Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mlékárna Otinoves, s.r.o. Semestrální projekt – Podniková ekonomika 2 10. 3. 2015, Brno Bc. Petra Šímová Bc. Filip Kavoň Bc. Kateřina Krejčová Bc. Vendula.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mlékárna Otinoves, s.r.o. Semestrální projekt – Podniková ekonomika 2 10. 3. 2015, Brno Bc. Petra Šímová Bc. Filip Kavoň Bc. Kateřina Krejčová Bc. Vendula."— Transkript prezentace:

1 Mlékárna Otinoves, s.r.o. Semestrální projekt – Podniková ekonomika , Brno Bc. Petra Šímová Bc. Filip Kavoň Bc. Kateřina Krejčová Bc. Vendula Hubáčková Bc. Martin Horák Bc. Luboš Maxina

2 Jeden z oborů potravinářského průmyslu (CZ- NACE 10) 3. pozice + klíčové odvětví CZ-NACE 10 –dle tržeb za vlastní výrobky a služby (18 %) –dle ukazatele účetní přidané hodnoty (12,3 %) –růstu zaměstnanosti (9,8 %) strana 2 Výroba mléčných výrobků (CZ-NACE 10.5)

3 Tržby za prodej vlastních výrobků strana 3 CZ-NACE Meziroční index -93,387,4103,2105,098,1107,5

4 Výroba mléčných výrobků CZ-NACE 10.5 Počet podniků v rámci CZ-NACE 10.5 Počet zaměstnaných v rámci CZ-NACE 10.5 (2013): osob strana 4 CZ-NACE

5 Výroba mléčných výrobků CZ-NACE 10.5 strana 5

6 strana 6 Mlékárna Otinoves Oblast Drahanské vrchoviny (okres Prostějov) Od roku 1929 Především niva (1200 t), ale i další mléčné výrobky (10 mil. l mléka)

7 Mlékárna Otinoves strana 7

8 PESTE Analýza Politické a právní prostředí –Mléčné kvóty –Evropský program Mléko do škol Ekonomické prostředí –Nezaměstnanost (10,88% - rok 2012) –Průměrná mzda ( Kč – rok 2012) –Míra inflace a HDP strana 8

9 PESTE Analýza strana 9 NázevKód Průměr od počátku roku Mléčné výrobky ,1106,2106,398,1106,9 Index cen mléčných výrobků v letech

10 PESTE Analýza Sociální prostředí –Hranice Olomouckého a Jihomoravského kraje (okres Prostějov) –Průměrný věk obyvatel okres Prostějov (42 let) –Počet zaměstnaných osob v oboru výroby mléčných výrobků strana 10

11 PESTE analýza strana 11

12 PESTE Analýza Technické a technologické prostředí –Software – monitoruje počty sýrů v celém procesu –Zrací sklep – zlepšení kvality sýrů Ekologické prostředí –EKO-KOM – zpětný odběr a využití odpadů z obalů strana 12

13 Porterův model 5 hybných sil Dodavatelé –Přímo od chovatelů, 7 farem –Stálý odběr, cena dohodou Odběratelé –Sítě prodejen Albert, Kaufland, Hruška –Vlastní podniková prodejna v obci strana 13

14 Porterův model 5 hybných sil strana 14

15 Porterův model 5 hybných sil Nově vstupující –V posledních letech žádné podniky –Vysoké vstupní investice Substituty –Hermelín (Sedlčany) –Král sýrů (Pribina) –Romadur, Plesnivec (Madeta),… strana 15

16 Porterův model 5 hybných sil Konkurence –Niva, s. r. o Výhradní dodavatel do sítě Tesco –Sedlčany Sedlčanský Modřenín, Sedlčanský Vltavín –Madeta Jihočeská niva, Niva Premium, Zlatá niva Makro, Ahold, Globus, Tesco, Kaufland,… strana 16

17 Porterův diamant Management a rivalita v odvětví –Značná diverzifikace –Podle strategie podniků různá skladba výrobků (mléko a jogurty, pouze sýry,…) –Kromě přirozené konkurence také spolupráce (OLMA a Otinoves) –Odvětví ovlivněno technickým rozvojem, zavádění inovací strana 17

18 Tržní podíl ve srovnání s konkurencí strana 18

19 Porterův diamant Podmínky poptávky –Spotřeba mléka (podprůměr EU: 65 l/ob.) –Spotřeba tvarohů a sýrů 17 kg/ob. (průměr) –Větší poptávka másla – 5,2 kg (EU 3,6) –Dovoz tvoří 40,8 % spotřeby –Zboží každodenní spotřeby –Preference dány značkou strana 19

20 Porterův diamant Příbuzná a podpůrná odvětví –Ovlivněno kvalitou mléka (vstup) –Ovlivněno počtem dojných krav –Nákup mléka do roku 2010 klesal, nyní opět mírně roste Faktorové podmínky –Plynou z PESTE analýzy strana 20

21 Predikce tržeb podniku před zavedením inovace strana 21 Y = tržby podniku

22 Predikce tržeb odvětví strana 22 Tržní podíl mlékárny Otinoves v roce 2013 → 0,36%

23 Příležitosti zvýšení poptávky po českých sýrech v ČR i v zahraničí zdravotní osvěta ke zvýšení spotřeby mléčných výrobků propojování podnikatelských struktur se silnými investory a podpora těchto investorů pronikat na zahraniční trhy poptávka po mléčných výrobcích v ČR je málo elastická strana 23

24 Příležitosti růst disponibilního důchodu + zvyšující se výdaje domácností na konečnou spotřebu potravin rozvoj automatizace výroby + rozvoj nových technologií a technik ve výrobě mléčných výrobků spojování podniků a jejich vyšší specializace strana 24

25 Příležitosti regulace trhu s mléčnými výrobky pro podporu domácích producentů existence projektu Mléko do škol uskutečňován pod záštitou a s finanční podporou Evropské unie a České republiky podpora exportu pomocí intervencí ČNB strana 25

26 Hrozby z predikce vyplývající možnost klesajícího charakteru tržeb odvětví úpadek podílu manuální práce ve výrobě mléčných výrobků snižující se počet podniků, mnoho podniků v likvidaci nařízení EU upravující požadavky na kvalitu mléčných výrobků, manipulaci s nimi a samotný prodej strana 26

27 Hrozby vysoký podíl mléčných výrobků ze zahraničí vysoký důraz na používání ekologicky nezávadných technologií riziko kolísání cen v důsledku ukončení režimu mléčných kvót v dubnu strana 27

28 Investice Plánovaný nákup „Malé linky na výrobu sýru“ s kapacitou zpracování 10,1 t mléka za den strana 28

29 Predikce tržeb podniku po zavedení inovace l * x Kč/l = Kč→ → 1 l = 14,81 Kč l /365 dnů = y l/den → → ≈27 t/den (linka 10,1 t/den) Náhrada ≈1/3 mzdových nákladů výrobní linkou + odhad 15% nárůst objemu výroby strana 29

30 Predikce tržeb podniku po zavedení inovace 0,15 * l l = l l * 14,81 Kč/l = = Kč Kč / Kč = = n% / 100% → n = 14,985% nárůst tržeb strana 30

31 Predikce tržeb podniku po zavedení inovace strana 31 Y = tržby podniku

32 Poptávka po mléčných výrobcích a její predikce strana 32 Y = spotřeba mléka a mléčných výrobků X 1 = disponibilní důchod X 2 = spotřeba nealkoholických nápojů X 3 = index cen mléčných výrobků X 4 = výdaje domácností na spotřebu potravin

33 Elasticita poptávky strana 33

34 Děkujeme za pozornost strana 34


Stáhnout ppt "Mlékárna Otinoves, s.r.o. Semestrální projekt – Podniková ekonomika 2 10. 3. 2015, Brno Bc. Petra Šímová Bc. Filip Kavoň Bc. Kateřina Krejčová Bc. Vendula."

Podobné prezentace


Reklamy Google