Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.1020 NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.1020 NÁZEV PROJEKTU:Peníze do."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do škol ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Mgr. Vítězslav Kurz TEMATICKÁ OBLAST: Posloupnosti a finanční matematika NÁZEV DUMu:Rekurentní určení posloupnosti POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:03 KÓD DUMu:VY_32_INOVACE_2_1_03_KUR DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro použití v předmětu Seminář z matematiky, který je vyučován ve 3. a 4. ročníku. Je vytvořena k použití ve vyučovací hodině, je možno ji však použít i k samostudiu při přípravě k maturitě.

2 Rekurentní zadání posloupnosti Př.2: Vyjádřete dané posloupnosti čísel rekurentně: a) 1, 5, 9, 13, 17, 21b) 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21

3 Příklad 1:

4

5

6

7

8

9

10 Opět máme první člen a pomocí něj vypočítáme druhý, pomocí něj třetí atd.

11 Příklad 1:

12

13

14

15

16

17

18 Postupujeme stejně jako v předchozím příkladu. Jen si všimneme, že zde nově vystupuje také „n“ – tedy i sem musíme dosazovat postupně se zvětšující hodnoty n.

19 Příklad 1:

20

21

22

23

24

25 Zdroje: Matematika pro gymnázia-Posloupnosti a řady, Prometheus, 1995


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.1020 NÁZEV PROJEKTU:Peníze do."

Podobné prezentace


Reklamy Google