship.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Family: basic vocabulary Match these words with their definitions: family, mother, father, brother or sister, siblings, cousin, nephew, niece, uncle or aunt, relatives, husband, wife, grandparents 1.a female parent 2.the woman a man is married to 3.a daughter of your brother or sister, or a daughter of your husband's or wife's brother or sister 4.a child of a person's aunt or uncle, or, more generally, a distant (= not close) relation 5.a group of people who are related to each other, such as a mother, a father, and their children 6.a male parent 7.a son of your sister or brother, or a son of the sister or brother of your husband or wife 8.a man or a woman with the same parents as another person 9.members of your family 10. the man a woman is married to 11. the brother or sister of someone's father or mother 12. the father or mother of a person's father or mother 13. a brother or sister MOTHER WIFE NIECE COUSIN FAMILY FATHER NEPHEW BROTHER OR SISTER RELATIVES HUSBAND UNCLE OR AUNT GRANDPARENTS SIBLING

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Family: vocabulary Match the words with their definitions: great-grandparents, mother-in-law and father-in-law, son-in-law and daughter-in-law, step-mother or step-father, stepbrother or stepsister, half-brother or half-sister, a blood relative, start a family, family gathering, family feuds, disinherit sb. 1.the parents of your grandparents 2.a meeting of family members 3.somebody that you have a blood relationship 4.to have children 5.your daughter's husband or your son’s wife 6.the woman/man who is married to someone's father/mother but who is not their real mother/father 7.arguments in a family over a longer period of time 8. the mother or father of your husband or wife 9. a brother or sister who is the son or daughter of only one of your parents 10. to prevent someone, especially a son or daughter who has made you angry, from receiving any of your property after your death 11. not your parents' son or daughter, but the son/daughter of a person that one of your parents has married GREAT-GRANDPARENTS FAMILY GATHERING BLOOD RELATIVE START A FAMILY SON-IN-LAW AND DAUGHTER-IN-LAW STEPMOTHER AND STEPFATHER FAMILY FEUDS MOTHER-IN-LAW AND FATHER-IN-LAW HALF-BROTHER OR HALF-SISTER DISINHERIT SB. STEPBROTHER AND STEPSISTER

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy SELF-CHECK Complete the definition of a family: The family is the basic social unit present in all societies. It typically ……………………… (skládat se z) two parents and one or more children. Family members often live under one roof and …………………….. (sdílejí rodinné hodnoty). The main function of a family is to ……..…… ………………………… (vychovávat děti) and provide them with love, ……………..(bezpečí), emotional support and …………….. (společnost). consists of share family values bring up children securitycompanionship

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy SELF-CHECK Correct the phrases: family coming : a meeting of family members begin a family: to have children acquaintances: members of your family great-grandparents: the parents of your parents mother-in-law: a woman who is married to your father but who isn’t your real mother stepbrother: a brother who is the son of only one of your parents cousin: a son of your sister or brother, or a son of the sister or brother of your husband or wife family gathering start a family relatives grandparents stepmother half-brother nephew

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Family tree GRANDFATHERGRANDMOTHER MOTHERFATHER UNCLEAUNT SISTER COUSINS

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Introduce your relatives: name, age, physical appearance, personality, hobbies and interests GRANDFATHER MOTHERFATHER UNCLEAUNT SISTER GRANDMOTHER COUSINS

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Types of family  nuclear family: a pair of adults (parents) and their children, often called elementary family  immediate family: parents, spouses, siblings and children, just your closest relatives  extended family: the whole/entire family, also aunts, uncles, cousins etc.  single-parent family: a family just with mother or father (death, divorce)  childless family: a family with no children  close-knit family: strong family ties  dysfunctional family: family feuds, serious problems in family relationships

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Generation gap Discuss these questions in pairs: How do you get on with your parents? Have you ever had a bitter argument with your parents? Why? Generation gap: a conflict between two generations different views of life conflict between traditional and modern lifestyles differences between the old and young generation can be a source of serious disagreements the elderly do not understand the young (critical of their behaviour, clothes, leisure time activities etc.) the young lack respect for the old generation TOLERANCE AND EMPATHY VITAL TO BRIDGE THE GAP

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Sibling rivalry a type of competition between siblings The main causes:  differences in parental treatment  birth order  age  gender  one child is intellectually gifted Sibling rivalry may even lead to aggression or sibling abuse.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Self-check: family types a family without children a family with serious disagreements the entire family (aunts, uncles, cousins, grandparents) a family with close and strong family bonds a family with one parent your closest relatives a pair of parents and children childless family dysfunctional family immediate family close-knit family extended family single parent nuclear family

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Generation gap and sibling rivalry What is a generation gap? What can you do to get along well with old generation? What is sibling rivalry? What is it caused by? How do you get on with your brothers and sisters?

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Problems of modern families unmarried couples financial problems in families increasing divorce trend: unfaithfulness, infertility, interference by in-laws teenage mothers housing problems homosexual couples in the role of parents (Yes or No)

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a použitá literatura 1.EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina Maturitní Témata. Třebíč: Petra Velanová, 2006, ISBN SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Anglicko-česká maturitní témata. Praha: Infoa, 2002, ISBN VINCE, Michael. FCE Language Practice. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2003, ISBN SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Angličtina Otázky a Odpovědi. Dubicko: Infoa, 2008, ISBN CAMBRIDGE UNIVERSITY. Cambridge Advanced Learner's Dictionary. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, ISBN Veškeré použité obrázky pocházejí z otevřené galerie Microsoft Office (Powerpoint 2010).