Datum: 1. 12. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Vypracovala:Málková Jarmila
SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
Přivlastňovací zájmena
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Význam způsobových sloves, slovosled
Zápor nicht, kein, nichts
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_08_Negation TEMA:Jazyková kompetence.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.14_zapor_pods tatnych_jmen_kein Datum: Ročník:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.20_opakujeme_doplnujeme Datum : Ročník :
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_111  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_105 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_174 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_08_BEI.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_154 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_110 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_162 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_106  Licence: CC BY-NC-SA 3.0  Jméno.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konjugation der Hilfsverben
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název práce: Artikel Předmět: Německý jazyk Ročník: 1. Časová dotace: 30 minut Vzdělávací cíl: Žáci jsou schopni přiradit správný člen ke konkrétnímu podstatnému jménu. Dokáží vysvětlit rozdíly mezi použitím různých členů. Pomůcky: psací potřeby, počítač, projektor Poznámka: Vyučující promítne novou gramatiku na tabuli nebo na plátno a vysvětlí. Žáci si novou gramatiku zapisují a případné nejasnosti konzultují s vyučujícím. Inovace: Prezentace pomocí PowerPointu je názorná, studenti lépe pochopí rozdíly mezi použitím jednotlivých členů. Zapojení audiovizuální techniky do výuky.

ARTIKEL

Im Deutschen benutzt man:  bestimmten Artikel  unbestimmten Artikel  (negativen Artikel) V němčině se používá:  člen určitý  člen neurčitý  (negativní člen)

D ER BESTIMMTE ARTIKEL Wir benutzen bestimmten Artikel bei den Leuten, Sachen, Gegenständen, die wir schon kennen. Es sind für uns bekannte Angelegenheiten. Člen určitý používáme u lidí, věcí, předmětů, které již známe. Jsou to pro nás již známé záležitosti. Die Form – forma: Maskulinum:DER Femininum:DIE Neutrum:DAS Plural:DIE

D ER UNBESTIMMTE ARTIKEL Wir benutzen unbestimmten Artikel bei den Leuten, Sachen, Gegenständen, die wir noch nicht kennen. Es sind für uns ganz neue Informationen. Člen neurčitý používáme u lidí, věcí, předmětů, které ještě neznáme. Jsou to pro nás zcela první informace. Die Form – forma: Maskulinum:EIN Femininum:EINE Neutrum:EIN Plural: -

D ER NEGATIVE ARTIKEL Wir benutzen negativen Artikel, wenn wir unbestimmten Artikel negieren wollen. Negativní člen používáme, když chceme negovat neurčitý člen. Die Form – forma: Maskulinum:KEIN Femininum:KEINE Neutrum:KEIN Plural:KEINE

maskulinumfemininumneutrumPlural der bestimmte Artikel DERDIEDASDIE der unbestimmte Artikel EINEINEEIN - der negative Artikel KEINKEINEKEINKEINE

BEISPIELE  erste Information – první informace Dort steht eine Frau!  jetzt wissen wir schon, von wem wir sprechen – nyní již víme, o kom mluvíme Kennst du die Frau?  erste Information – první informace Vor unserem Haus steht ein Auto, aber es ist nicht unser.  jetzt wissen wir schon, wovon wir sprechen – nyní již víme, o čem mluvíme Ich weiss das, das Auto gehört unseren Nachbarn.

BEISPIELE  erste Information – první informace Das ist aber ein schöner Hund.  wir möchten die erste Information widerlegen – prvotní informaci chceme vyvrátit Das ist kein Hund, das ist eine Hündin.  erste Information – první informace Das ist eine schöne Kette, ist sie aus Gold?  Wir möchten die erste Information widerlegen – prvotní informaci chceme vyvrátit Das ist keine goldene Kette, es sieht nur so aus.

ÜBUNGEN 1) Ich weiss nicht, ob er _______ Schwester hat. – Hat er _______ Schwester? Ja, _______ Schwester heisst Anna. 2) Wir haben _______ Hund. _______ Hund heisst Don. – Ihr habt es gut, wir haben leider _______ Hund. 3) Haben Sie _______ Haus oder _______ Wohnung? - Wir haben _______ Wohnung, wir wohnen in _______ Haus. _______ Haus ist klein und steht am Rande der Stadt. 4) Wir haben sehr gute Freunde. _______ Freunde sind sehr nett und sie besuchen uns ziemlich oft.

DIE LÖSUNG 1) eine, eine, die 2) einen, der, keinen 3) ein, eine, keine, einem, das 4) die

P OUŽITÁ LITERATURA DALLAPIAZZA, Rosa-Maria, VON JAN, Eduard, SCHÖNHERR, Til: Tangram aktuell 1, Lektion 1-4, Kursbuch + Arbeitsbuch, Max Hueber Verlag, Ismaning, Deutschland, 2004, ISBN DUBOVÁ, Jarmila: Němčina – cvičebnice středoškolské gramatiky, nakladatelství Petra Velanová, Třebíč, 2009, ISBN