Július Hájek On-line Marketing Manager Microsoft
Agenda 1.Co víme o internetu a sociálních sítích 2.Taktiky na českém internetu versus svět - viral video a projekty ve světě - soutěže a české projekty - S+S info a ukázky využití WPF - virtuální průvodce (Silverlight) 3. Co uživatelé vnímají a co ignorují
Co víme o internetu – Aktivita uživatelů Několikrát do měsíce Objednávní produktů Prohlížení fotek přes (zážitky) Denně používají Instant messenger on-line hry Poslech médií on-line (radio, hudba, video) Sociální sítě a blogy
Sociální sítě muži vs. ženy 53,6 % ženy 46,4 % muži Nejpopulárnější Bebo, Facebook, Friendster, Hi5, Myspace, Flickr Konexí (80 %) Ž 62 přátel M 57 přátel Konexí 100 – 1000 (19 %) Ž 185 přátel M 172 přátel Ženy jsou lepší cílovou skupinou pro cílenou reklamu Zdroj: Rapleaf.com
Co víme sociálních sítích ? 82 % uživatelů má v profilu své jméno 79 % vloží svou fotku do profilu 61 % uvede město 40 % nahraje audio do profilu 39 % linkuje z profilu na svůj blog a uvedou svůj 23 % uživatelů tvrdí, že mohou být z profilu identifikování 40 % se domnívá, že je to těžké 36 % myslí, že je velmi obtížné je identifikovat 32 % uživatelů bylo kontaktováno MIMO sociální síť Zdroj:
UK Teens tráví 34 hodin/týdně on-line Mají 49 přátel, z toho 7 osobně znají 75 telefonních čísel, z toho používají jen 14 Více používají TXT zprávy a multimediální funkce 86 přátel v instant messengeru Jsou na 3 sociálních sítích 50 % z nich pak navštěvuje Sociální sítě min. 1x týdně Zdroj:
Top 10 Ad Revenue generating Sites 1.Zprávy 2. 3.Obecné 4.Portály a Search 5.Sport 6.Finance 7.Shopping 8.Zábava
Blendtec – viral video $50 marketing. náklady 6 milionů lidí za 5 dní YouTube: 3. místo Pokrytí ve zpravodajství 5x větší výnosy
Lego Lego Digital Designer Aplikace ke stažení Optimalizovaná pro děti Inovace
Rimmel registrovaných uživatelů Sleva pro uživatele + Soutěžní Blogy Ruleta štěstí – body na e-shop Průvodce barvičkami Rozdal řasenek za 14 dní
Quelle Propojení s E-shopem Hry o body Chat Qcity
Online EnterpriseDevices Desktop +
WPF, Windows Live Messenger, S+S Interakce s TV Interakce s On-line mediem Interakce s E-shopem
WPF, Windows Live Messenger, S+S Virtuální průvodce v technologii Silverlight
Zdroj: Poynterextra.com Bannery (300x250px a 180x600px) První 3 slova z Headlinu „Záhadnou reklamu“ „Nápaditou reklamu“
Netradiční projekty Imperativní sdělení
Zdroj: Useit.com Nevhodně umístěné bannery Příliš obecnou reklamu
©2008 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. Děkuji za pozornost