Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Potraviny domů: 5 let v roli průkopníka E-business Akademie 13. května 2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Potraviny domů: 5 let v roli průkopníka E-business Akademie 13. května 2015."— Transkript prezentace:

1 Potraviny domů: 5 let v roli průkopníka E-business Akademie 13. května 2015

2 Co jsou Potraviny domů?  služba rozvozu potravin (nejen) do domácností  spuštěna v roce 2010 po splnění nutných podmínek:  dobré logistické zázemí  dostatečná šíře a atraktivita sortimentu pro domácnosti  vytvoření specifických podmínek pro obsloužení koncových zákazníků (systém přípravy objednávek, přepravní obaly apod.)  fungující zákaznický servis : Pět let v roli průkopníka

3 Zázemí služby  provozovatelem jsou KBJ VELKOOBCHODY s.r.o.  tradiční český velkoobchod s potravinami (založen r. 1991)  obsluhuje Prahu a širší okolí  postupné rozšiřování sortimentu až na současných více než položek o do sortimentu se tak mohou zařadit i větší balení, o které je zájem u koncových zákazníků  dlouholeté vazby s dodavateli  znalost potravinářského trhu  velkoobchodními zákazníky jsou především:  hotely a restaurace  školy, školky, veřejná správa  maloobchodní prodejny : Pět let v roli průkopníka

4 Vývoj služby: získávání důvěry zákazníků  lidé zpočátku nevěděli, jestli Potraviny domů opravdu dodrží, co slibují, a zda bude kvalita nákupu a zboží stejná, jako když si zboží vyberou osobně v kamenném obchodě  zákazníci stále vnímají nákup potravin osobněji než jiné zboží, promítá se tam i konzervatismus zákazníka  => bylo nutné vybudovat důvěru – odpovídali jsme i na dotazy typu: Dobrý den, chci se zeptat, jestli je na Vašem e-shopu nějaká možnost reklamace. Ještě jsem nikdy potraviny na internetu nekupoval, a tak nevím, v jakém stavu zboží dorazí a jestli ho případně budu moct vrátit. Přece jen když jsem v obchodě, můžu si sám vybrat ten nejlepší kousek… Díky za odpověď. S pozdravem, M. K : Pět let v roli průkopníka

5 Vývoj služby: změny oproti začátkům  nevelký rozdíl oproti dnešku, i v začátcích jsme měli:  širokou oblast rozvozu  podobný sortiment s výjimkou mraženého zboží: o zařazeno do nabídky až po důkladném testování pro případ, kdy není zboží rozváženo vozem s mrazícím prostorem  ale samozřejmě méně zákazníků  podle průzkumu u stálých zákazníků je služba na vynikající úrovni  více než 96 % uvedlo, že jsou spokojeni/spíše spokojeni  na denní bázi je však stále třeba ladit detaily  možnosti zlepšení vidíme v oblasti funkcionalit našeho webu a komunikace se zákazníky : Pět let v roli průkopníka

6 Jak služba funguje? Objednávky na e-shopu  registrací ke službě zákazník navíc získává výhody  nemusí při příštím nákupu vyplňovat znovu údaje  může objednat i alkohol a cigarety  vstupuje do věrnostního programu Termíny dodání zboží se liší dle oblastí  v Praze 3x denně (pondělí-sobota)  při objednávce do 9.00 hodin zavezeme zboží tentýž den večer  v okolí Prahy různé termíny závozu dle oblastí Doprava je vždy zdarma  finanční limit objednávky je 990 Kč vč. DPH  první nákup je bez limitu (na vyzkoušení služby) Platba kartou i hotově (po domluvě také možnost předplatby) : Pět let v roli průkopníka

7 Jak služba funguje?  sortiment je široký rozsahem, spíše než počtem položek  čerstvé i trvanlivé potraviny, nápoje, drogerie a vybrané kancelářské potřeby  počet položek je optimalizován s cílem vybrat nejlepší produkty na trhu  většina dodávaných položek je ve vlastním centrálním skladu  zbytek čerstvého zboží a doplňkový sortiment dodávají specializovaná střediska  časově a logisticky náročné, ale vyšší kvalita za to stojí : Pět let v roli průkopníka

8 Střediska pro čerstvé potraviny Radotínské pekařství  začínali jsme s rozpékaným pečivem, nespokojenost s kvalitou  po velkém hledání přechod na čerstvé pečivo z kvalitní místní pekárny s vyváženou kvalitou sortimentu Smíchovské uzeniny  řezník s dlouhou tradicí (3 generace) a zárukou kvality čerstvého masa a uzenin : Pět let v roli průkopníka

9 Střediska pro čerstvé potraviny MiFruit  s dodavatelem ovoce a zeleniny (Lipence) spolupracujeme už 20 let Náš grunt (farmářské potraviny)  v souladu s naší filozofií podpory místních dodavatelů čerstvých a zdravých potravin rozšiřujeme i nabídku farmářských potravin  plánujeme položek, upravíme dle zájmu zákazníků  firma je v kontaktu s prvovýrobci a zaručuje výběr kvalitních potravin pro specifický segment zákazníků  je zároveň alternativou k našim ostatním dodavatelům čerstvých potravin : Pět let v roli průkopníka

10 Ostatní specializovaná střediska Vinotéka  využíváme synergie s gastroprovozy a s provozováním vlastní vinotéky  pečlivě vybíráme, ochutnáváme a průběžně rozšiřujeme sortiment jen o nejvhodnější vína z vybraných moravských vinařství Drogerie, kancelářské potřeby  doplňujeme potravinářský sortiment o věci, které jsou součástí běžného nákupu a jejich nákup s potravinami ušetří zákazníkům čas  sortiment se v celém logistickém řetězci striktně odděluje od potravin : Pět let v roli průkopníka

11 Cenová výhodnost  díky nákupu i pro velkoobchodní činnost dosáhneme na výhodné ceny  pravidelné cenové akce ve dvou formách  výhodný nákup (desítky akčních položek)  stálé akce (stovky položek)  množstevní slevy  při vyšší objednávce se dělíme o marži se zákazníkem : Pět let v roli průkopníka

12 Množstevní sleva. Nyní i pro Vás.  Motivace zákazníků k většímu nákupu  Každý další kus položky je levnější  již od 2. kusu  U vážených položek umožňujeme interaktivní formou výběr kusů nebo hmotnosti  současně je vidět počet ks i váha nákupu : Pět let v roli průkopníka 12

13 Objednávkový proces  jednoduchost a rychlost  označení svých oblíbených položek  uložení, znovunačtení a editace nákupního košíku, možnost si jej odeslat em  možnost doobjednávky  nákup možný i přes mobilní aplikaci  zákaznická podpora  pomoc s registrací, objednávkou i reklamací : Pět let v roli průkopníka

14 Zákaznický přístup  nákup na zkoušku je bez finančního limitu  neodmítáme žádného zákazníka  plynule zvyšujeme počet aut při nárůstu objednávek  věrnostní program  konto, dárek, maličkost na ochutnání  pozvánky na koncerty, do vinotéky  samozřejmostí je zpětný odběr vratných obalů : Pět let v roli průkopníka

15 Komunikace se zákazníky je někdy zajímavá CRM funguje i bez datové báze Vážený pane H., Vaše dnešní objednávka má jubilejní číslo od začátku našeho e-shopu. Na základě toho Vám posíláme malou pozornost, slevový kupon na 500,- Kč, který se Vám promítne při vyúčtování Vaší dnešní objednávky. Dobry den, mnohokrat dekuji za darek. Zrovna dnes mam totiz nahodou narozeniny a to dokonce kulatiny, takze jeste jednou diky za darek. Kdo jednou pozna vyhodu nakupu do domu od Vas, ma v nakupovani jasno. S pozdravem M. H : Pět let v roli průkopníka

16 Komunikace se zákazníky je někdy zajímavá Křemešník nebo uherák? Zákazník reklamoval dodání uherského salámu oproti Křemešníku, který objednal. V družném hovoru došlo na různá témata, až se náš pracovník zeptal, zda chce salámy vyměnit nebo zda chce reklamaci řešit narovnáním cenového rozdílu. Pán se odmlčel a pak řekl: „Víte, raději bych dostal objednaný Křemešník, můj pes by uherák nežral.“ : Pět let v roli průkopníka

17 Budoucnost online prodeje potravin Online prodej potravin určitě není pro všechny  část zákazníků si nedělá nákupní seznamy, jiní musí zboží vidět v regále  plnohodnotným distribučním kanálem zřejmě až se změnou generace Kvalita zboží a spolehlivost služby  zákazník musí dostat CELÝ nákup V DOMLUVENÉM ČASE Jednoduchost objednávky  každé usnadnění objednávky, vedoucí ke zrychlení objednacího procesu službě pomůže : Pět let v roli průkopníka

18 Budoucnost online prodeje potravin Rychlost dodání  naše termíny dodání (objednám ráno, dostanu večer) jsou pro většinu zákazníků uspokojivé  určitý segment lidí však vyžaduje mít zboží rychleji  zvažujeme, je však třeba uvést v soulad k dalším důležitým cílům o chceme dodávat kvalitní zboží ze středisek, které nelze dodat ihned o nižší efektivita služby, kterou musí zákazník zaplatit : Pět let v roli průkopníka

19 Otázky? : Pět let v roli průkopníka

20 Děkuji Vám za pozornost. 20 Peter Nemeshegyi : Pět let v roli průkopníka


Stáhnout ppt "Potraviny domů: 5 let v roli průkopníka E-business Akademie 13. května 2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google