Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DRAMATERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DRAMATERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 DRAMATERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_52_INOVACE_ února 2014

2 C O JE DRAMATERAPIE ?  Je to metoda pomáhající použitím dramatických (divadelních) postupů upravit:  psychické poruchy  sociální vztahy  důsledky tělesného nebo mentálního postižení  Terapie primárně se zaměřující na prožívání jedince s cílem nalezení rovnováhy a podnícení osobního růstu.

3  Porozumět a zmírnit sociální a psychologické problémy.  Poznat sám sebe.  Získat kontrolu nad svými emocemi.  Zlepšit komunikační dovednosti a představivost. S ČÍM MÁ POMOCI ?

4  Pomáhá lépe se koncentrovat.  Posilovat sebedůvěru a socializaci.  Odbourávání stresu. S ČÍM MÁ POMOCI ?

5  Tento aktivní sebepoznávací proces probíhá prostřednictvím divadelních postupů, kde vystupuje dramaterapeut a pacienti.  Dramaterapeut zastupuje podobnou funkci jako režisér, nezúčastňuje se aktivně, pouze vede pacienta, který si sám improvizací a hraním zkouší a prožívá různé životní role a okamžiky.  Díky tomu se člověk s těmito okamžiky a věcmi sžívá, učí se správně reagovat v různých situacích a vypořádávat se se svými problémy. P ROCES

6  1. Naladění, očekávání (navození příjemné atmosféry).  2. Warm-up – rozcvička (verbální nebo tělesná rozcvička, imaginace atd.).  3. Otevření hracího prostoru (např. rituál). Č ÁSTI

7  4. Nastartování hry (soustředění se, vysvětlení postupu, pravidel).  5. Personifikace (vstup do rolí), strukturovaná hra v roli (jedno téma pro celou skupinu), nestrukturovaná hra v roli (několik situací současně).  6. Závěr (zklidnění, sdílení, reflexe). Č ÁSTI

8  Improvizace  projeví se pacientovo prožívání a jeho spontánní reakce  Mimická a řečová cvičení  Dramatická hra  Verbální hra a hra v roli, scénář V YJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY

9  Mýty a příběhy  Práce s textem  Pantomima  Maňásková hra  Hra s objekty a kresbou V YJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY

10  Dramaterapie se prolíná s dramatickou výchovou, která je vlastně učením na základě zkušenosti. Rozvíjí osobnost, klade větší důraz na intelektuální dovednosti a podporuje je aktivním prožitkem.  Liší se v tom, že dramatická výchova však není nahodilá reprodukce divadelních představení ani prostředek k řešení kázeňských přestupků nebo psychických problémů. Č ERPÁ Z DRAMATICKÉ VÝCHOVY

11 PRAMENY  VALENTA, Milan. Dramaterapie. Vyd. 2., v nakl. Portál 1. Praha: Portál, 2001, 150 s. ISBN  Dramaterapie. Rvp.cz [online]. [cit ]. Dostupné z: pie


Stáhnout ppt "DRAMATERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google