Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKamil Pospíšil
1
Seminář 7 přístupy a pozice praktika Témata k diskusi: Typy spojení problémů a přístupů Volba povolání jako příklad aplikace různých přístupu ve filmech Základy metody, druhy aktivit
2
Dva způsoby práce s filmem jako ilustrace přesného přístupu (finálně se divák naučí přístup za svůj vlastní způsob rozhodováni, kinoterapie ve všech přístupech funguje pro samostatnost člověka) jako zdroj kritického názoru k přístupu a určitému způsobu popisu problému (akceptováni omezení aplikováni filmu, a přes pochopení toho – názoru)
3
Klíčové kriterium volby filmu Film se může využít ve prospěch obojích cílu, a divák se dostává s toho reflexi a zodpovědnost za svůj výběr
4
Ohodnocení filmu Film jako příklad přístupu Korelace filmu a určitě teorie (důslednost v projevu vlastností přístupu a jejich spojení uměleckými prostředky) Srozumitelnost příkladu teorie (přístupu) v filmu Film pro kritický rozbor: Film vypracuje podmínky, ve kterých se přístup uskutečňuje Film je příkladem pochopení problému v rámci přístupu
5
Volba povolání: klíčová otázka Jak je správně spojit zájmy veřejnosti a zájmy jednotlivce: Člověk pro povolání nebo povolání pro člověka Pozice konsultanta (stejně jako filmu): Zprostředkovatel mezi člověkem a veřejnosti nebo Obhájce zájmů volicího
6
Tří generace profesionalismu První (50-60 léta) Druhá (70-80 léta) Třetí (90 a do dneska)
7
Filmy o odbornicích odrazují vývoj pojmu profesionalismus První generace: odborník a ne- profesionál, důsledný opak přístupu k řešení problému mezi nimi, odborník jako hrdina
8
Filmy o odbornicích odrazují vývoj pojmu profesionalismus druhá generace profesionalismus jako moc, kterou můžou mít jen ctihodní (dobrý a zlý odborník)
9
Druhá generace pojmu profesionalismus znalost problémů a vlastností určité skupiny lidí, schopnost pracovat a vyřešit problémy, komunikativní kompetence, zaměřená na kombinaci problém + skupina + přístup (například, advokát trestných činů).
10
Komunikativní kompetence a manipulace
11
Druhá generace pojmu profesionalismus Zákonní (legitimní) a výhradní přístup k určitým znalostem. procedurám rozhodování situace, například, testům a právním normám Odborníci předpokládá, že neprofesionálově nemůžou mít přístup k soupravě těchto znalostí (můžou uskutečnit tresty pro mimo odborné využívání); systém licencování.
12
Druhá generace pojmu profesionalismus Odborníci jako zločinci využívají svou moc ve prospěch sebe Profesionalismus a pseudo- profesionalismus Mildred Ratched jako přezdívka pro libovůli abyrokracie
13
Druhá generace pojmu profesionalismus přístup k různým systémům znalosti, a kompetence vybírat a odůvodnit svou volbu, takový vyber předpokládá nezávislost a definuje se jako základní zodpovědnost odborníka
14
Třetí generace profesionalismu «I když člověk má šanci překonat veřejný tlak stereotypů, může je uskutečnit většinou v rámci odborní činnosti“ (Arthur&Rousseau)
15
Třetí generace profesionalismu «Bezbarjerová kariéra» - boundaryless career. Ne míra moci, ale nezávislosti, ne kariérové schody, ale prostor vyšší projev kariéry se sestává s nezávislosti a změna požadavků od profesionály – profese se nespojuje s moci a státem, ale s veřejným zájmem
16
Kritický názor na tradiční pojem profesionalismu Expertní znalost Pleakley má základem chybu, ale on se chová jako nejkompetentnější znalec Bývalý agent Kobra v sociální práci využívá metody zvláštní jednotky
17
Profesionál závislý ne co? Agent Pleakley, expertSociální pracovník
18
Profesionál závislý ne co? Kapitán GantuGrand dama
19
Volba povoláni: přístupy Funkcionalistický (schopnosti & požadavky) Humanistický (zájmy a jejich akceptování, vliv dětství a ba životu na volbu povolání) Reflexivní (povolání: zdroj nezávislosti nebo další tlak veřejnosti) Revoluční (změna pojmu profesionalismus a kariéra)
20
Domácí úkol od Jiří Hovorky Patří nebo ne film A good year funkcionalistickému přístupu? Filme se věnuje problému downshifting a zdrojů takového chováni
21
Vliv dětství a příbuzní Jaké hodnoty a zásady má od strýce? Jakou má pozitivní nebo negativní zkušenost z dětství? Proč uskutečnil této hodnoty v svém dospělém životě?
22
Úspěch z veřejného pohledu Čeho se dosáhnul? Jaký má z toho pocit? Akceptuje sebe nebo ne? O čem se sní? Jaké zdroji mají jeho sny? Jaké má zvyky?
23
Life span event: co se mění život
24
Finální volba postavy Proč rozhoduje změnit život? Co způsobí změnu (změna prostředí, krize středního věku)? Co má větší vliv: změna prostředí nebo změna postavy? Co se mění v životu, balance s veřejnosti nebo s sebou?
25
Porovnáni s jinými filmy o kariéře a downshiftingu
26
Funkcionalistický přístup uvést ve vztah požadavky povolání (veřejnosti přes povolání) a vlastnosti člověka, aby člověk dosáhnul určitého stupně vývoje schopnosti, a zaměstnavatel - dobrého pracovníka
27
Reflexivní přístup Povolání jako zdroj sebe-projevu jak povolání a práce ovlivňuje život člověka, zůstane jako zdroj smyslu pro život nebo naopak provádí nesmysl
28
Humanistický přístup vývoj a historie života jako faktor volby povolání a možnost omezit vliv negativní zkušenosti
29
Revoluční přístup probrat požadavky (ideály) povolání a veřejného života (problém profesionalismu v moderní době)
30
Doba ledová je příkladem funkcionalistického přístupu Úvodní otázky: Jako povoláni (druh odborní práce) se probírá film? Jaká témata film zdůrazní v kontextu volby povolání a kariéry?
31
Jako povoláni (druh odborní práce) se probírá film? Záchranář, Sociální pracovník, odborní pěstounský rodič
32
Jaká témata film zdůrazní: týmová práce (kooperace lidí s různými individualitami jako zdroj zvládání s problémem), zvládání se stresem (vliv vlastností člověka na strategii zvládání se stresem), jaké vlastnosti jsou důležitější, psychofyziologické (jako rychlost reakce, schopnost udržovat pozornost a vnímání, vytrvalost) nebo svědomí a hodnoty
33
Zásady funkcionalistického přístupu 1. Jednotlivec má jeden cíl kariéry, jehož dosahování funguje jako motivace. 2. Rozhodnuti o kariéře má základem posouzení o vlastnostech, které můžou být ohodnoceny
34
Popis postav filmu podle relevantní teorie Silný a slabý nervový systém Vytrvalost Délka pracovní doby Schopnost pracovat v stresu Co je zdrojem stresu Paměť Flexibilní a rigidní nervový systém Přepínání z úkolu na úkol Možnost v stejné době pracovat s několika úkoly
35
Popis postavy Dijego Silný a flexibilní
36
Popis postavy Manny Silný a rigidní
37
Popis postavy Sida Slabý a flexibilní
38
Druhy aktivit Aplikovat schémat k postavám filmu a identifikovat postavy filmu podle schémata Porovnat sebe a postavy, podle kriteriu „nejatraktivnější“ a „nejpodobnější“ Definovat mezery v popisu postav (co nekoresponduje s postavou) Doplňovat popis postav
39
Kritika tradičního přístupu přes Dobu ledovou Kritické položky přístup má smysl jen v průběhu krize, kdy seznam požadavků od člověka je omezen zjednoduší popis povolání zaměřen jen na to, co se nemění v člověku a povolání Otázka: Kdyby postavy filmu rozhodovaly o tom, co dělat, v průběhu stability, stačilo by vědět, jaký mají psychofyziologický profil ?
40
Doba ledová vs. Za plotem
41
Podobnosti a odlišnosti postavy mají určitý psychofyziologický profil, nahází v krizové situaci. jen tým zachrání jich před civilizací Popis většího počtu postav Vice zaměřenost na komunikaci
42
Podle kterých kriteria volit film? Počet a rozmanitost postav (vice a měně) Popis postav (do drobnosti) Filmové prostředí (fantastičtější nebo skutečnější) Stupeň provokace (atraktivita postavy + určitý typ profile) Cílová skupina (pěstouni, mladí dospěli, dětí z ústavní péče)
43
Vývoj postavy hrdiny ve filmech
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.