ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_17 Německá literatura 2.pol. 20.stol.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Die schönsten Städte Deutschlands
Vztahy v rodině - Jaroslava Bajgarová - ZŠ Hněvotín Metodické pokyny pro učitele Předmět: rodinná výchova Jazyk: NJ Jazyková úroveň: A1 Rok: 2010.
Ferien - Reiseziele Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechische Massenmedien Autor: Mgr. Kostiuková N.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_20 Město TEMA:My a svět kolem nás ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Deutsch mit Max 2 Lektion 5. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: II. Ověření ve výuce: kvinta Datum:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Berlin - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_15 Reisen TEMA:My a svět kolem nás.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:NJ7 – 13 – Meine beliebte Märchenfigur Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
ARBEITSLOSIGKEIT - WORTSCHATZ. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
B ERLIN -D IE H AUPTSTADT DER BRD PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaWo.
Deutsch mit Max II. Lektion 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_03 Einkaufen TEMA:My a svět kolem.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Berlin - Quiz VY_32_INOVACE_02-28 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Feste und Bräuche – Weihnachten und Silvesterfeier Autor: Mgr. Kostiuková N.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Egon Erwin Kisch Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ49 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_16 Umwelt TEMA:My a svět kolem nás.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_08 Dresden TEMA:Reálie německy mluvících.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_05 Imperativ TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_06 Zu Hause II TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_06 Nové dějiny Německa TEMA:Reálie německy.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_13 Vídeň TEMA:Reálie německy mluvících.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_04 Gesund bleiben TEMA:My a svět.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Perfekt- Wiederholung.
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wer ist das? Autor.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Österreich TEMA:Reálie německy.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_04 Berühmte deutsche Persönlichkeiten.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_01 Haushalt TEMA:Der Mensch in der.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 4
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Kunst und Kultur in Tschechien
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_17 Německá literatura 2.pol. 20.stol. TEMA:Reálie německy mluvících zemí ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

ANOTACE Materiál je určen pro pokročilé žáky posledních ročníků gymnázia. Jedná se o materiál k výuce německé literatury – konkrétně německé literatury 2. poloviny 20. století. Časová dotace je jedna vyučovací hodina. Materiál obsahuje slovní zásobu a fakta k tématu Německá literatura 2. poloviny 20. století. Jednotlivé části seznamují žáky s historickým pozadím doby, se základními fakty literární problematiky, s výraznými osobnostmi literatury německy píšících autorů, s některými významnými díly a s ukázkou poezie. Žáci se aktivně účastní celého vyučovacího procesu – doplňují, spojují, odpovídají a samostatně tvoří. Důraz je kladen na zvládnutí nové slovní zásoby spolu s osvojením si nových faktů. Všechny úkoly jsou doplněny správným řešením. Cíl – žáci se seznámí s novými fakty z oblasti německé literatury. Zároveň si doplňují novou slovní zásobu, kterou během výuky již používají. Během výuky se aktivně zapojují – řeší jednotlivé úkoly i na základě svých předchozích znalostí a všeobecného přehledu. Pokusí se i o samostatnou „literární“ tvorbu. Žáci si tímto materiálem procvičují jazykovou kompetenci, práci s textem i písemný projev. Během výuky se seznámí s výraznými osobnostmi literatury německy píšících autorů. Materiál je určen k interaktivní výuce.

Historische Begebenheiten 1.2 deutsche Staaten - die DDR und die BRD 2. der Kalte Krieg 3. Niederlage des Faschismus 4. Wiedervereinigung 5.die Besatzungszonen – 1 Ost- und 3 Westzonen 6. Berliner Mauer ist gafallen a/ 1990 b/ 1945 c/ 1945 – 1949 d/ 1989 e/ 1949 f/ er Jahre 3 1

Literatur nach dem Gruppen der Schriftsteller. Autoren der inneren Emigration. Autoren, die nach 1949 nach Deutschland zurückkehren. neue junge literarische Generation Literatur hat sich geteilt. Literatur der BRD. Literatur der DDR. Österreichische und schweizerische Literatur Themen : Krieg und Faschismus / Frage nach der Schuld und Verantwortung Nachkriegsrealität. DDR Literatur – Arbeit, Sozialismus, Alltag, neuer Held – Arbeiter, Kriegsthema Methode: sozialistische Realismus. BRD Literatur – Kriegsthema, Lebensbilanz, soziale Fragen, Gleichgültigkeit, Rolle der Frau, Feminismus, Homosexualität…. Antworte: 1. Was war die innere Emigration 2. Ein Verträter neue Generation 3. Wie war die deutsche Literatur geteilt 4. Was war das gemeinsame Thema

Nobelpreisträger für Literatur Heinrich Böll Günter Grass Elfriede Jelinek Die Blechtrommel Lust Gruppenbild mit Dame Die Rättin Die verlorene Ehre der Katharina Blum Hundejahre Haus ohne Hüter Wo warst du, Adam? Die Klavierspielerin Wer hat was geschrieben? Wer ist wer? 23 4

Verfilmte Literatur Max FrischFriedrich Dürrenmatt Günter Grass Patrick Süskind Die Blechtrommel Der Besuch der alten Dame Ein Mörder bemüt sich, durch die Herstellung eines überirdischen Duftes, Macht über Menschen zu gewinnen. Die Geschichte eines technokratischen Mannes, dessen Welt sich in die antike Tragödie ändert. Eine Lebensgeschichte des Zwerges Oskar Matzenrath. Milliardärin Claire Zachanassian hilft der Stadt Güllen. Sie fördert dafür das Leben ihrer ehemali- gen Geliebter Alfred Ill. Parfüm Homo Faber Ordne Schritsteller zu den Werken und Themen.

Statistik auf den Autobahnen sterben nachts frösche igel und hasen nicht nur auf den Autobahnen sterben nachts frösche igel und hasen nicht nur auf den Autobahnen sterben nicht nur nachts frösche igel und hasen nicht nur auf den Autobahnen sterben nicht nur nachts nicht nur frösche igel und hasen 5 Ein bisschen Poesie am Ende Das ist eine Leseprobe der „konkreten Poesie“ von Joachim Richert. Versuche auch ein ähnliches Gedicht zu schreiben.

Historische Begebenheiten 1.2 deutsche Staaten - die DDR und die BRD 2. der Kalte Krieg 3. Niederlage des Faschismus 4. Wiedervereinigung 5.die Besatzungszonen – 1 Ost- und 3 Westzonen 6. Berliner Mauer ist gafallen a/ 1990 b/ 1945 c/ 1945 – 1949 d/ 1989 e/ 1949 f/ er Jahre bcfeda 1 Řešení

Literatur nach dem Gruppen der Schriftsteller. Autoren der inneren Emigration. Autoren, die nach 1949 nach Deutschland zurückkehren. neue junge literarische Generation Literatur hat sich geteilt. Literatur der BRD. Literatur der DDR. Österreichische und schweizerische Literatur Themen : Krieg und Faschismus / Frage nach der Schuld und Verantwortung Nachkriegsrealität. DDR Literatur – Arbeit, Sozialismus, Alltag, neuer Held – Arbeiter, Kriegsthema Methode: sozialistische Realismus. BRD Literatur – Kriegsthema, Lebensbilanz, soziale Fragen, Gleichgültigkeit, Rolle der Frau, Feminismus, Homosexualität…. Antworte: 1. Was war die innere Emigration 2. Ein Verträter neue Generation 3. Wie war die deutsche Literatur geteilt 4. Was war das gemeinsame Thema Řešení: Innere Emigration – Schriftsteller, die wegen des Kri- ges nicht geschrieben haben. Neue Generation – H.Böll. Viz tabulka č.2. Das gemeinsame Thema war Krieg.

Nobelpreisträger für Literatur Heinrich Böll Günter Grass Elfriede Jelinek Die Blechtrommel G. Lust J. Gruppenbild mit Dame B. Die Rättin G. Die verlorene Ehre der Katharina Blum B. Hundejahre G. Haus ohne Hüter B. Wo warst du, Adam? B. Die Klavierspielerin J. Wer hat was geschrieben? Wer ist wer? 23 4 G. J. B.

Verfilmte Literatur Max FrischFriedrich Dürrenmatt Günter Grass Patrick Süskind Die Blechtrommel Der Besuch der alten Dame Ein Mörder bemüt sich, durch die Herstellung eines überirdischen Duftes, Macht über Menschen zu gewinnen. Die Geschichte eines technokratischen Mannes, dessen Welt sich in die antike Tragödie ändert. Eine Lebensgeschichte des Zwerges Oskar Matzenrath. Milliardärin Claire Zachanassian hilft der Stadt Güllen. Sie fördert dafür das Leben ihrer ehemali- gen Geliebter Alfred Ill. Parfüm Homo Faber Ordne Schritsteller zu den Werken und Themen Řesení

Statistik auf den Autobahnen sterben nachts frösche igel und hasen nicht nur auf den Autobahnen sterben nachts frösche igel und hasen nicht nur auf den Autobahnen sterben nicht nur nachts frösche igel und hasen nicht nur auf den Autobahnen sterben nicht nur nachts nicht nur frösche igel und hasen 5 Ein bisschen Poesie am Ende Das ist eine Leseprobe der „konkreten Poesie“ von Joachim Richert. Versuche auch ein ähnliches Gedicht zu schreiben. Řešení – individuelle Lösung

CITACE 1.AUTOR NEUVEDEN. images.clipartlogo.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. upload.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: g/220px-Elfriede_jelinek_2004_small.jpg g/220px-Elfriede_jelinek_2004_small.jpg 3.AUTOR NEUVEDEN. 1.bp.blogspot.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 9hgGxWpGk34/T2ZelNmdzxI/AAAAAAAAAfs/1ybmRvucwqY/s320/600full-gunter- grass.jpeg 9hgGxWpGk34/T2ZelNmdzxI/AAAAAAAAAfs/1ybmRvucwqY/s320/600full-gunter- grass.jpeg 4.AUTOR NEUVEDEN. deutschunterrichteoilasrozas.files.wordpress.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. animexx.onlinewelten.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Pro ostatní obrázky použito Klipartu aplikace PowerPoint