Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dimenzování sítí Uspokojení uživatele služby závisí na její jakosti, která představuje schopnost sítě poskytnout službu s předepsanými parametry. Pohotovost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dimenzování sítí Uspokojení uživatele služby závisí na její jakosti, která představuje schopnost sítě poskytnout službu s předepsanými parametry. Pohotovost."— Transkript prezentace:

1 Dimenzování sítí Uspokojení uživatele služby závisí na její jakosti, která představuje schopnost sítě poskytnout službu s předepsanými parametry. Pohotovost sítě je schopnost systému plnit zadané funkce v daném časovém intervalu v daných mezích provozních ukazatelů. Závisí na 1. spolehlivosti pravděpodobnost bezporuchového stavu sítě 2. prostupnosti pravděpodobnost disponibilní cesty v síti

2 Provozní ztráta Provozní ztrátou v telekomunikační síti označujeme bezprostřední neuspokojení poptávky po spojení, která je způsobena obsazením všech spojovacích cest mezi koncovými body kde je spojení poptáváno. Ztráty lze omezit řazením požadavků po spojení do fronty -> systémy s čekáním. Opakované vytáčení čísla. Hodnota zprávy s rostoucím zpožděním klesá.

3 Ocenění provozních ztrát v síti 1.Pomocí střední hodnoty z plochy spotřebitelského přebytku U c =∫P(Q) dQ 2.Pomocí společenských ztrát díky ztracenému provozu: Typ ztráty OPERÁTORÚČASTNÍK Realizační ušlá tržba ztráta přidané hodnoty Režimová Δ Npr + Δ V zvýšení provozních nákladů přímá náklady na opravu

4 Optimální hodnota spolehlivosti MR ≥ MC !

5 Denní diagram zatížení

6 Posílení prostupnosti  Když překročí hodnota provozních ztrát vyjádřená v penězích dlouhodobé marginální náklady operátora sítě, přistupujeme k posílení systému.  Posilovat systém (vynakládat peníze) se nevyplatí, pokud je hodnota „zachráněného provozu“ nižší než anuitní hodnota investičních výdajů na posílení.

7 Příklad:  Výkon ústředny – 100 současných spojení  Výdaje na zvýšení výkonu o jedno spojení (další modul do ústředny) – 100 tis. Kč  Životnost modulu – 4 roky  Diskontní míra (požadovaná míra výnosu inv.kapitálu) – 16 %  Cena minuty hovoru – 1 Kč  Počet pracovních dní v roce – 260

8 Po zvýšení výkonu o jedno spojení:

9 Marginální tržby – marginální náklady  MR = 60*1*10*260 = Kč  MC = a(r,T ž ) N i = 0,3574* = = Kč MR > MC => MΠ = Kč Zvýšení výkonu ústředny se vyplatí !

10 MR = 60*1*2*260 = Kč MC = Kč MC > MR => nevyplatí se instalovat 4. modul


Stáhnout ppt "Dimenzování sítí Uspokojení uživatele služby závisí na její jakosti, která představuje schopnost sítě poskytnout službu s předepsanými parametry. Pohotovost."

Podobné prezentace


Reklamy Google