Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava"— Transkript prezentace:

1 Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava

2 Komunikace, koordinace, spolupráce = základní podmínky činnosti
CCRJM klíčovou organizací CR v regionu vytvářející síť partnerů mezi oblastí soukromých i veřejných organizací. Koordinuje tvorbu produktů CR a společné marketingové výstupy. V rámci regionálního rezervačního systému podporuje prodej destinace. Zastřešuje propagační aktivity služeb CR pod společnou značkou

3

4 Za čím k nám turisté jezdí?
Zdroj: Výzkum zaměřený na domácí cestovní ruch, Jižní Morava, IPSOS,

5 PRIORITA 1 Technické podmínky pro rozvoj cestovního ruchu
1.1 Další rozvoj stávajících informačních kanálů 1.1.1 Inovace webových stránek 1.1.2 Rozšíření regionálního turistického informačního a rezervačního systému o další služby v cestovním ruchu 1.2 Nové technologie 1.2.1 Průvodce městem ke stažení do MP3, PDA/mobilních telefonů 1.2.2 QR kódy na turistických atraktivitách PRIORITA 2 Produkty cestovního ruchu 2.1 Tematické produkty 2.1.1 Veletržní, kongresová a incentivní turistika 2.1.2 Kulturní a poznávací turistika, aktivní a relaxační dovolená 2.1.3 Zážitková dovolená: vinařství, pivní a gastronomická turistika, kultura, festivaly aj. 2.2 Produkty pro vybrané cílové skupiny 2.2.1 Zahraniční (cílená nabídka pro návštěvníky ze Slovenska, Polska, Rakouska, Německa, Itálie a Ruska, případně dalších v návaznosti na nová letecká spojení) Domácí (Jižní Morava - oblíbená domácí destinace)

6 PRIORITA 3 Marketing 3.1 Další rozvoj stávajících marketingových aktivit 3.1.1 Aktualizace katalogu ubytování z příspěvků ubytovatelů 3.1.2 Dotisky propagačních materiálů dle aktuálních potřeb 3.2 Nové marketingové aktivity 3.2.1 Zjištění možností pro nové místo pro TIC Praha Ruzyně, centrum Prahy ve spolupráci s agenturou CzechTourism Propagace Brna a Jižní Moravy v zahraničí 3.2.3 Propagační kampaň v Praze a dalších lokalitách domácího trhu PRIORITA 4 Spolupráce 4.1 Vzájemná komunikace 4.1.1 Zajištění vzájemné informovanosti všech subjektů v rámci JMK 4.1.2 Zajištění komunikace s dalšími regionálními partnery 4.2 Kvalita služeb 4.2.1 Kritéria kvality významných turistických cílů v regionu a jejich vzájemná propagace 4.2.2 Další vzdělávání v oblasti cestovního ruchu 4.2.3 „Doporučené“ podniky pro jednotlivé cílové skupiny v rámci regionu

7 Financování + projekty
Příspěvky zakládajících organizací: JMK Kč ročně MMB Kč ročně Projekty: cca % ročních výdajů Další způsob financování: Zákon o cestovním ruchu Komerční činnost – vhodné formy

8 Projektový život = nesnadný život Projekty: 1) projekt dobře napsat a obhájit 2) správně zrealizovat, administrovat a dosáhnout jeho proplacení 3) vyčerpáním dotace projekt nekončí = start projektu! následuje 4) udržitelnost produktu, další aktivity, pravidelné zprávy 5) kontroly různých úrovní …

9 Vývoj činnosti CCRJM 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Projekty v realizaci 6 8 11 12 Projekty v udržitelnosti 1 4 7 10 15 Počet zaměstnanců 3 5

10 Spolupráce s CzechTourism
V roce 2014 CzechTourism vynaložil na aktivity na podporu jižní Moravy v hodnotě cca 19 mil. Kč Zahraniční zastoupení 2015 – nově by se mělo vrátit ZZ ve Vídni 2015: 4 hlavní produkty na ně navázané marketingové aktivity včetně mediálních kampaní Příprava národního informačního portálu, požadavek z krajů na synchronizaci přejímání dat s již existujícími portály

11 Města s příběhem – Brno Kulturní krajina – LVA Cesty s příběhem - Mikulov Moravské vinařské stezky Moto GP

12 DestinaCZe 2014 Finalisté za jižní Moravu:
1. Znovuzrozený projekt – turistický atrakce vzkříšená z popela Baťův kanál 2. Cítit se jako doma Jáňův dvůr 3. Zážitek na 1000 % pro celou rodinu Aqualand Moravia 4. Genius Loci x 5. Trendy destinace Pálava Absolutním vítězem s počtem hlasů se stal Nedostavěný gotický chrám Panny Marie v Panenském Týnci z kategorie Genius loci.

13 Budujeme značku regionu
Co je možné reálně očekávat, v čem se region odlišuje od sousedních regionů Kraj slunce: - v rámci ČR nejvíce slunečných dnů v roce - průměrná roční teplota 10,2 °C = cca o 3° vyšší než průměr ČR hodin za rok = o 600 hodin více než např. v oblastech severních Čech

14 Zvyšujeme kvalitu služeb Komunikující místo – dalším vzděláváním k rozvoji cestovního ruchu v Jihomoravském kraji projekt podpořen v rámci OPVK Projekt zaměřený na vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu, na zvyšování kvality služeb, komunikace se zákazníkem. Vzdělávací moduly: Význam cestovního ruchu Standardy kvality služeb Multikulturní komunikace Řízení a rozvoj provozů služeb Slovník základních výrazů v 6 jazycích 15 výukových krátkých filmů

15 Připomínáme osobnosti jižní Moravy
„Vědět a předávat“ – ve spolupráci s muzei JMK a AP ČR JMK a město Brno jako centrum vědy – Gregor Johan Mendel Výstavy ve spolupráci s Mendelovým muzeem v Brně University of Ljublana, Slovinsko National Cheng Kung University Museum, Čína University of Illinois, USA University of Vilnius, Litva Museum for History of Medicine, Riga, Lotyšsko JMK a město Brno kulturní – Leoš Janáček - navazuje spolupráce s ND Brno Osobnost T. G. Masaryka v rámci JMK Péče o návštěvníky se specifickými potřebami vzdělávací moduly + výukové krátké filmy

16 Spolupracujeme s turistickými cíli na společném marketingu
Prožijte jižní Moravu netradičně - „Jižní Morava – místo pro Vaše setkání“ Velká cena cestovního ruchu 2012/ místo za jednotnou kampaň Odkazy:

17 Zpětná vazba Externí kontroly nezávislými kontrolory, již 3x
Hlavní výstupy kontroly Kvalita infrastruktury – stoupající úroveň Rezervy v komunikaci – především v cizích jazycích Informovanost o projektu u pracovníků velice rozdílná Kultura projevu, slušnost - spíše záležitostí konkrétní osobnosti pracovníka, ne pracovním standardem Výstupy využijí cíle pro své další zlepšování Proběhl také výzkum spokojenosti návštěvníků ve spolupráci s MU – potvrdil oblíbenost cílů a spokojenost návštěvníků Certifikáty kvality: 2011: Zámek Slavkov – Austerlitz 2012: Státní zámek Lysice 2014: Moravský kras, Památník písemnictví na Moravě, Památník Mohyla míru, Státní zámek Milotice

18 Podpora rozvoje a udržování regionální gastronomie, tradic a řemesel Ochutnejte Moravu! a Regionální produkty on-line a další Podpora rozvoje regionální gastronomie a tradic Výstava „Sousedé na talíři“ umístěna jako stálá expozice v zámku v Jevišovicích na Znojemsku Prezentace místních výrobců/prodejců regionálních potravin a výrobků na nové stránce Aktualizujeme a doplňujeme výrobce! Výstava k tématice regionálních produktů – nyní v Ekocentru Trkmanka

19 Spolupráce = vzájemný prospěch
Tradiční výrobky pomohou propagovat turistickou destinaci Jižní Morava daleko za hranicemi naší země. Turistické organizace (webové portály, tiskoviny), cestovní kanceláře, průvodci cestovního ruchu, turistická informační centra aj. budou propagovat regionální výrobky včetně obchodní sítě. Vinaři na to již přišli.

20 Spolupráce na rozvoji cykloturistiky
Projekty: Zažít kraj vína a památek na kole, EUROVELO 13… Jihomoravský kraj, Nadace Partnerství, CCRJM, Weinviertel Tourismus a další Rozvoj cykloturistiky na JM a v DR Výstavba 30 nových odpočívek na území JMK Tiskoviny (mapy, brožura, slovníček) Vyznačení nové mezinárodní trasy EuroVelo 13 (Stezka Železné opony) Cykloturistické akce – Krajem vína

21 Využití tradice vinařství a vinařské architektury
Otevřené sklepy vyprávějí příběhy 4 výstavy ve vybraných sklepních uličkách (Nový Šaldorf, Pavlov, Bořetice, Prušánky) Mediální kampaň, propagační materiály, metodické materiály pro průvodce, školení průvodců, infosudy Propagace vinařství v Brně a podpora regionální gastronomie Odkaz:

22 Připomenutí bohaté historie regionu
Budování značky Liechtensteinové na jižní Moravě Probíhá příprava výstav a tiskovin, mapa zapojených míst, hra pro děti, probíhají přednášky, připravována mediální kampaň. Informace na Putujeme Velkou Moravou Turistický program po místech Velké Moravy – jižní a východní Morava a obec Kopčany (Trnavský kraj) Studie a propagační materiály, workshop pro partnery Cílová skupina rodiče s dětmi a školní skupiny Informace na

23 Návaznost na evropskou síť svatojakubských cest Svatojakubská cesta na jižní Moravě
Podpořen z Fondu malých projektů Rakousko – ČR, realizace Cíl: napojení na trasu Svatojakubské cesty v oblasti Weinviertel a připojení k celoevropské síti těchto tras Hlavní výstupy: Studie, mapové podklady Jednání s partnery a dalšími kraji, publicita projektu a cesty, fotodokumentace Webové stránky Vyznačení první trasy Brno – Mikulov Návrh a osazení uměleckými prvky Navazující projekt , zaměřen na propagaci stezky, na komunikaci s partnery v obcích ležících na stezce a motivace k nabídce služeb, leták k části Brno-Mikulov

24

25

26 Budování mezinárodní kulturní stezky mezi Brnem a Vídní Po stopách moderny
Partneři projektu: MAK Wien, Europaforum Moravská galerie v Brně, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava Cíl projektu: Vznik a propagace mezinárodní kulturní stezky mezi Brnem a Vídní, místa, která připomenou bohatou kulturní historii regionu a několik významných osobností, jež zde v první polovině 20. století žily a tvořily: Josef Hoffmann, Dušan Jurkovič, Leoš Janáček, Alfons Mucha, Ludwig Mies van der Rohe Aktivity CCRJM: šetření návštěvnosti - vizuální styl mobilní průvodce - mediální kampaň

27 Využití nových technologií
Mobilní aplikace Po stopách Moderny

28 Nové projekty „Kam u sousedů“ – 5/ 2015
Projekt je zaměřen na propagaci tradičních folklórních akcí a na podporu spolupráce se sousedním Trnavským samosprávným krajem.. Filmy, bannerová reklama Lead partner: město Kyjov „Živé prameny jižní Moravy“ - 6/2015 Obsahem projektu je ucelená propagační kampaň turistického regionu jižní Moravy jako atraktivního cíle relaxačních a wellness lázeňských pobytů. Cílem projektu je zvýšit povědomí široké veřejnosti o bohatých léčivých přírodních zdrojích jižní Moravy, oslovit především českou klientelu a motivovat ji k odpočinku a nabrání sil pobytem v jihomoravském regionu. Realizací projektu dojde ke zvýšení atraktivity jižní Moravy jako unikátní wellness destinace.

29 Rozvoj kongresové turistiky
Jižní Morava a její hlavní město Brno jako kongresová destinace Pod jednou značkou Moravia Convention Bureau Nabídka kongresových prostor, veletržních hal, incentivních programů včetně motivačního filmu na v katalogu a na DVD MCB jako součást CCRJM poskytuje informace a kontakty podněcuje tvorbu nových nabídek v regionu usnadňuje naplnit požadavky klientů vyhledává klienty Aktualizuje a doplňuje data MCB od 2010: zakládající člen CzCB

30 Mobilní aplikace

31 Spolupráce na přípravě konferencí:
mezinárodní konference asociace Opera Europa, podzim 2014 v Brně předkonferenční program na jižní Moravě pro Světovou federaci asociací průvodců WFTGA 2014 pokonferenční program na jižní Moravě pro Asociaci nezávislých touroperátorů a cestovních agentur Velké Británie AITO 2014 kandidatury MCB ve spolupráci s BVV na hostování konference Evropské asociace pro pokročilý inženýring a nanotechnologie (EUSPEN) 2016 poptávky přichází průběžně

32 www.jizni-morava.cz www.jizni-morava.info
Společný turistický webový portál kompletní informace o turistické nabídce jižní Moravy včetně přehledu akcí spravuje Jihomoravský kraj odd. CR Regionální rezervační systém včetně nabídek konkrétních turistických balíčků a kontaktů na dodavatele - spravuje CCRJM

33 Regionální rezervační systém – www.jizni-morava.info

34 Turistické informační centrum Jižní Morava
Zřizovatel CCRJM Zahájení provozu Adresa: Radnická 2, Brno Tel Možnost bezplatné prezentace regionální nabídky po celý rok v centru Brna „Oblasti v Brně – Brno v oblastech“


Stáhnout ppt "Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava"

Podobné prezentace


Reklamy Google