Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici VÝBĚR TRASY PRO NOVOU SILNICI Cíl cvičení:  výběr trasy pro novou silnici na základě posouzení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Transport (8. ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Tutorial: Physics Topic: Spring-mounting Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-09-Způsoby cestování Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
NázevAustralia – Basic facts Předmět, ročník Seminář z anglického jazyka, septima Tematická oblast Reálie anglicky mluvících zemí I. AnotaceJedná se o.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
LINKING WORDS ‒ for similar or opposing ideas
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Scissor Jack (Nůžkový zvedák)
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
8/1 The video task 1. The balls are made of a) steel b) iron c) wood 2. The water based liquid is there to.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětKonverzace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_13_London (13) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_30_What_do_you_know_about_GB.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_13_IRELAND.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
System of government Tematická oblast Angličtina: The USA
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Telephoning and Texting
Route selection problem
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Živá fáze.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Introduction to MS Dynamics NAV (Return Management)
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Revison of the 2nd semester
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Petr Michálek Datum konání:
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici VÝBĚR TRASY PRO NOVOU SILNICI Cíl cvičení:  výběr trasy pro novou silnici na základě posouzení více faktorů  multikriteriální rozhodovací proces

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici Výchozí podmínky:  plán spojení dvou měst (Easttown a Westtown)  zpracování návrhu vedení trasy (sladění různých zájmů)  stanovení nákladů / přínosů trasy  obhajoba výsledku  práce ve skupinkách (cca 5 osob)  termín dokončení – za 3 týdny (28. března 2006)  obhajoba výsledku (max. 10 minut) Podklady: Způsob zpracování:  ruční zpracování  GIS (podklady na internetu)

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici Základní podmínky  trasa nesmí vést přes střed města (tmavě šedé plochy na mapě)  město se považuje za obsloužené, pakliže se trasa dotkne jeho sféry vlivu (světle šedé plochy na mapě)  trasa musí vést přímo z výchozího do cílového bodu, odbočky nejsou povoleny

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici Fyzické / terénní překážky The goal is to find the least expensive road, which should in theory be a straight line between the start and finish points, but road construction is influenced by physical constraints. Base construction costs for two miles of road are 1 million dollars (or 0.5 million dollars per mile). Each time a river is crossed, additional costs of 2 million dollars for the construction of a bridge must be added. Rugged terrain characterizes several portions of the territory. This situation generates supplementary costs for road construction, ranging from 1 million to 5 million dollars when the road enters that cell.

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici Environmentální překážky The Department of Environmental Quality has identified areas of ecological value and produced a map where each cell ranks between 0 (no value) and 5 (high value). It has expressed reluctance for the construction of a road over these cells, so when the road touches an ecologically valuable cell, a proportional level of environmental damage is assumed. Further, each mile of road constructed creates 0.25 points of environmental damage, mainly because of land removal, biomass destruction, and air pollution. The task is thus to choose a road that is the least damaging to the environment.

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici Ekonomický potenciál A second component of the economic value in addition to linking Eastown and Westown is for the road to serve additional populations. The road cannot enter the already built-up areas of the cities. However, if the road can cross into the outskirts of each city, the population of the city is considered to be serviced, and a benefit estimated at $15 per person can be generated. Furthermore, the government has designated six regions in which it wishes to accelerate industrial development. The Ministry of Finances would give an additional grant of $5 million for each industrial development zone serviced by the road.

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici Politické překážky In addition to physical factors that must be considered when constructing a road, there are also human factors. They are essentially lobbying groups having interest on the land that could be affected by a new road. Some lobbies favor road development in their region and are ready to give a substantial help. In places where the population is in favor of road construction, this will lessen construction costs by three million dollars (red circles). Other groups (often labeled as NIMBY; Not In My Back Yard) are against road construction and will ask for public audiences causing delays and supplementary costs of three million dollars in each case. These areas are identified as pink rectangles.

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici Kombinace faktorů

Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici Závěr (1) Road length___miles Construction costs (a) Basic construction costs ($0.5 million per mile)$M___ (b) Additional costs for rugged terrain$M___ (c) Additional costs for river crossing ($2 million per bridge)$M___ Gross construction cost (a + b +c)$M___ (d) Additional costs for public audiences ($3 millions per unit)$M___ (e) Costs saved from collaboration ($3 millions per city in favor)$M___ (f) To serve an industrial development zone ($5 millions per zone) (b) (g) Savings (benefit) from providing new roads to additional population ($15 per person) $M___ (2) Total cost = Gross cost + d - e - f - g$M___ Environmental impacts (h) Level of environmental damage___units (i) Level of environmental damage for road construction (0.25 per mile)___units (3) Environmental score (h + i)___units