Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

9/2011Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "9/2011Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení."— Transkript prezentace:

1 9/2011Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení : doc.Ing. P. Dlask, Ph.D. Cvičení : Ing. P. Kalčev Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení

2 9/2011Přednáška č. 12 Program přednášky úvod do seminářů (požadavky, termíny, …) flashback POPR program cvičení (obsah, cíle, …) teoretický základ praktická aplikace rekapitulace podkladů pro cvičení Excel Tipy otázky ke zkoušce závěr, dotazy, rekapitulace Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení

3 9/2011Přednáška č. 13 Nikdo vám nic nedá Skutečné vzdělání je jen samovzdělávání. Každé vyučování je jenom popud, motivace k samostatnému studiu. Pedagogové mohou předkládat sebepoutavěji nejnovější poznatky, ale pouze na studentovi závisí, jak je přijme. Účinnost pedagogického procesu závisí více na jemnosti sluchu studenta než na síle hlasivek pedagoga. Žádný obor není možné zvládnout pamětí, ale pouze myšlením. Není třeba vědět všechno, ale všechno podstatné. Doc. MUDr. J. Varga, CSc., Patofyziologický atlas, Všeobecné názory z jiného(?) oboru Znáte to…? …to se nedá pochopit… …to se nedá zapamatovat… …už chci domů… …

4 9/2011Přednáška č. 14 Teď to hodnocení… připravenost byla naprosto v pořádku. Hezké, barevné, poutavé prezentace mě zaujaly, ovšem jejich obsah byl k učení na zkoušku nedostačující a to i přesto, že jsem na přednášky chodila. ocenila bych více konkrétních pojmů a jejich vysvětlení. upřednostnil bych zkrácení úvodních částí přednášek a věnoval se rychleji opakování látky minulé a probrání nové. systém ani pojetí přednášek se mi nelíbil... řekne mi někdo co má co společného test ze zeměpisných znalostí s modelem stárnutí objektu?... předmět sám o sobě asi není těžký ale mě to teda skoro nic neříkalo... prostě španělská vesnice Jak to tedy doopravdy je?

5 9/2011Přednáška č. 15 Teď to hodnocení… Přednášky se mi velmi líbily. Opakování stěžejních informací k předmětu mě dobře orientovaly v předmětu. Struktura přednášek byla cílena a směřována přímo k práci, kterou jsme měli dělat a pochopit. Teorie bylo akorát. Výborné hodnocení je především za konečné hodnocení přednášky a zdůraznění důležitých pojmů a informací. Kdyby doc. Dlask zkrátil na každé přednášce část "Motivace" na polovinu, mohli jsme se dostat dříve k věci. HLAVNÍM HESLEM VŠECH PŘEDNÁŠEK BYLA MOTIVACE, MOTIVACE A ZASE MOTIVACE NE ŽE BY TO NEBYLO POZITIVNÍ, ALE STAČILO JÍT NA PRVNÍ PŘEDNÁŠKU Jak to tedy doopravdy je?

6 9/2011Přednáška č. 16 …a co vlastně chtějí? Používání anglických ekvivalentů? Ano/Ne Více teoretických pasáží? Ano/Ne Rekapitulovat na začátku? Ano/Ne Více praktických pasáží? Ano/Ne Prosazovat studentské prezentace (5min.)? Ano/Ne Excelovské Tipy/Triky? Ano/Ne Jak to tedy doopravdy je?

7 9/2011Přednáška č. 17 Důležité odkazy Katedrový server/stránky Osobní stránky Odevzdávání úloh Návody/postupy/krycí list Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení

8 9/2011Přednáška č. 18 Proč modelování? Obsah a úvod do předmětu: Proč ne? Proč ano? Hydraulika Urbanismus Geologie Geodézie Pružnost + pevnost

9 9/2011Přednáška č. 19 Proč si ten model nesestavíš?

10 9/2011Přednáška č. 110 Modelování řetězové reakce Modelování urychlovačů částic Modelování přírodních jevů Modelování technických jevů Aplikační příklady modelů: - model populačního růstu - investování na burze - chemické reakce - lety do vesmíru - válečné bitvy Příklady modelů 2/???

11 9/2011Přednáška č. 111 Obecné přínosy modelování pro manažerskou praxi  Pochopení modelovaného systému  Parametrické studie systému  Experimentální význam  Pochopení modelovaného systému  Parametrické studie systému  Experimentální význam  proniknutí vnitřních mechanismů systému  vytváření nosných strategií rozvoje  predikce chování modelu  získání komplexního pohledu na systém  …  proniknutí vnitřních mechanismů systému  vytváření nosných strategií rozvoje  predikce chování modelu  získání komplexního pohledu na systém  …  identifikování významných (klíčových) míst  citlivostní analýza  identifikace vlivu rizik a nejistot  ověření možností řízení modelu  …  identifikování významných (klíčových) míst  citlivostní analýza  identifikace vlivu rizik a nejistot  ověření možností řízení modelu  …  ověřování nosných strategií  nalezení požadovaného chování  …  ověřování nosných strategií  nalezení požadovaného chování  … Obecné přínosy: Teoretický základ

12 9/2011Přednáška č. 112 Obecné cíle sestavení modelu 1. Sestavit nástroj k pochopení vnitřních mechanismů složitých úloh 1. Sestavit nástroj k pochopení vnitřních mechanismů složitých úloh 2. Podpora regulačních a řídících mechanismů 3. Tvorba strategií rozvoje projektů 4. Pomocí modelu získávat znalosti o chování úlohy 5. Identifikace klíčových míst modelu 6. Regulační a parametrizační propočty Teoretický základ

13 9/2011Přednáška č. 113 Ověřování skutečných jevů

14 9/2011Přednáška č. 114 Good foundations are important… Pause 2/2 …obecné přínosy modelování …přínosy řízení …cíle pro sestavení modelu …přínosy pro manažerskou praxi

15 9/2011Přednáška č. 115 Cíle praktické aplikace sestavení modelu stárnutí stavebního objektu sběr dat pro matematický aparát sestavení výpočtového jádra zadání vstupních hodnot provedení simulačních výpočtů navržení strategie rozvoje řídícími zásahy Praktická aplikace Hlavní cíl: Dílčí cíle:

16 9/2011Přednáška č. 116 Cíle praktické aplikace

17 9/2011Přednáška č. 117 Motivace 1/2 Proč to dělám? Na co to dělám? K čemu mi to je? Co chci získat? Jak toho dosáhnout? Čeho chci dosáhnout? Co je cílem? Vůbec nevím co dělám… O co se snažím… Proč to dělám? Jak toho dosáhnout? Co je cílem?

18 9/2011Přednáška č. 118 Rekapitulace připravenosti vstupů 1.Popis objektu 2.Technické parametry (popis) 3.Technologické parametry (popis) 4.Schématická dokumentace (zakreslení) 5.Funkční a výnosové parametry (popis + výpočet) 6.Členění na konstrukční prvky 7.Nákladové položky konstrukčních prvků 8.Modelové schéma objektu 1.Popis objektu 2.Technické parametry (popis) 3.Technologické parametry (popis) 4.Schématická dokumentace (zakreslení) 5.Funkční a výnosové parametry (popis + výpočet) 6.Členění na konstrukční prvky 7.Nákladové položky konstrukčních prvků 8.Modelové schéma objektu Rekapitulace podkladů pro cvičení

19 9/2011Přednáška č. 119 Motivace 2/2 Proč to dělám? Popisujeme (modelujeme) proces stárnutí. Jak toho dosáhnout? Prostřednictvím matematického aparátu. Co je cílem? Zjištění budoucího vývoje. Kalkulace budoucích výdajů.

20 9/2011Přednáška č. 120 Model stárnutí konstr. prvku Parametry výpočtu Popis prvku Technické parametry Pořizovací náklady Doba životnosti Model stárnutí Parametry výpočtu Popis prvku Technické parametry Pořizovací náklady Doba životnosti Model stárnutí

21 9/2011Přednáška č. 121 Model stárnutí konstr. prvku I Kč 0 Kč Roky 0 Bez údržby Bez obnovy Rozpad na 0% Viz XLS

22 9/2011Přednáška č. 122 Model stárnutí konstr. prvku II Kč 0 Kč Roky 0 Bez údržby Bez obnovy Rozpad na 20%

23 9/2011Přednáška č. 123 Model stárnutí konstr. prvku III Kč 0 Kč Roky 0 Pravidelná údržba Kč Kč S údržbou Bez obnovy Rozpad na 20%

24 9/2011Přednáška č. 124 Model stárnutí konstr. prvku IV Kč 0 Kč Roky 0 Pravidelná údržba Kč Kč S údržbou S obnovou Rozpad na 20%

25 9/2011Přednáška č. 125 Finanční bilance údržby/obnovy Kč 0 Kč Roky 0 Pravidelná údržba Kč Kč S údržbou S obnovou Rozpad na 20%

26 9/2011Přednáška č. 126 Rekapitulace Odkazy umístění zadání/informací. Funguje mi MOODLE (?) Data97.xls, krycí list. Mám projekt (?) Mám konstrukční prvek (?) Co jsem se dozvěděl(a)?

27 9/2011Přednáška č. 127 Závěr Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR ZS, 2010 Doc. Ing. P. Dlask, Ph.D.


Stáhnout ppt "9/2011Přednáška č. 11 Modifikovaný Dynamický Model v aplikaci výuky POPR Předmět: Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení."

Podobné prezentace


Reklamy Google