Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice."— Transkript prezentace:

1

2 SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice

3 Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07./2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

4 PROXEMIKA, KINEZIKA, KOMUNIKACE ZEVNĚJŠKEM A JEDNÁNÍM (CHRONEMIKA), PARALINGVISTIKA KLÍČOVÉ POJMY proxemika, kinezika, autokontakty, konotativní prvky řeči, paralingvistika, Komunikace barvami, chronemika, doporučení vhodného oblékání a ostatní oblasti neverbální komunikace

5 PROXEMIKA Zkoumá jakou vzdálenost k sobě lidé zaujmou při setkání. Při shledání osob probíhá tzv. proxemický tanec, kdy osoby k sobě vzájemně zaujímají jinou vzdálenost postavení. Zpravidla máme tendenci udržovat mezi sebou konstantní proxemické vzdálenosti. Což má za následek, že pokud jeden udělá krok směrem k nám, my instinktivně uděláme krok zpět, abychom zachovali „naši“ příjemnou bezpečnou vzdálenost

6 OSOBNÍ ZÓNY Intimní vzdálenost a)Bližší intimní zóna b)Vzdálenější intimní zóna Osobní vzdálenost Společenská vzdálenost Veřejná vzdálenost

7 KINEZIKA Kinezika se zabývá sdělováním prostřednictvím spontánních pohybů nejrůznějších částí těla. Tyto pohyby však nemají charakter gest. Řadíme sem různé autokontakty, mnutí brady, tření špičky nosu, škubnutí ramen a řadu dalších. Při vnímání těchto projevů musíme brát v úvahu i jejich kontextuální význam.

8 PARALINGVISTIKA Předmětem paralingvistiky není to, co říkáme, ale jak to říkáme. Mlčení, i když se nejedná o zvukovou podobu, je také komunikačním projevem, zvláště zasadíme-li si je do kontextu situace.,,tichá domácnost“

9 KONOTATIVNÍ PRVKY ŘEČI Lze také říci, že konotativními prvky v řeči je to, co dotváří denotační význam slov. Paralingvistika tedy zkoumá také to, co dotváří význam, který vyplývá ze slov samotných. Kanotativními prvky jsou: Hlasitost verbálního projevu Výška tónu hlasu Rychlost verbálního projevu Objem řeči Plynulost řeči, pomlky a frázování Barva hlasu a emoční náboj Kvalita řeči Slovní vata Chyby v řeči

10 OSTATNÍ OBLASTI NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE Komunikace prostřednictvím manipulace s předměty kolem nás Komunikace barvami Chronemika Komunikace činy Komunikace dary Komunikace čichová Komunikace vzhledem, oblečením

11 CÍLE KAPITOLY znalost výrazů jako proxemika, kinezika, paralingvistika, chronemika, porozumění pojmu autokontakty, znalost konotativích prvků řeči, pochopení doporučení vhodného oblékání, znalost ostatních oblastí neverbální komunikace.

12 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice."

Podobné prezentace


Reklamy Google