EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing geography Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-15 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
USA – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Zábřeh na Moravě Area: ha Population:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Water – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
NázevThe United Kingdom – Geography Předmět, ročník Seminář z anglického jazyka, septima Tematická oblast Reálie anglicky mluvících zemí I. AnotaceJedná.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
UK – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Australia Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-10 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích.
GEOGRAPHY Slovní zásoba spojená se zeměpisem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Nela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: House Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-8 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
THE CZECH REPUBLIC Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.17_the:czech_republic Název: The.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Body Actions Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-05 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_17_Australia_climate.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_30_What_do_you_know_about_GB.
South West Quiz Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Relationships Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 28 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes II Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-5 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová THE PLANET EARTH. CONTINENTS. COUNTRIES.
Hydrology II Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
The United States of America: GEOGRAPHY, INDUSTRY AND AGRICULTURE
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Articles Tematická oblast Slovní zásoba a gramatika Datum vytvoření
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Digitální učební materiál
DUM - Digitální Učební Materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnřířová
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing geography Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-15 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách. Název sady vzdělávacích materiálů:Materiály pro přípravu k maturitě Autor: Mgr. Michala Nyklesová Datum vytvoření: Garant (kontrola):Mgr. Jarmila Jurečková Ročník: vyšší gymnázium Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Anglický jazyk Metodika/anotace:Powerpointová prezentace - pomůcka k popisu země, krajiny - slovní zásoba a fráze, informace. Časový rozvrh:40 minut Zdroje: ( Možné uvést v závěru) viz. poslední slide Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Describing geography

The Earth The Equator The Equator = an imaginary line drawn around the middle of the Earth that is exactly the same distance from the North Pole and the South Pole. The Equator divides the Earth into two hemispheres. Meridian = Meridian = one of the imaginary lines from the North Pole to the South Pole, drawn on a map of the Earth: Prime meridian in Greenwich, London. Hemisphere located Hemisphere = the half of the world that is south/north of the Equator. Australia is located in the southern hemisphere.

The Earth

The country To cover = to occupy: To cover = to occupy: The UK covers an area of about 24,000 km To extend = To extend = to continue for a particular distance or over a particular area: The River Mississippi extends across the USA. To stretch = To stretch = to spread out or cover a large area of land: The beach stretches for over four miles. To lie = To lie = if a town etc. lies in a particular place, it is in that place: The Tasman Sea lies between Tasmania and Australia. To border (on) = border To border (on) = if one country/state/area borders another, it is next to it and shares a border with it: the states bordering on the Gulf of Mexico. A frontier = A frontier = the border of a country: This village is close to the frontier between England and Wales. To divide (into) = To divide (into) = to separate into two or more parts: Here, the river divides into three channels.

The country Describe the location of the Czech Republic using the vocabulary from previous slide

The surface Altitude Altitude = the height of an object or place above the sea: At high altitudes it is difficult to get enough oxygen. Ahill steep A hill = an area of land that is higher than the land around (uphill, downhill, steep hill) Amountain A mountain = a very high hill: the Rocky Mountains (= peak) A mountain range A mountain range = a group of mountains or hills, usually in a line: a land of high mountain ranges A valley A valley = an area of lower land between two lines of hills or mountains A peak /a summit A peak /a summit = the top of a mountain: Many people have now reached the summit of Sněžka.

The surface

A slope A slope = a piece of ground or a surface that slopes: ski slope Lowlands Highlands Lowlands = an area of land that is lower than the land around it: the Missouri lowlands (opp. Highlands) Acanyon A canyon = a deep valley with very steep sides of rock that usually has a river running through it: the Grand Canyon A pass A pass = a high road or path that goes between mountains to the other side: a narrow mountain pass A cave A cave = a large natural hole in the side of a cliff or hill, or under the ground, made by water An abyss An abyss = a deep empty hole in the ground: The Macocha Abyss

The surface – speak out

Water A spring A spring = a place where water comes up naturally from the ground: There are several hot springs in the area. A brook A brook = a small stream: a babbling brook A tributary flows A tributary = a stream or river that flows into a larger river Rapids Rapids = part of a river where the water looks white because it is moving very fast over rocks (peřeje) A mouth/ an estuary A mouth/ an estuary= the wide part of a river where it goes into the sea: the Thames estuary Confluence Confluence = the place where two or more rivers flow together Freshwater Freshwater (adj.) = having water that contains no salt: freshwater lakes

Water – speak out

Water A glacier glacial A glacier = a large mass of ice which moves slowly down a mountain valley (adj. glacial) An archipelago An archipelago= a group of small islands A bay/gulf A bay/gulf = a large area of sea partly enclosed by land: The Hudson Bay A cape/peninsula A cape/peninsula = a piece of land almost completely surrounded by water but joined to a large area of land: The Florida peninsula A strait A strait = a narrow passage of water between two areas of land, usually connecting two seas: The Dover Strait A canal A canal = a long passage dug into the ground and filled with water, either for boats to travel along: the Panama Canal A reef A reef = a line of sharp rocks, often made of coral A cliff A cliff = a large area of rock or a mountain with a very steep side, often at the edge of the sea or a river

Water – speak out

Vegetation A pasture A pasture = land or a field that is covered with grass and is used for cattle, sheep etc to feed on The woods = a small forest The woods = a small forest A swamp = A swamp = land that is always very wet or covered with a layer of water A bog A bog = an area of low wet muddy ground, sometimes containing bushes or grasses (močál) Peat bog Peat bog = black substance formed from decaying plants under the surface of the ground in some areas, which can be burned as a fuel, or mixed with soil to help plants grow well (rašelina) Desert = (= arid) Desert = a sandy or rocky land where the climate is very hot and dry (= arid)

Let´s speak Describe the picture in detail:

Let´s speak Choose an English speaking country and describe its geography in detail using a map. Explain in your own words: SLOPE, ABYSS, ARCHIPELAGO, ALTITUDE, PEAT BOG, PASTURE, SWAMP, SUMMIT, CAPE, RAPIDS, CANYON, LOWLANDS

Zdroje a odkazy Slide Slide 6 – Slide 8 – Slide 10 – &tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pviyU9EdyYrsBpadgbgO&ved=0CDEQsAQ&biw=1600&bih=773#fac rc=_&imgdii=RGzySk3fpx5d5M%3A%3B4upYAC_c8BRkIM%3BRGzySk3fpx5d5M%3A&imgrc=RGzySk 3fpx5d5M%253A%3BcCJ7lyYuCNskQM%3Bhttp%253A%252F%252Fplanetphoto.dyndns.org%252F maroc%252Ftodgha%252Ftod7.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fplanetphoto.dyndns.org%252Fmar oc%252Ftodgha%252F%3B683%3B1024, &tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pviyU9EdyYrsBpadgbgO&ved=0CDEQsAQ&biw=1600&bih=773#fac rc=_&imgdii=RGzySk3fpx5d5M%3A%3B4upYAC_c8BRkIM%3BRGzySk3fpx5d5M%3A&imgrc=RGzySk 3fpx5d5M%253A%3BcCJ7lyYuCNskQM%3Bhttp%253A%252F%252Fplanetphoto.dyndns.org%252F maroc%252Ftodgha%252Ftod7.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fplanetphoto.dyndns.org%252Fmar oc%252Ftodgha%252F%3B683%3B1024http://archiv.trutnovinky.cz/index.php?gid= Slide stanku-u-pramenu-vltavy, wcth00.jpg, stanku-u-pramenu-vltavyhttp://jkbphoto.cz/2013/08/ wcth00.jpg Slide motor-yachts-september/brijuni-archipelago-2, 1/corinth-canal/, practices-failing-to-save-the-reef/, motor-yachts-september/brijuni-archipelago-2http:// 1/corinth-canal/ practices-failing-to-save-the-reef/ Slide English Vocabulary in Use - upper intermediate (OUP, 1995)