ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Konjunktiv I/B Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Konjunktiv I/A Střední odborná škola Otrokovice
Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Význam způsobových sloves, slovosled
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
K ONJUNKTIV II PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.03.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Konjunktiv Autor Mgr.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_15 Reisen TEMA:My a svět kolem nás.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_178_PRÉTERITUM ZPŮSOBOVÝCH SLOVES Název školy Masarykova střední škola zemědělská a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Deutsch mit Max II. Lektion 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_03 Einkaufen TEMA:My a svět kolem.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_176_PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_16 Umwelt TEMA:My a svět kolem nás.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_05 Imperativ TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_06 Zu Hause II TEMA:My a svět kolem.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_04 Gesund bleiben TEMA:My a svět.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_12_NJ9_Préteritum slovesa haben TÉMA: Préteritum slovesa haben.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_01 Haushalt TEMA:Der Mensch in der.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
 Préteritum se používá k vyjádření minulosti a je tvořeno jednoduchým (nesloženým) slovesným tvarem.
slovesný způsob- konjunktiv čtvrtý únor 2013
Způsobové sloveso mögen
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
slovesný způsob - konjunktiv čtvrtý únor 2013
Digitální učební materiál
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Digitální učební materiál
Préteritum pomocných sloves
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Digitální učební materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Préteritum způsobových sloves.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Časování způsobových sloves.
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence v němčině ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Tento materiál byl vytvořen pro žáky 3. ročníku čtyřletého gymnázia přibližně na jednu vyučovací hodinu. Obsahuje stručný výklad tvoření a použití podmiňovacího způsobu (Konjunktiv II) sloves „haben“ a „sein“, modálních sloves a významových sloves. K procvičení slouží interaktivní cvičení s vloženým řešením, které je možno zviditelnit kliknutím po žákově odpovědi a zajistit tak zpětnou vazbu. Žáci řeší interaktivní cvičení na tabuli. Digitálním perem či fixem dopisují řešení. Žáky můžeme rozdělit do skupin nebo mohou řešit jednotlivé úlohy samostatně nebo frontálně. Materiál je určen k interaktivní výuce.

Použití: Jedná se o český podmiňovací způsob Vyjádření přání Vyjádření zdvořilé prosby nebo rozkazu Vyjádření podmínky (podmínkové věty)

Tvoříme od tvaru préterita, přidáváme přehlásku  haben: ich hatte ich hätte du hättest er hätte wir hätten ihr hättet sie hätten Ich hätte gern noch eine Tasse Kaffee.

Tvoříme od tvaru préterita, přidáváme přehlásku  sein: ich war ich wäre du wär(e)st er wäre wir wären ihr wär(e)t sie wären Ich wäre gern so schön wie du.

Tvoříme od tvaru préterita, přidáváme přehlásku  werden: ich wurde ich würde du würdest er würde wir würden ihr würdet sie würden

Tvoříme od tvaru préterita, přidáváme přehlásku  können: ich konnte ich könnte du könntest er könnte wir könnten ihr könntet sie könnten Výjimka: slovesa „sollen“ a „wollen“ přehlásku nemají!!! Du siehst krank aus, du solltest zum Arzt gehen.

 Tvoříme podobně jako u předchozích  (ich bliebe, er käme……).  V mluvené řeči je běžnější opisná forma: würde + infinitiv Ich würde gern ein Eis essen.

Bilde Sätze: ich – sein – glücklich Ich wäre glücklich. er – haben - Angst Er hätte Angst. ihr – lange – lesen Ihr würdet lange lesen.

 Was würden die Personen machen, wenn Sie mehr Zeit hätten? Er geht nicht oft ins Kino. ___________________________________________________________________________________ Sie lernen nicht viel. ___________________________________________________________________________________ Wir machen keine Pause. ___________________________________________________________________________________ Mein Freund spielt selten Fußball. ___________________________________________________________________________________

 Was würden die Personen machen, wenn Sie mehr Zeit hätten? Er geht nicht oft ins Kino. Er würde öfter ins Kino gehen. Sie lernen nicht viel. Sie würden mehr lernen. Wir machen keine Pause. Wir würden eine Pause machen. Mein Freund spielt selten Fußball. Er würde öfter Fußball spielen.

 Forme folgende Sätze um. Benutze dabei Konjunktiv II. Ich kann morgen zu dir kommen. _________________________________________________________________ Du musst dich entschuldigen. _________________________________________________________________ Er darf nicht sprechen. _________________________________________________________________ Wir sollen nach Hause gehen. _________________________________________________________________

 Forme folgende Sätze um. Benutze dabei Konjunktiv II. Ich kann morgen zu dir kommen. Ich könnte morgen zu dir kommen. Du musst dich entschuldigen. Du müsstest dich entschuldigen. Er darf nicht sprechen. Er dürfte nicht sprechen. Wir sollen nach Hause gehen. Wir sollten nach Hause gehen.

 Ergänze die Sätze Wenn ich Ferien hätte… Wenn ich älter wäre… Wenn ich Geld hätte… Wenn ich nicht lernen sollte… Wenn ich beim Lotto gewinnen würde… Wenn ich könnte…

 Použité obrázky jsou ze souboru Klipart ( )  Použitá cvičení a text – archiv autora