Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková."— Transkript prezentace:

1 PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková

2 Propagace  Propagace - aktivity určené ke komunikaci vlastností, výhod a dostupnosti cílového trhu produktu  Cílem je seznámit nebo uvědomit o novém výrobku nebo službě co největší množství spotřebitelů a následně tak zvýšit prodejnost a míru poskytování, popřípadě ještě upevnit povědomí o značce nebo výrobku či službě 2

3 3 Propagace  komunikační strategie:  reklama - propagace  podpora prodeje  public relations  osobní prodej

4 Propagace  Komunikační kanály - cesty, kterými se předávají sdělení  neosobní komunikační kanál –probíhá formou masové komunikace –oslovení neurčitého počtu lidí (reklama, podpora prodeje, PR)  osobní komunikační kanál –osobní komunikace se zákazníkem (osobní prodej, telemarketing) 4

5 Propagace  Postata komunikačního systému:  komunikátor se svými nástroji (reklama, osobní prodej, podpora prodeje, práce s veřejností)  přenosový kanál (osobní a neosobní media)  komunikant (cílová osoba, skupina)  zpráva (obdržené a interpretované zprávy)  Formy komunikace:  osobní, neosobní  mluvená, obrazová, akustická 5

6 Propagace  Činitelé komunikace  KDO (komunikátor, firma...)  CO sděluje(zpráva),  JAK (nosič)  KOMU (cílová osoba, skupina)  S JAKÝM ÚČINKEM (komunikační efekt) 6

7 Propagace  Plánování a kontrola komunikace  cíle: 1. Čeho má být komunikací dosaženo ? 2. Jak mohou cílové skupiny reagovat ?  údaje: 3. Pro koho se sdělení provádí ? 4. Jaké cílové skupiny mají být osloveny ? 5. Jak příjemce zpracovává sdělení ?  nástroje: 6. Jak musí být sdělení upraveno ? 7. Která media lze pro přenos zprávy využít ?  kontrola: 8. Ovlivnilo sdělení kupní chování příjemce ? 7

8 Propagace  Propagace – Reklama  Reklama - marketingový nástroj, účelová a cílená komunikce určná k podpoře prodeje  Cílem reklamy je informování spotřebitelů se záměrem ovlivnit jejich chování.  Z hlediska spotřebitele - reklama zvyšuje průhlednost trhu, zvyšuje možnosti výběru výrobku, který má uspokojit potřeby, snižuje míru nejistoty při kupním rozhodování. 8

9 Propagace  Typy reklamy  výrobková reklama - odlišení vlastního produktu, zdůrazňování předností a výhod  podniková reklama - zdůrazňováním kladných stránek podnikatelské činnosti  Z hlediska cílů reklamy :  informativní (informování zákazníků o novém výrobku, cenách, slevách apod.)  přesvědčovací (publicita značce, podněcuje ke koupi)  připomínací (kde si výrobek mohou koupit) 9

10 Propagace  Reklama z hlediska životního cyklu produktu  zavádějící - nový výrobek, na novém trhu - první informace o vlastnostech, dostupnosti a využití  přesvědčovací - ve stadiu rychlého růstu, upevnění pozice na trhu, preferování produktu  připomínací - udržovat se v povědomí spotřebitele, upevnění pozice značky 10

11 K dějinám propagace 11 K dějinám propagace

12 K dějinám propagace 12

13 K dějinám propagace 13

14 K dějinám propagace 14

15 K dějinám propagace 15

16 K dějinám propagace 16

17 K dějinám propagace 17

18 K dějinám propagace 18

19 K dějinám propagace 19

20 K dějinám propagace 20

21 K dějinám propagace 21 Mather/Work/Ford/Ford-Focus/New-Ford- Focus-Launch-Plakat#/Ogilvy- Schweiz/Ogilvy-Mather/Work/Ford/Ford- Focus/New-Ford-Focus-Launch-Plakat

22 K dějinám propagace 22

23 K dějinám propagace 23

24 K dějinám propagace 24

25 K dějinám propagace 25

26 K dějinám propagace 26

27 K dějinám propagace 27

28 K dějinám propagace 28

29 K dějinám propagace 29

30 K dějinám propagace 30

31 K dějinám propagace 31 https://www.youtube.com/watch?v=2msbfN 81Gm0

32 K dějinám propagace 32

33 K dějinám propagace 33

34 K dějinám propagace 34

35 K dějinám propagace 35

36 K dějinám propagace 36

37 K dějinám propagace 37

38 K dějinám propagace 38

39 K dějinám propagace 39

40 K dějinám propagace 40

41 K dějinám propagace 41

42 Propagace  Češi a reklama výsledky z pravidelného výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě...  Je reklama zdrojem informací pro nákupní rozhodování?  Za vítaný zdroj informací považuje reklamu cca 40 % české populace a je mezi nimi více žen a těch, kteří tráví více času na internetu.  Pomoc při rozhodování vítají na místě prodeje - ochutnávky, upoutávky na regálech a pultech prodejen i letáků, které jsou k dispozici na prodejnách i v poštovních schránkách.  Na rozhodování nemá vliv reklama v mobilních telefonech, písemné pozvánky do spotřebitelských soutěží a internetová reklama  Při nákupním rozhodování pomáhá - reklama v komerčních televizích, ČT, letáky ve schránkách, noviny a časopisy, upoutávky na regálech.  Nákup na základě reklamy?  Nákup na základě reklamy 44 % respondentů uvedlo „ano, koupil/a/ jsem na základě reklamy“. 42

43 Propagace  Osobní prodej  Ústní prezentace při konverzaci s jedním nebo více potenciálními zákazníky za účelem realizace prodeje  osobní prodej má ve srovnání s propagací tři charakteristické vlastnosti:  Osobní setkání  Pěstování vztahu  Reakce 43

44 Propagace  Hlavní fáze procesu osobního prodeje  Získání informací o zákazníkovi  Navázání osobního kontaktu  Předávání informací o výrobku a vytváření jeho image  Vyjasnění dotazů a připomínek  Vytvoření podmínek pro další kontakt  Personální řízení osobního prodeje 44

45 Propagace  Podpora prodeje  krátkodobé pobídky sloužící k podpoře nákupu či prodeje produktu  Zatímco reklama říká: "Kupujte náš výrobek!", podpora prodeje říká: "Kupujte jej ihned!" 45

46 Propagace  kupony a certifikáty - sleva z ceny  vzorky zdarma - u nových výrobků, odzkoušení výrobku,  refundace, rabaty - zvláštní sleva na další nákup  prémie, dárky - odměna za nákup  cenově výhodné balení  spotřebitelské soutěže  předvádění výrobků – vyzkoušení, ochutnávky  referenční dárky – doporuč přátelům  výstavní zařízení - v místě prodeje propagační materiály,  výstavy a veletrhy 46

47 Propagace  Public relations  práce s veřejností - vztahy k veřejnosti komunikační působení podniku na veřejnost vytváří se a udržují pozitivní postoje a vztahy veřejnosti k podniku, k jeho aktivitám, výrobkům a službám.  články v tisku, projevy, semináře, výroční zprávy, charitativní dary, sponzorství, publikace, styky se společností, lobby, identifikační média  Reklamu přijímá veřejnost s vědomím, že je „dílem firmy“, která si ji zaplatila, u PR je informace o firmě přijímána od „třetích“ osob s větší důvěrou. 47

48 Propagace  Propagace s minimálními náklady  Webové stránky  Sociální média Facebook, Twitter apod.  Vizitka – nemusí obsahovat jen jméno  Vyprávějte o tom co děláte  Tisková konference, tisková zpráva  Nejlepší reklama: Dobrá zkušenost a doporučení  Prezentace na veřejných akcích  Účast v podnikatelských soutěžích, crowdfunding 48

49 Propagace  Inspirace  Virální marketing – vytvoření obrázku, videa, aplikace, kterou si uživatelé internetu sami přeposílají 49

50 Propagace  Guerilla marketing- nekonvenční forma marketingu (šokující, extravagantní, kontroverzní…) 50

51 Propagace  Buzz marketing - vyvolání rozruchu, bzukotu (buzzzu) téma pro diskusi mezi lidmi a v médiích 51

52 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková."

Podobné prezentace


Reklamy Google