M ASSENMEDIEN PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.20.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu EU Peníze školám ZŠ Domažlice Číslo a název šablony.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Stadtverkehr - Verkehrsmittel
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechische Massenmedien Autor: Mgr. Kostiuková N.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
D EUTSCHSPRACHIGE L ÄNDER PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1. Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.14.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 2 Lektion 13 Kleidung Autor: Ing. XY.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
S CHULE PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.05 Číslo projektu:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_229.NEJ.34 Infinitiv mit “zu“, Infinitiv ohne „zu“
T ECHNIK IN UNSEREM LEBEN PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.12.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_15 Reisen TEMA:My a svět kolem nás.
R E I S E N PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.02 Číslo projektu:
ARBEITSLOSIGKEIT - WORTSCHATZ. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_03 Einkaufen TEMA:My a svět kolem.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
3.A, Gymnázium Šternberk, Er reiste in die Tschechische Republik seit Er besuchte Karlsbad, Teplice und Marienbad. Er liebte Karlsbad.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 7, Strukturovaný životopis NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Digitální učební materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
E INKAUFEN PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.06 2.Číslo.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_16 Umwelt TEMA:My a svět kolem nás.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
B ERUFE PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.04 Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
D ER MENSCHLICHE K ÖRPER PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.7.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ53 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaInternet Ročník1.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Verkehr und Verkehrsmittel Autor: Mgr. Kostiuková Natalia.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
U MWELTSCHUTZ PhDr Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.18 Číslo projektu:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SŠ a VOŠ České Budějovice Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_174 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_01 Haushalt TEMA:Der Mensch in der.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
Mode und Kleidung VY_32_INOVACE_02-30 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení.
F REUNDSCHAFT UND LIEBE F REUNDSCHAFT UND LIEBE PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_03_STOLPERS.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
WECHSELPRÄPOSITIONEN
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tschechien – Schulsystem
Tvoření otázek v němčině
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

M ASSENMEDIEN PhDr. Jarmila Janoušková

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.20 2.Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: únor Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) Septima a oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Tento materiál byl vytvořen jako příprava k maturitnímu okruhu Masssenmedien na Gymnáziu a JŠ Svitavy; přibližně na dvě, popřípadě více vyučovacích hodin (pro výklad, opakování, shrnutí učiva). Tento materiál obsahuje slovní zásobu k tématu, překladová cvičení, nácvik dialogů. Pro ověření jsou na závěr uvedeny dialogy pro kontrolu pochopení a zvládnutí učiva. Materiál mů- že být použit vcelku nebo jenom jeho jednotlivé části i pro výuku v nižších ročnících osmileté- ho i čtyřletého studia. Pomůcky: interaktivní tabule Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborNěmecký jazyk Tematický okruhMassenmedien

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Und Ihre Meinung? + Welche Medien gibt es? + Welche Rollen spielen Medien? + Wozu dienen Medien? + Welche Vorteile, Nachteile haben Medien? + Welche der Medien bevorzugen Sie persönlich und warum? + Welche der Medien würden Ihnen am meisten /am wenigsten fehlen? Und warum?

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Bedeutung der Massenmedien Massenmedien + haben große Wirkung auf viele Menschen + können die Meinung der Menschen stark beeinflussen + sind schwer zu kontrollieren x manipulierte Informationen + das Ziel der Medien ist zu unterhalten zu informieren zu belehren

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Informationen + über Massenmedien werden Informationen aller Art verbreitet + M. sind eine wichtige Quelle: politischer kultureller Nachrichten ökonomischer Sport- und anderer Nachrichten + sich durch das Radio, das Internet, das Fernsehen, Printmedien informieren

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Medien In unserer Zeit muss man mit anderen Leuten kommunizieren entweder im persönlichen Kontakt oder mittels verschiedener Medien 1. Printmedien 2. Radio 3. Fernsehen 4. Computer, Internet

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Wie ist das richtig? A/ erfand A.G.Bell das Telefon B/der erste öffentliche Hörfunk D C/erfand Guttenberg den Buchdruck D/der erste Computer der Welt E/die erste Zeitung der Welt F/wurde das erste regelmäßige Fernsehprogramm der Welt geschaffen G/die Olympischen S. wurden live übertragen

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung Lösung erfand Guttenberg den Buchdruck es war zum erstenmal möglich: - Informationen zu vervielfältigen - den Leuten zugänglich zu machen erschien die erste Zeitung der Welt erfand A.G.Bell das Telefon startete der erste öffentliche Hörfunk Deutschlands wurde in D. das erste regelmäßige Fernsehprogramm der Welt geschaffen wurden die Olympischen S.live übertra- gen erfand Konrad Zuse den ersten Compu- ter der Welt

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Neue Medien - in den 70.-er und 80.-er Jahren erschienen die neuen Medien: + Satellitenfernsehen + Kabelfernsehen + Bildschirmtext + Videotechnik + Computer in den Haushalten - seit 90.-er Jahren nutzt man immer mehr das Internet aus

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Presse/Printmedien Printmedien sind: + an Zeitungsständen + an Kiosken zu bekommen + im freien Verkauf auf der Straße x + man kann Zeitung abonnieren Tages-, Wochenzeitung, Illustrierte, Tierma- gazine, Fach-, Mode-, Hobbyzeitschriften x Boulevardzeitung

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Vor- x Nachteile der Presse + ausführliche Informationen + man kann Artikel mehrmals in Ruhe lesen + verschiedene Kommentare + Anzeigen der Supermärkte, für Autos + Zeitungen sind relativ billig - Infos vom vorigen Tag - nicht immer aktuell - manche Artikel sind schwer zu verstehen - zu viel Werbung - Zeitschriften sind zu teuer

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Zeitung + ich blättere die Zeitung durch + ich überfliege die Überschriften + wenn mich etwas interessiert, lese ich den Artikel + ich lese - den politischen Teil - den Wirtschaftsteil - den Kulturteil - den Sportteil + Boulevardzeitung–affektive Sprache,viele Bilder

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Radio/Rundfunk + + immer aktuelle Infos + das Neueste aus aller Welt erfahren + Verkehrshinweise, Straßenzustandbericht + man kann Radio im Auto, im Garten hören + eine Geräuschkulisse - beim Radiohören kann man etwas Anderes machen + man weiß immer, wie spät es ist + das Radiohören macht gute Laune

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Radio/Rundfunk + relativ billig + sich über aktuelles Wetter informieren - keine beweglichen Bilder - nicht überall kann man alle Sender empfangen = das Radio einschalten, ausschalten einstellen leiser/lauter machen = das Radio die ganze Zeit laufen lassen

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Radioprogramme + Nachrichten + Wettervorhersage + Verkehrsfunk,Verkehrshinweise, Straßenzustandbericht + Interviews + Reportagen + politische Diskussionen + Musiksendung + Hausfrauensendung + Werbung

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Bilden Sie Sätze nach dem Muster seitdem/Radio/hören/morgens/gut/Laune Seitdem ich das Radio höre, habe ich morgens gute Laune. + bei/Radiohören/können/arbeiten/oder/lernen + wenn/Zeitung/lesen/Zeit/brauchen/alles/ verstehen + seitdem/Radio/hören/sich fühlen/nicht/einsam + seitdem/Radio/hören/in der Schule/immer /pünktlich/ankommen + wenn/sich informieren/wollen/hören/Nachrichten

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung + Beim Radiohören kann ich arbeiten oder lernen. + Wenn ich Zeitung lese, brauche ich Zeit, um alles zu verstehen. + Seitdem ich Radio höre, fühle ich mich nicht einsam. + Seitdem ich morgens Radio höre, komme ich immer pünktlich in der Schule an. + Wenn ich mich informieren will, höre ich Nachrichten.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Bilden Sie Sätze nach dem Muster neu/Arbeitsstelle/suchen/Anzeigen Wenn ich eine neue Arbeitsstelle suche, lese ich die Anzeigen in der Zeitung. + im Auto/Autobahn/fahren/Verkehrsfunk + sich interessieren/für/Mode/Modezeitschriften + sich informieren/über/aktuelles Geschehen in der Welt/Radio + billig/einkaufen/wollen/Werbungen/Zeitung + morgens/wissen/möchte/wie spät/sein/Radio

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung +Wenn ich eine neue Arbeitsstelle suche, lese ich die Anzeigen in der Zeitung. +Wenn ich im Auto auf der Autobahn fahre, höre ich Verkehrsfunk. +Wenn ich mich über Mode informieren will, lese ich verschiedene Modezeitschriften. +Wenn ich mich über aktuelles Geschehen in der Welt informieren will, höre ich das Radio. +Wenn ich billig einkaufen will, lese ich die Werbungen in der Zeitung. +Wenn ich morgens wissen möchte, wie spät es ist, höre ich das Radio.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Diskutieren Sie Warum+? Warum-? Sie bevorzugen das eine Medium+ Sie finden das andere Medium negativ- Bringen Sie Argumente: A/Peter + Radio - Presse B/Jan + Computer - Fernsehen C/Petra + Internet - Radio D/Jana + Fernsehen - Computer

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Im Internet kann man auch lernen 1.Medien 2.Am Computer 3.Satzpuzzle 4.Was passt in die Lücken? 5.Was passt zusammen?

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Quellen und verwendete Literatur 1.JUSTOVÁ, Hana. Wir wiederholen fürs Abitur. Havlíčkův Brod: Fragment, 2006, ISBN KOPP, Gabriele a kol. PingPongNeu 3. Praha: Hueber, 2003, ISBN KOLEKTIV. Německo-český, česko-německý velký slovník. Praha: Lingea, 2006, ISBN KOLEKTIV, Sprechen Sie Deutsch? 3.díl. Praha: Polyglot, spol.s r.o., ISBN Freundschaft: Zeitschrift für den Deutschunterricht. Praha: ČTK Repro a.s., 2005, 2004/2005, č.8, s.4,5 Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.