NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_3B_06_Nature 2 TÉMA SADY : Anglický jazyk ROČNÍK : 3., 4. ročník/septima, oktáva DATUM VZNIKU : březen 2013 AUTOR : Mgr. Petra Dušánková
ANOTACE Materiál je určen pro přípravu žáků k ústní maturitní zkoušce z anglického jazyka. Žáci si osvojí slovní zásobu a fráze týkající se tématu Nature (příroda – zvířata a rostliny). V části Animals nejprve žáci tvoří zvířecí „rodiny“ z nabídnuté slovní zásoby (řešení na snímku 5), přiřazují živočichy do skupin ryb, savců, hmyz, plazů, ptáků (řešení na snímku 7), dále překládají názvy živočichů do češtiny a spojují s obrázky (řešení na snímku 9) a nakonec k nabídnutým částem těla hledají příklady živočichů (řešení na následujícím snímku) V části Plants pracují se slovníky a hledají příklady stromů, lesních plodů, květin, obilovin (řešení na snímku 13) Na závěr si v krátkém testu ověří slovní zásobu podle obrázků (max.10 bodů – řešení na snímku 16) Časová náročnost – 45 minut.
NATURE 2
ANIMALS FIND 10 ANIMAL FAMILIES: Cow, he-goat, cock, piglet, duckling, gander, horse, sheep, ram, kid, ox, tom-cat, sow, mare, hen, kitten, bitch, lamb, drake, goose, Puss in Boots, shepherd, bull, foal, pig, puppy, she-goat, chicken, duck, gosling, cat, dog, calf, Donald
1.Cow – bull – calf – ox 2.She-goat – he-goat – kid 3.Sheep – ram – lamb – shepherd 4.Bitch – dog – puppy 5.Cat – tom-cat – kitten – Puss in the Boots 6.Hen – cock – chicken 7.Sow – pig – piglet 8.Duck – drake – duckling – Donald 9.Goose – gander – gosling 10.Mare – horse – foal
MATCH THE ANIMALS TO THE GROUPS THEY BELONG TO: Donkey, pigeon, ladybird, hedgehog, rat, shark, owl, viper, badger, hawk, crow, flea, horse-fly, tortoise, vulture, grasshopper, mole, nightingale, python, maybeetle, hare, trout, pheasant, eel, pike, lizard, FISH MAMMALS INSECTS REPTILES (AMPHIBIANS) BIRDS
Fish – shark, trout, eel, pike Mammals – donkey, hedgehog, rat, badger, mole, hare Insects – ladybird, flea, horse-fly, grasshopper, maybeetle Reptiles – viper, tortoise, lizard, python Birds – pigeon, owl, hawk, crow, vulture, nightingale, pheasant
TRANSLATE AND MATCH WITH THE PICTURES IF POSSIBLE Tit chamois snail crab earthworm falcon caterpillar dragonfly tick firefly magpie skylark seagull stag buck octopus jelly fish shrimp louse
Tit – sýkorka Chamois – kamzík Snail – hlemýžď Crab – krab Earthworm – žížala Falcon – sokol Caterpillar – housenka Dragonfly – vážka Tick – klíště Firefly – světluška Magpie – vlaštovka Skylark – skřivan Seagull – racek Stag – jelen Buck – srnec Octopus – chobotnice Jelly fish – medúza Shrimp – kreveta Louse (pl. lice) - veš
WHICH ANIMALS HAVE THE FOLLOWING PARTS OF A BODY? GIVE 1-2 EXAMPLES: claw hoof trunk tail fur horn antlers feathers
WHICH ANIMALS HAVE THE FOLLOWING PARTS OF A BODY? claw e.g. tigers, lion hoof horses, zebras trunk elephants tail foxes, beavers fur bears, linxes horn rhinos, bulls antlers reindeers, elks feathersostriches, peacocks
PLANTS USE YOUR DICTIONARIES TO GIVE EXAMPLES: 1.Trees – coniferous/ leafy 2.Berries – 3.Flowers – 4.Grains –
1.Trees – coniferous – fir, spruce, pine, yew, larch leafy – oak, maple, linden, willow, chestnut, hazel, birch 2. Berries – strawberry, raspberry, blackberry, blueberry, cranberry, gooseberry, currant 3. Flowers – rose, tulip, dandelion, poppy, daffodil, primrose, lily-of-the-valley, violet, daisy, carnation 4. Grains – wheat, rye, barley, oats, maize
VOCABULARY TEST: 10 POINTS
Solution: 1. octopus2. stag3. gooseberry 4. pine5. dandelion6. ladybird 7. donkey8. viper9. owl 10. chestnut
Zdroje: Ilustrace