Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková."— Transkript prezentace:

1 PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková

2 WWW.OPPA.CZ Propagace  Propagace - aktivity určené ke komunikaci vlastností, výhod a dostupnosti cílového trhu produktu  Cílem je seznámit nebo uvědomit o novém výrobku nebo službě co největší množství spotřebitelů a následně tak zvýšit prodejnost a míru poskytování, popřípadě ještě upevnit povědomí o značce nebo výrobku či službě 2

3 WWW.OPPA.CZ 3 Propagace  komunikační strategie:  reklama - propagace  podpora prodeje  public relations  osobní prodej

4 WWW.OPPA.CZ Propagace  Komunikační kanály - cesty, kterými se předávají sdělení  neosobní komunikační kanál –probíhá formou masové komunikace –oslovení neurčitého počtu lidí (reklama, podpora prodeje, PR)  osobní komunikační kanál –osobní komunikace se zákazníkem (osobní prodej, telemarketing) 4

5 WWW.OPPA.CZ Propagace  Postata komunikačního systému:  komunikátor se svými nástroji (reklama, osobní prodej, podpora prodeje, práce s veřejností)  přenosový kanál (osobní a neosobní media)  komunikant (cílová osoba, skupina)  zpráva (obdržené a interpretované zprávy)  Formy komunikace:  osobní, neosobní  mluvená, obrazová, akustická 5

6 WWW.OPPA.CZ Propagace  Činitelé komunikace  KDO (komunikátor, firma...)  CO sděluje(zpráva),  JAK (nosič)  KOMU (cílová osoba, skupina)  S JAKÝM ÚČINKEM (komunikační efekt) 6

7 WWW.OPPA.CZ Propagace  Plánování a kontrola komunikace  cíle: 1. Čeho má být komunikací dosaženo ? 2. Jak mohou cílové skupiny reagovat ?  údaje: 3. Pro koho se sdělení provádí ? 4. Jaké cílové skupiny mají být osloveny ? 5. Jak příjemce zpracovává sdělení ?  nástroje: 6. Jak musí být sdělení upraveno ? 7. Která media lze pro přenos zprávy využít ?  kontrola: 8. Ovlivnilo sdělení kupní chování příjemce ? 7

8 WWW.OPPA.CZ Propagace  Propagace – Reklama  Reklama - marketingový nástroj, účelová a cílená komunikce určná k podpoře prodeje  Cílem reklamy je informování spotřebitelů se záměrem ovlivnit jejich chování.  Z hlediska spotřebitele - reklama zvyšuje průhlednost trhu, zvyšuje možnosti výběru výrobku, který má uspokojit potřeby, snižuje míru nejistoty při kupním rozhodování. 8

9 WWW.OPPA.CZ Propagace  Typy reklamy  výrobková reklama - odlišení vlastního produktu, zdůrazňování předností a výhod  podniková reklama - zdůrazňováním kladných stránek podnikatelské činnosti  Z hlediska cílů reklamy :  informativní (informování zákazníků o novém výrobku, cenách, slevách apod.)  přesvědčovací (publicita značce, podněcuje ke koupi)  připomínací (kde si výrobek mohou koupit) 9

10 WWW.OPPA.CZ Propagace  Reklama z hlediska životního cyklu produktu  zavádějící - nový výrobek, na novém trhu - první informace o vlastnostech, dostupnosti a využití  přesvědčovací - ve stadiu rychlého růstu, upevnění pozice na trhu, preferování produktu  připomínací - udržovat se v povědomí spotřebitele, upevnění pozice značky 10

11 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 11 K dějinám propagace

12 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 12 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

13 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 13 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

14 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 14 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

15 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 15 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

16 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 16 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

17 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 17 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

18 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 18 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

19 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 19 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

20 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 20 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

21 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 21 http://www.ogilvy.ch/Ogilvy-Schweiz/Ogilvy- Mather/Work/Ford/Ford-Focus/New-Ford- Focus-Launch-Plakat#/Ogilvy- Schweiz/Ogilvy-Mather/Work/Ford/Ford- Focus/New-Ford-Focus-Launch-Plakat http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

22 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 22 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

23 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 23 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

24 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 24 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

25 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 25 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

26 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 26 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

27 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 27 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

28 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 28 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

29 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 29 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

30 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 30 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

31 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 31 https://www.youtube.com/watch?v=2msbfN 81Gm0 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

32 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 32 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

33 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 33

34 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 34 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

35 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 35 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

36 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 36 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

37 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 37 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

38 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 38 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

39 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 39 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

40 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 40 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

41 WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 41 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

42 WWW.OPPA.CZ Propagace  Češi a reklama 2015 - výsledky z pravidelného výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě...  Je reklama zdrojem informací pro nákupní rozhodování?  Za vítaný zdroj informací považuje reklamu cca 40 % české populace a je mezi nimi více žen a těch, kteří tráví více času na internetu.  Pomoc při rozhodování vítají na místě prodeje - ochutnávky, upoutávky na regálech a pultech prodejen i letáků, které jsou k dispozici na prodejnách i v poštovních schránkách.  Na rozhodování nemá vliv reklama v mobilních telefonech, písemné pozvánky do spotřebitelských soutěží a internetová reklama  Při nákupním rozhodování pomáhá - reklama v komerčních televizích, ČT, letáky ve schránkách, noviny a časopisy, upoutávky na regálech.  Nákup na základě reklamy?  Nákup na základě reklamy 44 % respondentů uvedlo „ano, koupil/a/ jsem na základě reklamy“. 42

43 WWW.OPPA.CZ Propagace  Osobní prodej  Ústní prezentace při konverzaci s jedním nebo více potenciálními zákazníky za účelem realizace prodeje  osobní prodej má ve srovnání s propagací tři charakteristické vlastnosti:  Osobní setkání  Pěstování vztahu  Reakce 43

44 WWW.OPPA.CZ Propagace  Hlavní fáze procesu osobního prodeje  Získání informací o zákazníkovi  Navázání osobního kontaktu  Předávání informací o výrobku a vytváření jeho image  Vyjasnění dotazů a připomínek  Vytvoření podmínek pro další kontakt  Personální řízení osobního prodeje 44

45 WWW.OPPA.CZ Propagace  Podpora prodeje  krátkodobé pobídky sloužící k podpoře nákupu či prodeje produktu  Zatímco reklama říká: "Kupujte náš výrobek!", podpora prodeje říká: "Kupujte jej ihned!" 45

46 WWW.OPPA.CZ Propagace  kupony a certifikáty - sleva z ceny  vzorky zdarma - u nových výrobků, odzkoušení výrobku,  refundace, rabaty - zvláštní sleva na další nákup  prémie, dárky - odměna za nákup  cenově výhodné balení  spotřebitelské soutěže  předvádění výrobků – vyzkoušení, ochutnávky  referenční dárky – doporuč přátelům  výstavní zařízení - v místě prodeje propagační materiály,  výstavy a veletrhy 46

47 WWW.OPPA.CZ Propagace  Public relations  práce s veřejností - vztahy k veřejnosti komunikační působení podniku na veřejnost vytváří se a udržují pozitivní postoje a vztahy veřejnosti k podniku, k jeho aktivitám, výrobkům a službám.  články v tisku, projevy, semináře, výroční zprávy, charitativní dary, sponzorství, publikace, styky se společností, lobby, identifikační média  Reklamu přijímá veřejnost s vědomím, že je „dílem firmy“, která si ji zaplatila, u PR je informace o firmě přijímána od „třetích“ osob s větší důvěrou. 47

48 WWW.OPPA.CZ Propagace  Propagace s minimálními náklady  Webové stránky  Sociální média Facebook, Twitter apod.  Vizitka – nemusí obsahovat jen jméno  Vyprávějte o tom co děláte  Tisková konference, tisková zpráva  Nejlepší reklama: Dobrá zkušenost a doporučení  Prezentace na veřejných akcích  Účast v podnikatelských soutěžích, crowdfunding 48

49 WWW.OPPA.CZ Propagace  Inspirace  Virální marketing – vytvoření obrázku, videa, aplikace, kterou si uživatelé internetu sami přeposílají 49

50 WWW.OPPA.CZ Propagace  Guerilla marketing- nekonvenční forma marketingu (šokující, extravagantní, kontroverzní…) 50

51 WWW.OPPA.CZ Propagace  Buzz marketing - vyvolání rozruchu, bzukotu (buzzzu) téma pro diskusi mezi lidmi a v médiích 51

52 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková."

Podobné prezentace


Reklamy Google