Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ Aneb co předchází okamžiku, kdy potkáte klienty na place.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ Aneb co předchází okamžiku, kdy potkáte klienty na place."— Transkript prezentace:

1 DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ Aneb co předchází okamžiku, kdy potkáte klienty na place

2 Co je to dramaturgie?

3  Dramaturg je pracovník v divadle, rozhlasu, televizi apod., který je pověřen výběrem a sestavováním repertoáru.

4 Co je to dramaturgie?  Dramaturg je pracovník v divadle, rozhlasu, televizi apod., který je pověřen výběrem a sestavováním repertoáru.  Divadelní dramaturgie je umělecká činnost, která tvoří teoretický podklad pro práci režiséra, herců a dalších. Ve výsledku netvoří hmotné, hmatatelné výsledky, je zejména prostředníkem a zprostředkovatelem mezi autorem/dílem a divadelním souborem.

5 Dramaturgie TB programů  Praktická tvůrčí činnost, která předchází samotné akci  Přidává prvky zážitkové pedagogiky  Je to metoda/nástroj uvažování o tématu a cíli

6 Dramaturgie TB programů  Dramaturgická vazba: Záměr – program – vyhodnocení

7 DRAMATURGIE teorie/praxe  Lektor/instruktor = dramaturg + režisér  Teoretická dramaturgie  Volba tématu a cílů  Dramaturg  Praktická dramaturgie  Tvorba programu a harmonogramu  Režisér dmscs

8 NEŽ SE PUSTÍME DO PRÁCE  Co jsme dělali posledně? Claremont Colleges Photo Archive

9 NEŽ SE PUSTÍME DO PRÁCE  Co jsme dělali posledně?  Diagnostika skupiny – zjištění potřeb skupiny Claremont Colleges Photo Archive

10 NEŽ SE PUSTÍME DO PRÁCE  Co jsme dělali posledně?  Diagnostika skupiny – zjištění potřeb skupiny  Tvorba zadání pro TB agenturu Claremont Colleges Photo Archive

11 Kdy teambuilding dělat?

12 Payne (2007)

13 SKUPINOVÁ DYNAMIKA - Příčina problému ve skupině?  „Něco se děje!“ – Klima-koheze-tenze  Indikátory atmosféry ve skupině

14 SKUPINOVÁ DYNAMIKA - Příčina problému ve skupině?  „Něco se děje!“ – Klima-koheze-tenze  Indikátory atmosféry ve skupině  „Proč se to děje?“ - Fáze skupinové dynamiky  Možné příčiny tření ve skupině

15 SKUPINOVÁ DYNAMIKA - Příčina problému ve skupině?  „Něco se děje!“ – Klima-koheze-tenze  Indikátory atmosféry ve skupině  „Proč se to děje?“ - Fáze skupinové dynamiky  Možné příčiny tření ve skupině Forming-storming-norming-performing

16 TEORETICKÁ DRAMATURGIE - příprava TB programu  Vytváří a vyhodnocuje záměr akce  TÉMA (Co?) – výchozí bod a centrum všech úvah = pojmenování oblasti rozvoje  CÍLE (Kam?) – přesně formulovaná oblast rozvoje = popis stavu účastníků při plánované změně

17 JDEME NA TO!  Udělejte si skupiny po 2-3 členech (nezapomeňte na ty, co tu nejsou)

18 SPECIFIKA VAŠÍ SKUPINY Popište vaši vybranou skupinu:  Typ skupiny: pracovní tým, zájmová skupina, sportovní klub, školní třída,…  Počet členů:  Věk:  Co se ve skupině děje? Co řeší? Co potřebují?

19 SPECIFIKA NAŠÍ SKUPINY– kurz TB  Typ skupiny: skupina studentů FSpS, kteří mají zapsaný předmět TB kurz  Počet členů: 20 osob (muži i ženy)  Věk: let  Co se ve skupině děje? Co řeší? Co potřebují?  Jedná se o skupinu, ve které se účastníci až na několik jedinců znají (spolužáci). Předmět mají povinně zapsaný, přičemž jako studenti oboru MAN potřebují vědět více o tématu teambuildingových programů, a to nejen z důvodu své budoucí manažerské praxe, ale také pro úspěšné zvládnutí navazujícího teoretického předmětu. Současně se jedná o skupinu, jejímž společným cílem je zdárně ukončit studium na VŠ.

20 TÉMA/PODTÉMATA – CO?  Téma – hlavní nosná myšlenka celého programu  Podtémata (tematické linie) - konkrétnější a uchopitelnější linky  Oblasti témat: - Pedagogické téma (př. přátelství) - Programové téma (př. Indiáni) - Téma skupiny (aktuální téma, charakter nebo postoje skupiny) - Vnější téma (společenská událost, časoprostor, diskomfort)

21 Teambuilding kurz – Co?  Téma – Teambuilding  Podtémata  Základní teorie TB programů a úvod do praktické dramaturgie  TB program z pohledu účastníka i lektora  Ochutnávka hodnotového programu na hlubší cíl skupiny  Oblasti témat: - Pedagogické téma – teorie a praxe teambuildingových programů - Programové téma – Výstup na Muntapaatnu, horolezci a šerpové - Téma skupiny – školu studuji jako jedinec, ve skupině je to jednodušší - Vnější téma – chata, diskomfort, počasí, letadla

22 VAŠE SKUPINA – CO?  Téma – pravidla/normy, role a kompetence, komunikace v týmu, cíle a vize, spolupráce členů, …  Podtémata (tematické linie) - konkrétnější a uchopitelnější linky  Oblasti témat: - Téma skupiny (aktuální téma, charakter nebo postoje skupiny) - Pedagogické téma (př. Přátelství, aktivní naslouchání, …) - Programové téma (př. Indiáni, astronauti na měsíci, …) - Vnější téma (společenská událost, časoprostor, diskomfort)

23 CÍLE (KAM?)  Cíle navazují na jednotlivá témata  Mají formu sloves a popisují stav účastníků po skončení programu (míra toho, co bude člověk umět)  Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso

24 CÍLE NAŠEHO KURZU Na konci kurzu studenti budou:  znát základní dělení a principy TB  umět postavit jednoduchý program dle zadaných specifik skupiny  budou schopni odvézt TB program  mít zkušenost s TB programem z role účastníků  PEDAGOGICKÉ CÍLE KURZU

25 CÍLE NAŠEHO KURZU Na kurzu studenti :  poznají skupinu horolezců, se kterou budou horolezit  připraví program pro 4 skupiny šerpů  společně zdolají vrcholek Muntapaatny  PROGRAMOVÉ CÍLE

26 CÍLE NAŠEHO KURZU Na kurzu studenti :  Vyzkouší si práci ve skupině  zamyslí se nad svou rolí ve skupině spolužáků  Seznámí se se spolužáky (anyway)  SKUPINOVÉ CÍLE

27 CÍLE VAŠEHO PROGRAMU? Na konci programu účastníci budou:  Skupinové:  Pedagogické:  Programové:  Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso

28 Bloomova taxonomie, portál RVP  Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso

29 Shrnutí PROGRAMU - záměr Co jsme chtěly my: Chceme vytvořit 4denní kurz na téma Teambuilding, protože o tomto tématu mají různé vědomosti, zkušenosti a čeká je z něj teoretická zkouška. Kurz bude zážitkový, aby si studenti na vlastní kůži zažili práci ve skupině (se skupinou), a také tréninkový, aby si co nejvíce dovedností prakticky vyzkoušeli. Součástí bude také večerní hodnotová hra, aby měli prostor se podívat na sebe a na skupinu, se kterou studují.

30 Shrnutí PROGRAMU - záměr Co chcete vy? Chceme vytvořit víkendový kurz o …

31 Kam? Příště nás čeká PRAKTICKÁ DRAMATURGIE  Realizuje váš aktuální plán: - Program (jednotlivé aktivity) - Plán a časový harmonogram - Vývoj skupiny, úpravy programu

32 DĚKUJI ZA POZORNOST.


Stáhnout ppt "DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ Aneb co předchází okamžiku, kdy potkáte klienty na place."

Podobné prezentace


Reklamy Google