Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Advertisements

Gotika Dějepis VY_32_INOVACE_305, 16. sada, D
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vztahy mezi Čechy a Němci
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
Česká secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kultura 2. poloviny 19. století, secese
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotická kultura.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Secese přelom 19. a 20. století.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Renesance a humanismus v Itálii
Secese Berenika Králíková.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
VZNIK MODERNÍ ČESKÉ ARCHITEKTURY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Ve znamení gotického slohu
Architektura tužkou a ve 3D
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Dej 2 Secese Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Česká kultura.
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Téma: KULTURA A VĚDA V PRVNÍ REPUBLICE Předmět: Dějepis
ČESKÁ ARCHITEKTURA 1. polovina 20. století
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Architektura první poloviny 20. století
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_09.
UMĚLECKÝ ŽIVOT V ČESKÝCH ZEMÍCH VE DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
SYMBOLISMUS Skupina Nabis Představitelé: Gustav MOREAU Pierre Puvis de CHAVANNES Odilon REDON Arnold B ÖCKLIN Maurice DENIS Pierre BONNARD Edvard MUNCH.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_D9.10 Autor: Eva Žárová Datum vytvoření: listopad 2011
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
Secese - architektura Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Transkript prezentace:

Od 80. let 19. století

 Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová slova : secese, ornamenty, asymetrie,  Třída : Dějepis 9 Datum:

 úvodní stránky  4. charakteristika období  5. malířství  6. znaky malířství  malíři secese  10. sochařství  11. architektura  12,-13. znaky architektury  architekti  české památky secese  23. secesní interiér  24. secesní předměty  25. secesní móda  světové památky  31. otázky pro opakování

 Poslední universální sloh  Vznikl v Anglii v 80. letech 19.století  Kolem r se rozšířila do Evropy  Ovlivnila všechny obory lidské činnosti  Významné centrum secese – Vídeň  Název od „secesio“= odtržení, roztržka  Odluka od dosud převládajících slohů

 Znaky – ornamentálnost - vlnící se křivka - asymetričnost - přírodní tvary - siluety stromů, listů, leknínů - mořské vlny - rozevláté ženské vlasy

 G. Klimt – Milenci - Matka a dítě  A. Mucha – Slovanská epopej (dějiny Slovanů) - divadelní plakátová tvorba - návrhy obalů

 L. Escaler  L. Šaloun  F. Bílek

 Znaky : barevnost : výzdoba rostlinnými motivy, živočichy a obličeji : užití různých materiálů – sklo, kov, keramika, : odlišné tvary oken, balkónů a štítů na jednom domě  : kovová zábradlí  : litinové mříže  : barevné kachlíky

 V. Horta  A. Gaudí – chrám Sagrada Familia – Barcelona  J.M. Olbricht  O. Wagner  Česká secese : J. Kotěra

 Východočeské divadlo - Pardubice  Obecní dům – Praha  Kostel ve Štěchovicích- sv. Jana Nepomuckého  Janův dům – Luhačovice  Hlavní nádraží – Praha – Josef Fanta  Dům pěveckého spolku Hlahol – Nové město-Praha  Kořínkova vila v Plzni (Fr. Krásný)  Okresní dům – Hradec Králové  Peterkův dům – Praha – Jan Kotěra  Kestřánkova vila v Plzni (Fr. Krásný)

 Chrám Sagrada Familia – Španělsko  Vstup do metra –Paříž  Hotel Metropol – Moskva  Nádraží – Saarien Helsinky

 1) Dokážeš charakterizovat období secese?  2) Podle čeho poznáš secesní malířství?  3) Znáš našeho nejznámějšího secesního malíře?  4) Čím jsou charakteristické secesní sochy?  5) Vyjmenuj znaky secesní architektury.  6) Znáš české secesní stavby?  7) Znáš světové secesní stavby?

                                         