Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných motorů Stejnosměrné lokomotivy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných motorů Stejnosměrné lokomotivy."— Transkript prezentace:

1

2

3 PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných motorů Stejnosměrné lokomotivy Střídavé lokomotivy Odbočkové transformátory a neřízené usměrňovače Transformátory a řízené usměrňovače GTO a IGBT Vícesystémové lokomotivy

4 TRAKČNÍ MOTORY Stejnosměrné sériové motory Stejnosměrné motory cize buzené s regulací budícího proudu Asynchronní motory Synchronní motory POUŽÍVANÉ TRAKČNÍ MOTORY Přímé motory 16 2/3 Hz

5 Historie elektrických výzbrojí ŠKODA Odporová regulace stejnosměrných trakčních motorů Pulzní regulace stejnosměrných trakčních motorů stejnosměrným měničem (Chopper) Řízené tyristorové usměrňovače Pulzní regulace GTO tyristorů Asynchronní pohon s GTO střídači IGBT trakční střídače na napětí 3kV DC IGBT trakční měniče pro třísystémovou lokomotivu

6 Lokomotiva BoBo 3 kV

7

8

9 LOKOMOTIVA S PULZNĚ ŘÍZEN7MI MOTORY

10 LOKOMOTIVA S PULZNĚ ŘÍZENÝMI MOTORY

11 LOKOMOTIVA S PULZNĚ ŘÍZENÝMOTORY

12

13 Hlavní obvod: Hospodárná regulace napětí, cize buzené motory Budící obvod: Stejnosměrný měnič pro řízení budícího proudu, plynulé shuntování. Vlastní spotřeba: Zdroje nízkého napětí 24V, 48V, 110V Výhody: Rozjezd beze ztrát, zlepšení adheze, regulace rychlosti, největší význam u loko s častým rozjezdem Nevýhody: Rušení zabezpečovacího systému-vyřešeno, Dovolené frekvence pulzního měniče 16 2/3Hz, 33 1/3Hz, 100Hz, 300Hz Měnič vyžaduje velký filtr

14 Hlavní parametry: Bo´Bo´ 3060kW, 120km/hod, 84t Rozjezd: 1. Zvolený proud (na př.1100A až do rychlosti 22km/hod), 2. Snižování proudu kotvy I k až na 850A a přibuzování, (komutace), 3. Odbuzování při konstantním proudu 850A 4. Snižování proudu kotvy a odbuzování až na 626A/23A 5. Omezování rychlosti Brzdění: Přepóluje se buzení. Odpojí se obvod motorů od troleje. Připojí se brzdný odpor do obvodu motorů. Tyristor spojuje trakční motory střídavě do krátka a rozpojuje. Proud se přenese do brzdného odporu a klesá. Budící měnič je napájen z úbytku na brzdném odporu.

15

16

17


Stáhnout ppt "PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných motorů Stejnosměrné lokomotivy."

Podobné prezentace


Reklamy Google