Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky"— Transkript prezentace:

1 9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky Spočítej, kolik kusů od každého druhu nádobí je celkem. Odečti, kolik kusů již bylo umyto. Kolik kusů je ještě neumytých? Vytvoř příklad. = 3 Autor: Mgr. Dana Krenková

2 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 9.2 Co už víš? Škrtni rybičky a vypočítej. = = = = = =

3 9.3 Nové termíny a názvy 15 - 4 = 10 + 5 - 4 =
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 9.3 Nové termíny a názvy Na jabloni bylo 15 jablíček. Zafoukal vítr a 4 jablíčka spadla. Kolik jich zůstalo na stromě? = = 10 1 1 1 1 1

4 9.4 Co si řekneme nového? Zapiš příklady a znázorni podle vzoru. 10 1
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 9.4 Co si řekneme nového? Zapiš příklady a znázorni podle vzoru. 10 1 1 1 1 1 1 1 Maminka měla ……… hrnečků. ………hrnečky se rozbily. Kolik hrnečků zůstalo? Znázorni: Vypočítej: Napiš odpověď:

5 9.5 Procvičení a příklady 20 - 5 = 20 - 7 = 20 - 10 = 20 - 8 =
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 9.5 Procvičení a příklady Znázorni a vypočítej. Vypočítej. 17 – 2 – 4 = – 5 – 2 = 14 – 1 – 3 = – 4 – 3 = 18 – 8 – 0 = – 4 – 2 = 16 – 2 – 3 = – 1 – 2 = = = = = Škrtni a vypočítej.

6 9.6 Něco navíc pro šikovné Metr 1m Litr 1l Kilogram 1kg 1 metr koberce
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 9.6 Něco navíc pro šikovné Metr m Litr l Kilogram kg 1 metr koberce 1 litr mléka 1 kilogram mouky Vypočítej. 10m + 3m = 12m + 4m = 15l l = 18kg - 3kg = Maminka koupila 2 litry mléka a 3 litry šťávy. Kolik litrů koupila celkem? ……………………………………… Lukáš koupil 7 kilogramů brambor. 2 kilogramy se za týden snědly. Kolik kilogramů brambor zbylo? ……………………………………….

7 CVIČENÍ (ÚKOL) exercise STRÁNKA page 9.7 CLIL
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 9.7 CLIL CVIČENÍ (ÚKOL) exercise STRÁNKA page OPEN YOUR BOOKS AT PAGE 3. Otevřete si knížky na straně 3.

8 9.8 Test znalostí 1. Který příklad je zde znázorněn? 10 - 2 15 - 2
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9.8 Test znalostí 1. Který příklad je zde znázorněn? 10 - 2 15 - 2 13 - 2 12 - 3 = 12 Do příkladu doplň menšitel: 5 6 7 8 2. Urči správný výsledek: = 15 18 12 13 4. Která varianta znázorňuje příklad správně? a) b) c) d) Správné odpovědi: b d a 10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 10 Test na známku 1 1 1 1 1 1 1 1 1

9 Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika 2 pro 1. ročník základní školy. Brno: Didaktis, 2005 /strana 43 (sl. 9.1), strana 45 (9.2, 9.5)/. Kolektiv autorů. Matematika 3. Praha: Alter, 2007 /strana 16 (9.4, 9.8), strana 17 (sl.9.5)/. Obrázky z databáze klipart.

10 9.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 6/2012 Ročník
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 6/2012 Ročník 1. ročník Klíčová slova Odčítání, obor čísel 0 – 20, bez přechodu desítky Anotace Prezentace popisující postup při odčítání čísel v oboru 0 – 20 bez přechodu desítky.


Stáhnout ppt "9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky"

Podobné prezentace


Reklamy Google