ARBEITSLOSIGKEIT - WORTSCHATZ
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektuKLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Název a číslo materiálu: VY_22_INOVACE_NJ2A_23 Vytvořeno: (Po pilotáži)Autor:Mgr. Miroslav Stojčenko Vyučovací předmět: Německý jazyk Ročník:III. Výsledky vzdělávání dle RVP: - porozumí školním a pracovním pokynům; - vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru; Typ interakce:kombinovaná Druh výukového zdroje: prezentace Klíčová slova:Arbeit Arbeitslosigkeit Folgen Hilfe Geld Anotace: Tento učební materiál slouží k osvojení a procvičení slovní zásoby k tématu „Nezaměstnanost“. Může být použit jak pro hromadnou/skupinovou výuku s pomocí interaktivní tabule tak pro samostatnou práci žáků.
Hauptwortschatz
1/100 Wenn man arbeitslos ist, registriert er sich auf dem A_ _ _ _ _ _t. Arbeitsamt
2/100 Wenn man keine Arbeit hat und sucht eine, ist man a_ _ _ _ _ _ _ _s arbeitslos
3/100 Welche Menschengruppen sind am meisten arbeitslos? Jugend alte Menschen Minderheiten Frauen
1/200 Wie heißt der Gegenteil zum „Arbeitnehmer?“ Arbeitgeber
2/200 Was bekommt ein Arbeitnehmer für seine/ihre Arbeit? Lohn oder Gehalt
3/200 Was bekommen die Arbeitslosen von dem Staat? Arbeitslosengeld
1/300 Warum sollen Menschen eine Arbeit haben? Nennen Sie mindestens 3 Gründe. Man verdient Geld Man ist aktiv Der Tag hat eine Struktur, keine Langeweile Man trifft Menschen und macht Freunde Man fühlt sich wichtig
2/300 Nennen Sie mindestens 2 Typen der Arbeitslosigkeit saisonelle kurzzeitige strukturelle
3/300 Nennen Sie mindestens 3 Folgen der Arbeitslosigkeit niedriges Einkommen isolation Armut kein Selbstbewusstsein psychische und gesundheitlice Probleme
Zdroje obrázků: