Hausarbeit Günter Grass Präzisieren Sie das Thema Ihrer Hausarbeit über die Novelle Katz und Maus bzw. Im Krebsgang.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Wie man andere und sich selbst sieht und was man vielleicht auch nicht sieht Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_181 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Jitka Klauberová PředmětNěmecký.
Max Brod ( Ve středu 26. ledna 2011 byla odhalena pamětní deska spisovatele Maxe Broda na jeho rodném domě v Haštalské ulici 25 na pražském Starém Městě.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_INOVACE_4_NEJ 55 Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schulsystem in Deutschland Autor: Mgr. Kostiuková N.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_34_Německý jazyk_skloňování přídavných jmen.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ 34_Německý jazyk_předložky_I. Číslo projektu:
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ49 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Mein Freund Téma: 8AB_VNJ.roč.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaWohnen.
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PO ČLENU URČITÉM Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Erinnerungen.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_154_Arbeitswelt Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
W ETTER UND JAHRESZEITEN PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.20.
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaSkloňování.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_Wer ist das? TEMA: Německý jazyk.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaInternet Ročník1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_13-08 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Wochenplan ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_4_8.E_HOU_04_TIRAMISU.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Vy_32_Inovace_58_4. pád pods. jmen Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Martina Katzerová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 3, Lichtenštejnsko NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_12_WEIHNACHTSPUNSCH.
Republik Österreich - Lage Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_03_STOLPERS.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Österreich - Oberfläche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
MEIN ZIMMER Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Karlových Varech reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Vypracovala:Málková Jarmila
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Schulsystem in Deutschland
Das Projekt durchgeführt werden…
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
IM RESTAURANT ( k o m i k s )
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Hausarbeit Günter Grass Präzisieren Sie das Thema Ihrer Hausarbeit über die Novelle Katz und Maus bzw. Im Krebsgang.

Vorgeschlagene Themen: Mahlkes Adamsapfel als groteskes Motiv. Vladimír Kafka (Studie a úvahy o německé literatuře, Praha: :Kra, 1995, s. 256) „Ten ohryzek je, dalo by se říci, realistickým charakterizačním detailem ‒ u realistického spisovatele klasického typu by asi nebyl ničím víc než záminkou k případným psychologizujícím exkursům. U Grasse pohltí tento detail celou figuru, je motorem jejího osudu, jejího literárního příběhu. A je posléze něčím víc: fantastickým prvkem, který posunuje realitu příběhu na pomezí fantastiky, do prostoru, který snad nejpřípadněji pojmenovává slovo groteska. Svět Grassových vyprávění je světem groteskním. 20, Ich werde einmal Clown werden … und ich bekam einen Schreck

Vorgeschlagene Themen Wanda Szygielski: Das Groteske in der Blechtrommel. (Bachelorarbeit) Adelaide Nach Wolfgang Kayser zeigt die Kunst der Gegenwart eine Affinität zum Grotesken wie keine andere Epoche

Vorgeschlagene Themen: …. Selbst den Regenbogen graustichig werden ließ. „... selbst den Regenbogen graustichig werden ließ“ Zu Günter Grass´ Relativierungsverfahren in seiner Novelle... „Es galt, den absoluten Größen, dem ideologischen Weiß oder Schwarz abzuschwören, dem Glauben Platzverweis zu erteilen und nur noch auf Zweifel zu setzen, der alles und selbst den Regenbogen graustichig werden ließ.“ Schreiben nach Auschwitz. Frakfurter Poetik-Vorlesung. Gehalten in: Die Zeit, které se zbarvují do šeda Aleš Urválek: Vyměřování Německa. Promluvy o podstatě němectví. Brno: Host, 2015.

Relativierungen Aleš Urválek: 227 Sklon k nejednoznačnému znázorňování jsem prozatím uváděl na Grassovu podporu coby skeptické způsoby, jakými se vyrovnával s generačními predispozicemi; pro Lorenze je veškerá skepse pouhým alibi.

Vorgeschlagene Themen „Wer schreibt mir einen guten Schluss?“ Zur appelativen Funktion des Schlusses der der Novelle …. „Das hört nie auf. Nie hört es auf.“ Zur appelativen Funktion des Schlusses der der Novelle …. Aleš Urválek, 234 Nehotovost a neukončenost mohou být chápány jako výzva a pobídka k tomu, pokračovat szejným směrem s nadějí, že příště se to už určitě podaří dokončit. Anebo jsou doznáním bezmoci, že jsme opět něco ponechali na druhých. … Poté, co napravený Konrád zničí model lodi Wilhelm gustloff, čímž se neblahý příběh zamlčované minulosti konečně zdá být u konce, ukáže se, že vše pokračuje dál i bez jeho přičinění.

Vorgeschlagene Themen Der unzuverlässige Erzähler Pilenz / Paul. Zur Interpretationsstrategie des Lesers von Grass´Novelle Katz und Maus / Im Krebsgang. Dies setzt einen aktiven „abstrakten Leser“ voraus, der sich auf Uneindeutigkeiten, Widersprüche, Brüche und Paradoxien, welche die Lektüre erschweren, einlässt und eine kritische Haltung gegenüber dem Erzählten einnimmt. Nadine Schmidt: Konstruktionen literarischer Authentizität in autobiographischen Erzähltexten: Exemplarische Analysen zu Christa Wolf, Ruth Klüger, Binjamin Wilkomirski und Günter Grass. Göttingen: V&R unipress, 2014.

Vorgeschlagene Themen