Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Propagace II EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI PhDr. Miroslav Barták, Ph.D.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Propagace II EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI PhDr. Miroslav Barták, Ph.D."— Transkript prezentace:

1 Propagace II EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI PhDr. Miroslav Barták, Ph.D.

2 Propagace II  Název firmy:  název samotné firmy – v právní formě,. s. r. o.  název internetové domény - v ideálním případě totožný s oficiálním názvem firmy  název v logu – bez zkratky právní formy 2

3 Propagace II  Podle čeho zvolit název  podle jména zakladatele (McDonalds, Walt Disney, Colgate, Blažek, Baťa)  složený ze jmen zakladatelů (HOPI Houdek - Piškanin, JAWA Janeček – Wanderer)  písmennou zkratkou - akronymem (IKEA, BMW, IBM, ČEZ, Čedok) - v začátku měla firma nezkrácenou variantou a nebo dodatek, který se časem vytratil (Orion - „První česká továrna na orientálské cukrovinky na Královských Vinohradech, A. Maršner“, Drutěva „Družstvo tělesně vadných“, ETA „Elektrotechnické aparáty“)  velké procento značek se nijak neváže k produktu samotnému – Apple (jablko), Amazon (Amazonka), Solo (jediněčný) Shell (mušle), Visa (vízum)  vypovídá o samotném produktu (American Express, Nescafé, Pizza Hut, a Burger King) 3

4 Propagace II  Z analýzy 100 nej značek vyplývá:  1. název by se měl skládat nejvíce ze 2 slov (pouze 1 % názvů úspěšných brandů má 3 slova)  2. název by měl nejlépe do 3 slabik, maximálně však 4 slabiky (42 % má jen 2 slabiky)  3. název by měl mít zhruba 4 až 13 písmen (což odpovídá 80 % názvů) 4

5 Propagace II  Jak má název / doména vypadat  nejlépe jednoslovný název, který vyjadřuje druh činnosti firmy (Karosa, Stavoplast, Regenia)  název by měl být originální, nápaditý, krátký, znělý a snadno vyslovitelný a zapamatovatelný  bez zbytečných zkratek, bez číslic, bez pomlček, bez gramatických chyb  zřejmé z vyslovení má být zřejmé jak se píše (Cubique.cz, Shaarka.com, aesthetics, 4kids )  snadno vyslovitelný (představte si jak to řeknete, pro telefonickou komunikaci, vyhnout se těžko vyslovitelným a cizojazyčným názvům)  nezaměnitelný 5

6 Propagace II  Dle legislativy  Název firmy nesmí porušovat dobré mravy  narušit dřívější práva, která plynou ze zapsaných ochranných známek, autorských práv a podobně  musí splňovat kritérium nezaměnitelnosti  „banka“ a „burza“ mohou používat jen ti, kdo bankou nebo burzou skutečně podle zákona jsou  Ověřit si zda se tak někdo nejmenuje (http://obchodnirejstrik.cz/)  Ověřit si dostupnost domény (https://www.nic.cz/)https://www.nic.cz/ 6

7 Propagace II  Jak na to:  Při vymýšlení se neunáhlit, pracovat s více návrhy a spojeními  Psát si návrhy na papír, návrhy si schovávat  Uvažovat do budoucna (Student Agency)  Je volná doména, facebooková či jiná sociální adresa?  Nekoliduje slovo s ochrannou známkou? (http://www.upv.cz/cs.html)  Čte se slovo dobře? Bude dobře psát, nehrozí komolení a chybování?  Neznamená slovo v cizím jazyce nějakou nepěknou věc?  Je na první poslech nebo pohled jasné, jakého oboru se slovo týká?  Co na návrh říká testovací skupina?  Když nic nepomáhá:  Konzultovat s odborníky (ZENTIVA)  Samotný název byznys nespasí 7

8 Logo  LOGO (z řeckého logos = slovo, řeč, zákon, pojem…) je grafická značka  Má dávat smysl – týkat se činnost i cílové skupiny  Inspirujte se – průzkum internetu (vyhledávání obrázků, log k tématu)  Kreslit návrhy  Volba písma - jednoduché a čitelné, vytvořit vlastní písmo, nebo upravit stávající. Ne více než 2 fonty.  Design loga musí vypadat dobře jak v černobílé variantě, tak i v barvách (využití příbuzných barev)  Musí vypadat dobře i na tmavém pozadí, být dobře čitelné, maximálně jednoduché, identifikovatelné i vzhůru nohama, malé i velké… 8

9 Logo 9 Vývoj loga

10 Logo  Barvy  červená - silné a intenzivní emoce, barva lásky a vášně. vzbuzuje chuť k jídlu, připoutá pozornost  modrá - Nejčastěji užívaná barva ve firemní grafice, racionální image, důvěryhodnost a kvalita, serióznost, dobré mravy, dálky, svoboda  žlutá - slunce, teplo, hojnosti a duchovno, energická a velmi výrazná, stabilita, prosperita a energičnost ale i očekávání  zelená - se pojí se zdravým stylem, přírodou a ekologičností, pokrokové technologie, svěží nápady a progrese  fialová - majestátnost, elegance a moudrost, feminita  růžová - je barva lásky, melancholie, opojení a jemnosti, cílí na ženy  černá - luxus a elegance a ve spojení s bílou barvou se jedná o nejkontrastnější kombinaci bílá - chlad, svoboda, čistota, nevinnost, napomáhá optickému zvětšení prostoru  hnědá - pojí se s přírodou, se zemí a asociuje stabilitu a  oranžová - energická barva, entusiasmus a inovátorství, k přilákání pozornosti 10

11 Logo 11

12 Logo 12 Vše se zjednodušuje….

13 Logo  Jak ne 13 Ruská armáda redesignovala pěticípou hvězdu, americká nákupní centra MOA používají podobně tvořenou hvězdu již dlouho.

14 Logo 14 Ano…

15 Plakát a leták  Plakát a leták 15

16 Plakát a leták  Plakát  proč, komu a co chcete sdělit  plakát musí upoutat pozornost  vyberte jeden nosný prvek (nadpis, obrázek, logo, slogan, produkt) a z něj vycházejte  komunikujte s čtenářem systematicky, určete informacím priority.  méně je více - mnoho textu je na škodu, spolehněte se na grafiku plakátu  neobvyklé fonty, používejte příbuzné barvy, dosáhnete harmonie  grafická vyváženost 16

17 Plakát a leták 17 Takto ne…

18 Plakát a leták 18 Takto ano… Pozor na loga sponzorů, partnerů…

19 Plakát a leták  Leták – nejčastější tiskový produkt  musí hned upoutat pohled a co najjasněji sdělit informaci  Nebojte se kreslit na papír – zvolte odpovídající formát (max. A4)  Velký nadpis a originální obrázek (cliparty nejsou in)  Musí vyvolat zájem – co nabízíte  Musí vyvolat akci – jak získám co nabízíte  Dbejte na kvalitu tisku (digitální tisk, vhodná gramáž, neměl by se rozmáčet)  Zvolte vhodnou distribuci (obálky zvyšují pravděpodobnost, že hned v koši neskončí)  Využijte možnosti QR kódů (Quick Response = Rychlá reakce), –Adresy, odkaz na mapu, na www stránky, slevový kód apod. 19

20 Plakát a leták 20 Takto ne…

21 Plakát a leták 21 Takto ne…

22 Plakát a leták 22 Takto ano….

23 Public relations  Public relations  PR lze charakterizovat jako relativně otevřenou a částečně oboustrannou komunikaci, která probíhá mezi společností a veřejností. Lépe než reklama dokáže komunikovat racionální stránku sdělení, poskytovat informace, zapojovat do konverzace a budovat důvěru  Reklamu přijímá veřejnost s vědomím, že je „dílem firmy“, která si ji zaplatila, u PR je informace o firmě přijímána od „třetích“ osob s větší důvěrou.  Lidé potřebují sdělení dostat z pěti až sedmi zdrojů, než k němu získají důvěru. 23

24 Public relations  Tisková zpráva  cíle tiskové zprávy – zaměřit se na správná média  jak zaujmout novináře - zajímavé téma, titulek, první 3 věty…  nenuťte novináře pracovat – nechte je jen rozhodovat  vizualizace tiskové zprávy – fotky k tématu v tiskové kvalitě (min 300 dpi)  zpráva má být zprávou - krátká a jasná, ve 3. osobě, v úvodu nedůležitější sdělení, aktuální – slovem „dnes“  jasný a srozumitelný příběh  propagujte nenápadně  soustřeďte se na vhodné distribuční kanály - zjistěte si přímý kontakt na příslušná média,  snažte se upoutat novináře při zasílání - důvěryhodná odesílací adresa, do předmětu sdělení, že se jedná o TS + krátká věta, TS v příloze *.doc., do e- mailu oslovení jménem, do zprávy titulek a její první odstavec  nenechte se odradit 24

25 Public relations  Osnova TS – formát nax A4 cca 350 slov, datum, kontaktní osoba  Titulek - celé rozuzlení příběhu musí být obsaženo už v titulku  Perex - výtah zprávy, základní informace  První odstavec - nejdůležitější obsah celé zprávy, sdělení typu kdo, co, kdy a kde  Další odstavce - první část zprávy rozvíjejí, jak, proč, s kým a kolik –vložit citace představitelů firmy k dané problematice  Závěr - doplňující informace o společnosti, službě či produktu 25

26 Public relations  Tisková konference, setkání s novináři, event…  Cíle komunikace, ne vždy je TK vhodným nástrojem  Počty redaktorů se snižují, je těžké je přilákat  Správný den, hodina, místo – musí to být zajímavé  Celebrity stále táhnou  Nějaké překvapení, vzbuďte zvědavost…  Prezentace co, kdy, kde, jak….  Prostor pro dotazy  Osobní rozhovory  Pozvěte kamarády  Požádejte novináře o kontakty  Připravte si tiskovou zprávu – rozesílejte společně s pozvánkou na TK 26

27 Public relations 27 „RegioJet hledá Superstevardy“. K výběrovému řízení, které probíhalo ve stylu leteckých společností v Assessment Centru, byli přizváni i novináři. PR a úplné nahrazení reklamy Zda lze však PR vyplnit celou marketingovou komunikaci a nahradit tak cele reklamní formáty, záleží na oboru podnikání i síle příběhu, který doprovází nabízený produkt. V českém prostředí se touto cestou vydala například třetí nejobdivovanější firma v České republice – společnost Student Agency.

28 Public relations  Jdeme do rozhlasu, do televize…  Vše začíná telefonátem….  Je dobré požádat dotyčného moderátora, redaktora, produkčního, aby vám předem dodal přibližný okruh otázek.  Vždy je čas na korekci témat.  Připravte si odpovědi.  Malá přeřeknutí neopravujte.  Nebojte se…  Vhodné oblečení – v mírných tónech, křiklavého, kvůli možnému odrazu žádná bílá, kvůli interferenci žádný drobný proužek, kvůli možnému klíčování pozadí scény žádná modrá nebo zelená a hlavně, žádné reklamní nápisy. 28

29 29 Zdroje a inspirace   infografiku-tady-jsou-desitky-nastroju/ infografiku-tady-jsou-desitky-nastroju/       - návrhy log  - tipy pro tisk  https://www.hearth.net

30 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Propagace II EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI PhDr. Miroslav Barták, Ph.D."

Podobné prezentace


Reklamy Google