Vzdělávací materiál: Č í slo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1143 Č í slo a n á zev š ablony kl í čov é aktivity: V/2 Inovace a zkvalitněn í výuky v oblasti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Středočeský kraj (doplňte názvy k číslům a názvy řek)
Kraj s krajským městem jako dalším samostatným krajem - Praha 
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Středočeský kraj.
Středočeský kraj S.
Martina Bradá č ová, Sázava. Základní informace Rozloha: km 2 (1. místo) Po č et obyvatel: obyvatel (4. místo) Hustota osídlení.
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
území s nejstarším osídlením
Dita Hanzalová, Magdaléna Felčárková, Kateřina Šabatová Kvarta B
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Středočeský kraj úzké vzájemné vztahy s hlavním
zpracovaný v rámci projektu
Středočeský kraj 5. ročník
Středočeský kraj.
Středočeský kraj Krajské město: Praha Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
Středočeský kraj Název školy
Středočeský kraj Rozloha – km2 Počet obyvatel
Středočeský kraj.
Datum: Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo klíčové aktivity: Název projektu: Modernizace vzdělávání Název klíčové aktivity: Inovace a.
STŘEDOČESKÝ KRAJ Vlastivěda 5.tř. Mgr. Renata Šimková.
Mgr.J.Mareš STŘEDOČESKÝ EU-OP VK VY_32_INOVACE_718 územní jednotka Střední Čechy Středočeský kraj- velmi důležitý polohou pro vzájemnou dopravní a pracovní.
Dělení na okresy: Benešov Beroun Kladno Kolín Kutná Hora Mělník Mladá Boleslav Nymburk Praha-východ Praha-západ Příbram Rakovník.
Základní škola Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Boženy Němcové Rožnov pod Radhoštěm Předmět: Vlastivěda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
STŘEDOČESKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_11_A_08_Středočeský kraj Téma: Vlastivěda.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_07_Středočeský_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 07 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_06.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : březen 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.1.
Středočeský kraj. Obr. 1 Poloha: střední Čechy Sídlo krajského úřadu: Praha.
Vlastivěda – 5. ročník, Středočeský kraj
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Vzdělávací materiál: Polsko Operační systém: Windows XP Professional
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Vzdělávací materiál: Rusko – asijská část Operační systém:
Vzdělávací materiál: Olomoucký kraj Operační systém:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_04_VLASTIVĚDA
Středočeský kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Název: VY_52_INOVACE_14 Středočeský kraj
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
TÉMA: Středočeský kraj
STŘEDOČESKÝ KRAJ VY_32_INOVACE_06-27 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
Vzdělávací materiál: Obyvatelstvo Ameriky Operační systém:
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
Vzdělávací materiál: Plzeňský kraj Operační systém:
STŘEDOČESKÝ KRAJ.
VY_32_INOVACE_200 Tomáš Nový osmý kraje ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Středočeský kraj úzké vzájemné vztahy s hlavním
VY_32_INOVACE_199 Tomáš Nový osmý Kraje ČR
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
Žáci se seznámí se Středočeským krajem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací materiál: Egypt Operační systém: Windows XP Professional
Středočeský kraj.
Základní škola, Hradec Králové
Transkript prezentace:

Vzdělávací materiál: Č í slo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Č í slo a n á zev š ablony kl í čov é aktivity: V/2 Inovace a zkvalitněn í výuky v oblasti př í rodn í ch věd Č í slo DUM: V-2_BC_38-Cer N á zev DUM: Středočeský kraj Operačn í syst é m: Windows XP Professional Autorský software:MS PowerPoint 2007 Autor: Mgr. Kateřina Červinkov á Š kola:Z Š n á m. Svobody 3, Š ternberk Vytvořeno:3. února 2011

Poznámky pro výuku: Předmět:ZEMĚPIS T é ma: ZEMĚPIS ČR N á zev: STŘEDOČESKÝ KRAJ Tř í da:Z Š - II. stupeň, 9. ročn í k Anotace:  Fyzicko-geografická charakteristika kraje  Socioekonomická charakteristika kraje

HUSTOTELES. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

NEUVEDEN. risy.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ris/stredocesky-kraj/regionalni-informace/o-kraji/

 Mapa u č ebnice str. 30  Vyhledej všechny CHKO  Vypiš všechny významné ř eky a vodní nádr ž e, které se na nich nacházejí  Vyhledej významné kulturní památky

 Hodn ě r ů znorodý  S – Č eská tabule s Polabskou ní ž inou J – St ř edo č eská pahorkatina  Dále Brdy a K ř ivoklátská vrchovina  Jedny z nejvýznamn ě jších krasových oblastí Č R – Č eský kras (Kon ě pruské jeskyn ě )  Pískovcová m ě sta – Č eský ráj, Koko ř ínsko

PILAŘ, Michal. rvp.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

JELÍNKOVÁ, Ivana. rvp.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

BUKÁČEK, Miloš. rvp.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Koko%25c5%2599%25c3%25adnsk%25c3%25a9_Pokli%25c4%258 dky.jpg

 Suché, teplé, p ř íznivé pro zem ě d ě lství  Západ kraje – srá ž kový stín Krušných hor – pat ř í k nejteplejším a nejsušším v Č R

 5 velkých ř ek (všechny se vlévají do Labe)  Labe – vlévá se Vltava u M ě lníka  Vltava – soustava nádr ž í s vodními elektrárnami – Orlík, Kamýk, Slapy, Št ě chovice, Vrané  Jizera – odvod ň uje Jizerské hory, Krkonoše, Č eskou tabuli  Berounka  Sázava – vodní nádr ž Švihov (zásobárna pro Prahu)

 V ě tšina území pokryta st ř edo č eskou kulturní stepí bez p ů vodní vegetace  Rovinaté Polabí – málo zalesn ě né - úrodné č ernozem ě – zem ě d ě lství (pšenice, cukrovka, zelenina, ovoce)  Krajiny pahorkatin – ř eky protékající hlubokými údolími - okolí Berouna CHKO Č eský kras - Kladensko (t ěž ba uhlí), P ř íbramsko (t ěž ba rud)  Krajiny Brd a K ř ivoklátska – zachovány p ů vodní rozsáhlé lesy

 Nejd ř íve a nejhust ě ji osídlené území Č R  Jádro vznikajícího č eského státu – blízkost Prahy, ner. bohatství (st ř íbro, č erné uhlí, vápence, písky)  V ě tšina obyvatel ž ije ve m ě stech, ale také významný podíl venkovského obyvatelstva (1. místo v po č tu obcí Č R)

 Strojírenství – Škoda Mladá Boleslav, TPCA Kolín  Chemický – Polabí (Kolín - Koramo, Kralupy nad Vltavou – Kau č uk, Neratovice – Spolana)  Zem ě d ě lství  Dopravní tepna

 Kutná Hora (UNESCO) HUBLOVÁ, Pavlína. rvp.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %A1_Hora?highlight=Kutn%C3%A1+hora

 Karlštejn  K ř ivoklát NEUVEDEN. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KOŘÍNEK, Ondřej. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %A1t%29_%2820%29.jpg?uselang=cs

Odkazy jsou uvedeny přímo pod obrázky Použitá literatura a zdroje: