SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Die Tschechische Republik – die Grunddaten von dem Land Autor: Ing. Kostiuková Natalia.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Názvy měst, zemí a světadílů Názvy hor, pohoří, moří, řek a jezer
Advertisements

Konverzace v německém jazyce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_15
Produkte der T.R. Industrie, Landwirtschaft, Produkte Průmysl, produkty Autor: Mgr. Kateřina Růžičková Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
Die schönsten Städte Deutschlands
Ferien - Reiseziele Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory – školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Berlin Autor: Mgr.Kostiuková Natalia.
Prag VY_32_INOVACE_ dubna 2013
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechische Massenmedien Autor: Mgr. Kostiuková N.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 2 Lektion 13 Kleidung Autor: Ing. XY.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Prag – Geschichte und Sehenswürdigkeiten Autor: Mgr. Kostiuk Natalia.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schulsystem in Deutschland Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Die Tschechische Republik – die Grunddaten von dem Land Autor: Ing. Kostiuková Natalia.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Berlin - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV:VY_32_INOVACE_19, Rakousko TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Wien - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien als Reiseland Autor: Mgr. Kostiuková N.
T SCHECHIEN - UNSERE H EIMAT PhDr. Taťána Tonová.
B ERLIN -D IE H AUPTSTADT DER BRD PhDr. Taťána Tonová.
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Deutschland - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_10_SCHWEIZ.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Feste und Bräuche – Weihnachten und Silvesterfeier Autor: Mgr. Kostiuková N.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ2 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_08 Dresden TEMA:Reálie německy mluvících.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Bekannte Persönlichkeiten Deutschlands Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Sport in Tschechien Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Österreich - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Österreich Autor: Mgr. Kostiuková N.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Österreich TEMA:Reálie německy.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Kladno Autor: Mgr. Natalia Kostiuková.
Název: Tschechische Republik Autor: Mgr. Anna Řeháková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Reálie České republiky Ročník:3. – 4. ročník.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
D ie Schweiz – Geographie, Bevölkerung, Sprache Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNěmecký jazyk - reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
Industrie Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí Datum.
DEUTSCHLAND - OBERFLÄCHE Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ – reálie německy mluvících zemí Datum vytvoření4.
Flüsse und Seen Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících.
Bevölkerung und politisches System Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Wasserkraftwerke, Landwirtschaft Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy.
Republik Österreich - Lage Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tschechien – Schulsystem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Téma hodiny: Deutschprachige Länder, die BRD – Grundangaben
Téma hodiny: Schweizerische Eidgenossenschaft – Grundangaben und Geografie Předmět: Německý jazyk Ročník: 4. ročník Klíčová slova: Lage, Grundangaben,
Schulsystem in Deutschland
Kunst und Kultur in Tschechien
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Die Tschechische Republik – die Grunddaten von dem Land Autor: Ing. Kostiuková Natalia

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Tematický okruhČeská republika – zakladní informace o zemí Anotacepro žáky 2. ročníku, obory: Ekonomické lyceum, Technické lyceum, Obchodní akademie, předmět: německý jazyk, základní informace o České republice, nácvik samostatného vyjadřování v cizím jazyce v interaktivní podobě Metodický pokyn první část prezentace slouží jako výkladový material, druhá část je určená k procvičení získaných informaci Druh materiálu prezentace Datum tvorby Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Kos1_4

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/  Geographie ( Lage, Gebirge, Gewässer usw.)  Bevölkerung  Wirtschaft (Bodenschätze, Landwirtschaft, Industrie)  Tourismus (Naturschönheiten, Sehenswürdigkeiten)  Bekannte Exportprodukte Die Tschechische Republik Wir sprechen über Tschechien:

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Die Tschechische Republik liegt im Zentrum Europas. Sie hat eine Fläche von km 2 und grenzt an vier Staaten: im Westen an Deutschland, im Norden an Polen, im Osten an die Slowakische Republik und im Süden an Österreich. Das Landgebiet besteht aus drei historischen Gebieten: Böhmen, Mähren und Schlesien. DE PL SK AT Wo liegt Tschechien? Wie ist die Fläche des Landes? An welche Länder grenzen die Tschechische Republik? Wie heißen die drei historischen Gebieten? Böhmen Mähren Schlesien Jetzt sprechen wir selbstständig! von km 2 Geographische Lage

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Gebirge An der Südwestgrenze Tschechiens liegt der Böhmerwald (Šumava), im Nordwesten das Erzgebirge (Krušné hory) und im Norden Riesengebirge (Krkonoše) mit der Schneekoppe (Sněžka 1602 Meter). Südöstlich des Erzgebirges breitet sich zu beiden Seiten der Elbe ( Labe ) das Böhmische Mittelgebirge ( České středohoří ) aus. Böhmen und Mähren werden durch die niedrige Böhmisch-Mährische Höhe ( Českomoravská vrchovina ) voneinander getrennt. Seine Ostgrenze zur Slowakei bilden die Beskiden und Weißen Karpaten ( Bílé Karpaty ). Böhmerwald Erzgebirge Böhmisches Mittelgebirge Böhmisch- Mährische Höhe Riesengebirge Beskiden und Weißen Karpaten Wo liegen Böhmerwald - Erzgebirge - Riesengebirge? Wo befinden sich das Böhmische Mittelgebirge - Böhmisch-Mährische Höhe - Schneekoppe - Beskiden und Weißen Karpaten?

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Die wichtigste Flüsse sind die Elbe, die Moldau, die Oder und die March. Der Máchovo jezero (deutsch:Mácha-See) war mit 350 ha Wasserfläche lange Zeit der größte Teich Nordböhmens. Heutzutage beträgt seine Fläche nur noch 278 ha. Er befindet sich bei der Stadt Doksy (Hirschberg am See) im nordböhmischen Liberecký kraj.Doksy Liberecký kraj Die Elbe (Labe) ist ein Mitteleuropäischer Strom, der in Tschechien entspringt, durch Deutschland fließt und in die Nordsee mündet. Sie ist der einzige Fluss, der das von Mittelgebirgen umschlossene Böhmen zur Nordsee hin entwässert. D Die Moldau ist der längste Fluss in Tschechien und ein Nebenfluss der Elbe. Er ist 440 km lang. Ordnet die Texten zu den Bildern zu!

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Ordnet die Vokabeln zu! das Erzgebirge Krušné hory das Riesengebirge der Böhmerwald das Böhmische Mittelgebirge die Böhmisch-Mährische Höhe die Weiße Karpaten die Schneekoppe die Elbe die Moldau die Oder die March Krkonoše Šumava České Středohoří Českomoravská vysočina Bílé Karpaty Sněžka Labe Vltava Odra Morava Übersetzt die geographischen Name!

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zu den Minderheiten im Land zählen Roma, Slowaken, Polen und Deutsche und Angehörige anderer Nationalitäten. Wann entstand die Tschechische Republik? Die Tschechische Republik hat am 1. Januar 1993 durch Teilung der Tschechoslowakei entstanden. Wie ist die politische Ordnung? Tschechien zählt von rund 10,5 Millionen Einwohner. Davon sind 94,4% Tschechen. Wie viele Einwohner hat Tschechien? Nach der Verfassung ist die Tschechische Republik die parlamentarische Demokratie mit dem Präsidenten als Staatsoberhaupt. Welche Nationalitäten gehören zu den Nationalen Minderheiten? Leben hier auch Ausländer? Insgesamt lebten ,9 % Ausländer in der Tschechischen Republik. Unter diesen bilden die Ukrainer, Slowaken, Vietnamnesen, Russen, Polen und Deutsche die größte Gruppen.

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Landwirtschaft: Bodenschätze: Industrie: Wirtschaft:. Einen großen Teil der Industrie bildet die Erzeugung moderner Industrieanlagen und Industriekomplexe, sowie die Automobilindustrie (die Škoda- Auto-Werke gehören zu den größten Betrieben des Landes und bilden den wesentlichen Teil des tschechischen Exportes). Weitere wichtige Bereiche: die Metallurgie, Maschinen-, Lebensmittel- und Holzindustrie, die chemische, petrochemische und pharmazeutische Industrie, Glas- und Keramikerzeugung. In Böhmen hat die Glasindustrie Tradition. Die Tschechische Republik ist reich an Bodenschätze. Hier werden Stein- und Braunkohle, Graphit, Kalkstein, Quarzsand und bei Dolní Rožínka Uran gefördert. Ein Drittel des Gebietes bedecken Wälder, die auch Holz für den Export produzieren. Die Landwirtschaft betreibt den Anbau von Weizen, Mais, Gerste, Zuckerrüben, Kartoffeln, Rüben, Futterpflanzen, Weinreben, Gemüse und Obst. Besonders wichtig ist auch die Hopfenproduktion, Jagd und die Fisch-, Rind-, Schweinzucht. Sprechen wir selbst! Tschechien ist reich an …. Hier werden …, …, …, … gefördert. Es gibt viele Wälder und exportiert man auch …. Traditionelle Industriezweige von Tschechien sind: …, …, …, …, …, …, …, …. In Tschechien bauen …, …, …, …, an. Hier züchtet man …, ….

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Hüttenwesen Ostrava Maschinenbau Prag, Brünn, Pilsen Chemieindustrie Ústí nad Labem, Neratovice, Ostrava, Pardubice, Hradec Králové Textil-, Konfektionsindustrie Brünn, Liberec, Prostějov, Prag, Zlín Brauerei Pilsen, Prag, České Budějovice Glas, Schmuck, Porzellan Karlsbad, Jablonec nad Nisou, Nový Bor In welchen Städten konzentrieren sich diese Industriezweige? Ordnet bitte zu!

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Tourismus: Was macht Tschechien zu einem beliebten Reiseland? die schöne Natur die reiche Geschichte viele Denkmäler, Kulturdenkmäler der bekannteste Kurort, -e zahlreiche Park- und Blumenanlagen historische Sehenswürdigkeiten malerische Schlösser mittelalterliche Burgen Vokabeln zum Thema: Welche Städte oder Gebiete sind für Touristen besonders attraktiv? In Nordböhmen: das Riesengebirge, der Schneekoppe, Špindlerův Mlýn, weitere Winterkurorte Kurorte: Karlsbad, Marienbad, Franzensbad In Südböhmen: der Böhmerwald, der Urwald Boubín, zwei Gletscherseen – Schwarzen See und Teufelsee, der Teich Rožmberk, die Städte Tábor, Písek, České Budějovice, Český Krumlov In Mähren: der Mährische Karst, die Großstadt Brünn, Universitätstadt Olomouc, Industriezentrum Ostrava Übersetzt auf Deutsch! krasná příroda bohatá historie hodně pamatek zname lazně četné parky historické pamětihodnosti malebne zamky středověké hrady In Mähren besuchen viele Touristen …, …, …, …, …, …. Die bekannteste Kurorte von Tschechien sind …, …, …. In Südböhmen gibt es viele interessante Ausflugsziele. Das sind …, …, …, …. In Nordböhmen sind …, …, …, …, … besonders im Winter attraktiv.

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Bildet bitte die Gruppen. Wählt ein Thema. Stellt ihr euch vor: Ihr sollt für deutsche Schüler der Partnerschule über die Tschechische Republik zu dem gewählten Thema erzählen. Ihr sollt zusammen min. arbeiten und eine Präsentation vorbereiten. Alle Mitglieder sollen Euer Projekt präsentieren. Euer Publikum soll gut zuhören und dann Eure Präsentation bewerten. Unser Projekt: Wir erzählen über die Tschechische Republik  Bevölkerung  Bekannte Exportprodukte  Tourismus (Naturschönheiten, Sehenswürdigkeiten)  Wirtschaft (Bodenschätze, Landwirtschaft, Industrie) Geographie ( Lage, Gebirge, Gewässer usw.)

SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Použité zdroje AUTOR NEUVEDEN. w [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Bohemia%2C_Moravia_and_Silesia_III.png AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5.png&filetimestamp= AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: filetimestamp= AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DAVID LIUZZO. Wikipedia. cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Bohemia%2C_Moravia_and_Silesia_III.png png&filetimestamp=