Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2."— Transkript prezentace:

1 www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuPočítačová grafika (XIX. část) Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Vzdělávací oblastInformační a komunikační technologie Vzdělávací obor79-41-K/41 Gymnázium, Tematický okruhÚvod do počítačové grafiky Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 2. ročník Anotace Výukový materiál je určen k frontální prezentaci učitelem, případně jako materiál pro samostudium. Výukový materiál je nutno doplnit výkladem. Žák se bude orientovat v problematice základů počítačové grafiky. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovaRastr, vektor, barevná hloubka, zobrazovací soustava, rastrové formáty, vektorové formáty, skener, tiskárna Datum5. 9. 2013 POČÍTAČOVÁ GRAFIKA (XIX. ČÁST)

2 JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Barvy systém RGB definice pomocí klíčových slov red číslo green číslo blue číslo transmit číslo filter číslo transmit udává mírů průhlednosti filter udává míru filtrování průchozího světla

3 JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Barvy definice pomocí vektoru: rgb rgbt rgbf rgbft

4 JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Barvy příklady: red 0.2 green 0.5 blue 1.1 - barva složená z 20% intenzity červené, 50% intenzity zelené a 110% intenzity modré složky; tutéž barvu lze zapsat jako rgb ; způsoby zadání lze kombinovat - rgb transmit 0.5 je napůl průhledná červená barva

5 JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Kamera camera { location right up direction angle šířka úhlu pohledu ve stupních look_at transformace kamery }

6 Kamera Upraveno: POV-Ray. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-04-26]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/POV-Ray#mediaviewer/Soubor:Utah_teapot.png

7 JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Kamera kamera může být ve scéně pouze jedna pokud je uvedeno více definic, použije se první z nich; pokud není kamera definována vůbec, bere se implicitní nastavení

8 JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Kamera u implicitní kamery je oko v počátku (tedy location ); promítací plátno má šířku 4/3 (right ) a výšku 1 (up ); směrem pohledu je kladný směr osy z (direction ) a vzdálenost oka od plátna je tedy 1; z toho se dá dopočítat velikost úhlu pohledu:right/(2*délka_direction) = tg (angle/2) a pro implicitní kameru je tak angle = 2*arctg(2/3), což je asi 67,38 stupňů

9 OPAKOVÁNÍ OPAKOVÁNÍ Co vše se nastavuje u kamery?

10 ZDROJE A PRAMENY 1)Počítačová grafika: [Seminář, Praha, 26.-28. dubna 1977] : Sborník referátů. Praha: [nákl. vl.], 1977, 229, [1] s. Aplikovaná kybernetika. 2)KRŠEK, Přemysl. Základy počítačové grafiky: IZG. 1. vyd. Brno: Fakulta informačních technologií, 2008, 89 s. Aplikovaná kybernetika. ISBN 80-214-0351-9. 3)ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1998, xvi, 448 s. ISBN 80-722-6049-9. 4)BROOKSHEAR, J, David T SMITH a Dennis BRYLOW. Informatika. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 608 s. ISBN 978-80-251-3805-2. 5)Vektorová grafikal. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-04-26]. Dostupné z:hhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Vektorov%C3%A1_grafika#mediaviewer/Soubor:Bezierova_krivka.svg


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google