Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0859 Autor: Geography and Nature General Topics for The New Maturita Exam VY_32_INOVACE_43-19_VP_Geography_and_Nature Mgr. Veronika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GREEN DICTIONARY Created by Czech students. acclimatization aklimatizace, zdomácnění.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Emergency services – 8 ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Past simple or past continuous
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-09-Způsoby cestování Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Environment Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Natural disaters and extreme weather Global problems How to be green VY_32_INOVACE_3B3.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
DESCRIBING A PHOTO, PICTURE, ART, PAST CONTINUOUS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
GEOGRAPHY Slovní zásoba spojená se zeměpisem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Nela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová WORLD OF ENDANGERED ANIMALS POLAR BEAR (THE NORTH POLE) WHALES (OCEANS)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_122_PROTECTION OF ENVIRONTMENT Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV:VY_32_INOVACE_04A_18_SOCIETY TEMA:Situace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ANIMALS DO YOU KNOW THESE ANIMALS?.  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE  ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ  projekt v rámci vzdělávacího.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová EMERGENCY THE POLICE THE FIRE SERVICES THE AMBULANCE SERVICE SERVICE.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová NATURE - WEATHER - SEASONS WEATHERFORECAST WEATHERSEASONS It´s sunny.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_17_Australia_climate.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Angličtina 6. a 7.ročník TEMA: Animals world ČÍSLO.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_GLUMBIKOVA:VOCAB.16 ACTIVATOR VOCABULARY – TOPIC 11 – NATURE AND ENVIRONMENT.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_11_A7_Bartonkova TÉMA: The weather OBSAH: The weather ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název vzdělávacího materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
Tematická oblast ANGLIČTINA: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Shane Paul Hertnon Název materiálu:
Životní prostředí (Environment) B1
Digitální učební materiál
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15 _FAIRY TALES Mgr. Libuše Stonawská
Weather VY_22_INOVACE_01_25
WILD ANIMALS.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Helena Blechová
VY_22_ INOVACE_30_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Animals VY_22_INOVACE_01_26
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Dana Vítová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_06.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Vloženo: much_many.ppt Začátek. Vloženo: much_many.ppt Začátek.
AUTOR: Mgr. Alena Kaĺavská NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Weather
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnřířová
The enviromental problems
Transkript prezentace:

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Geography and Nature General Topics for The New Maturita Exam VY_32_INOVACE_43-19_VP_Geography_and_Nature Mgr. Veronika Richterová

Match the vocabulary with the pictures MOUNTAIN FOREST LAKE FIELD WATERFALL COAST BEACH DESERT GLACIER CLIFF

MOUNTAIN RANGE VALLEY RIVER SEA ISLAND OCEAN HILL CORAL REEF WAVE STREAM

Weather WHAT‘S THE WEATHER LIKE TODAY? CLOUDY FOGGY ICY RAINY SUNNY STORMY WINDY SNOWY IT IS …

Complete the Sentences ˮWhat is the temperature outside?“ ˮIt‘s ten ___________“. It‘s so hot outside! It‘s twenty degrees _______ zero. It‘s so cold outside! It‘s twenty degrees _______ zero. The science which studies the weather is called a _____________. According to the weather __________, it‘s going to be windy. Yesterday it was windy and rainy but in the evening it ______ up. When it‘s stormy, you can see ___________ everywhere. When it‘s stormy, you can hear ___________ everywhere. degrees above below meteorology forecast cleared lightnings thunders

Describe the Parts of the Tree ? ? ? ? ? ? ? ? ? BUSH GRASS SOIL ROOT FLOWER TRUNK LEAF FRUIT BRANCH

Animals ANT BULL COW BAT BEE BADGER FISH DUCK BIRD CAMEL BUTTER FLY BEAR DONKEY PARROT FOX HEN DOLPHIN ELEPHANT

BISON WHALE PIG MONKEY TORTOISE GOAT HORSE DEER HARE PIGEON SNAKE SQUIRREL WOLF PENGUIN SHEEP LIZARD STORK GUINEA PIG GUINEA PIG

Natural Disasters NATURAL DISASTERS SUCHO DROUGHT ZEMĚTŘESENÍ EARTHQUAKE HLADOMOR FAMINE ZÁPLAVY FLOODS LESNÍ POŽÁR FOREST FIRE TSUNAMI ERUPCE SOPKY VOLCANIC ERUPTION HURIKÁNHURRICANE

Environment ENVIRONMENTAL PROBLEMS KYSELÝ DÉŠŤ ZNEČIŠTĚNÍ VODY ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU KÁCENÍ DEŠTNÝCH PRALESŮ GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ SKLENÍKOVÝ EFEKT DÍRY V OZONOVÉ VRSTVĚ VYMÍRÁNÍ ŽIVOČIŠNÝCH DRUHŮ ACID RAIN WATER POLLUTION AIR POLLUTION CUTTING DOWN THE RAINFORESTS GLOBAL WARMING GREENHOUSE EFFECT HOLES IN THE OZONE LAYER EXTINCTION OF ANIMAL SPECIES

Solutions ALTERNATIVNÍ ZDROJE ENERGIE ROZLOŽITELNÉ VÝROBKY RECYKLACE JEDNORÁZOVÉ VÝROBKY ŠETŘIT VODOU A ENERGIEMI VODNÍ/VĚTRNÁ /SOLÁRNÍ ENERGIE NEPLÝTVAT VODOU A ENERGIEMI SKLÁDKA ODPADU KUPOVAT BEZOLOVNATÝ BENZÍN ALTERNATIVE ENERGY SOURCES BIODEGRADABLE PRODUCTS RECYCLING DISPOSABLE PRODUCTS SAVE WATER/ENERGY WATER/WIND/ SOLAR ENERGY NOT WASTE WATER AND ENERGY LANDFILL BUY UNLEADED PETROL

Complete the Phrase VYHYNOUT KÁCET LESY ŠETRNÝ K ŽIV.PROSTŘEDÍ SBÍRAT ODPADKY VÝFUKOVÉ PLYNY TŘÍDIT ODPAD BECOME EXTIN C T CUTDOWNRAINFORESTS ENVIRONMENTALLY FRIENDL Y PICK UP I T T E RL CAR EXHAUSTFUMES SORTRUBBISH

Are These Sentences TRUE or FALSE? An earthquake is when the ground shakes and it is a big environmental problem nowadays. A famine is a natural disaster, meaning that people die because there is no food. Floods is a natural disaster, meaning that there is no water. Global warming is a natural disaster. When certain animal species are in danger of extinction it means that they are going to die. Hurricane is a natural disaster and it is a big wave. F T natural disaster F Drought F environmental problem T F Tsunami

Correct the Sentences Water power represents a big environmental problem nowadays. To protect the environment, you should buy leaded petrol. People should stop cutting out rainforests. Perfumes are harmful for the environment. Everybody should try to damage the environment. Some animal species are in danger off extinction. Why don‘t you sort the litter? pollution unleaded down to protect of rubbish

How Can You Protect the Environment? There are many ways to help to protect the environment. You can use ________transport, cycle or go ___ foot. You can recycle, _____ the rubbish or pick ___ the litter. You can stop watching TV and using all the electronics in order to ______ energy. You can also use ______________ energy sources. You also should buy ____________ petrol and other __________________- friendly products. publicon sort up save alternative unleaded environmentally

Translate the Sentences Sucho, záplavy, zemětřesení, hladomor či hurikán jsou jedny z nejvýznamnějších přírodních katastrof. Globální oteplování je asi nejznámějším problémem životního prostředí. Abychom ochránili životní prostředí, můžeme používat alternativní zdroje energie. Snažím se myslet zeleně, sbírám odpadky a třídím odpad. Některé živočišné druhy jsou ohroženy vyhynutím. Recykluji papír, protože se kácí deštné pralesy. Drought, floods, earthquakes, famine or hurricanes are one of the most significant natural disasters. Global warming is probably the most well-known environmental problem. To protect the environment we can use alternative energy sources. I‘m trying to think green, I pick up the litter and sort rubbish. Some animal species are in danger of extinction. I recycle paper because the rainforests are being cut down.

In the Czech Republic there are not many natural disasters, just floods and droughts from time to time. I buy environmentally – friendly products. I‘m trying to protect the environment – I sort the rubbish and save energy. Perfumes and sprays are harmful to the environment. Koala bears are going to become extinct. I don‘t use car, I prefer cycling or going on foot. Our school had to pick up the litter last week. Some people damage the environment. V České republice není moc přírodních katastrof, pouze záplavy a sucha čas od času. Kupuji výrobky šetrné k životnímu prostředí. Parfémy a spreje jsou škodlivé k životnímu prostředí. Koaly vyhynou. Snažím se chránit životní prostředí – třídím odpad a šetřím energii. Nepoužívám auto, preferuji jízdu na kole nebo pěšky. Naše škola musela minulý týden sbírat odpadky. Někteří lidé poškozují životní prostředí.

Sources Klipart Microsoft PowerPoint Presentation 2007, 2010 HASTINGS, Bob. Maturita activator: intenzivní příprava k maturitě : anglický jazyk - základní úroveň obtížnosti. Warszawa: Pearson Education Polska, 2009, 215 s. ISBN