Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Změna značky firmy a positioningu Dalimil Petrilák & Martin Pospiš.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Změna značky firmy a positioningu Dalimil Petrilák & Martin Pospiš."— Transkript prezentace:

1 Změna značky firmy a positioningu Dalimil Petrilák & Martin Pospiš

2 2 Obsah prezentace Charakteristika společnosti Strategické cíle Situační analýza Nabídka Konkurenční výhoda Výsledky SWOT analýzy Analýza konkurence Marketingové cíle Zákazníci Marketingová strategie Marketingové aktivity Akční programy Rozpočet Systém měření a kontroly Dotazy

3 3 Charakteristika společnosti I. Slůně-svět jazyků, s.r.o. (původně Slůně s.r.o.) Vznik v roce 1998 Předmět podnikání: ovýuka cizích jazyků, opřekladatelská činnost, ozprostředkování obchodu a služeb, okoupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej. Základní kapitál: ,- Kč Struktura vlastnictví: oIng. Petr Pasek - 61%, Ing. Lucie Vlková - 39% Celkový obrat v ČR (2005): ,- Kč Pobočky: oOstrava, Brno, Praha, Plzeň.

4 4 Charakteristika společnosti II. Slůně učí ve 36 městech v ČR a na Slovensku 15 interních zaměstnanců, 250 lektorů, 1000 překladatelů a tlumočníků Překlad a tlumočení 90 jazyků Nové internetové stránky s nabídkou on-line služeb (on-line testy, přihlášky do kurzů…) Sponzoringové aktivity: oSOS dětské vesničky, oMajáles VŠB-TU Ostrava, oInternacionální Federace Bobbingu, oZákladní škola sluchově postižených v Ostravě – Porubě, oplesy v Ostravě a Brně.

5 5 Strategické cíle Kontinuální růst a otevření dalších poboček v ČR, aby celkový počet dosáhl 7 Vyrovnání podílu jazykové výuky a překladů na poměr 50:50 (v současné době 75:25) Být vnímána jako renomovaná jazyková společnost, která je schopná zajistit komplexní jazykové služby na prvotřídní úrovni za dostupné ceny

6 6 Situační analýza I. Komplexní a kvalitní jazykové služby v oblasti jazykové výuky - jazyková výuka, jazykové kurzy, jazykový audit, překlady a tlumočení full service, snaha vyjít zákazníkovi maximálně vstříc každý klient je důležitý zavádění nových služeb, sledování trendů Motto: S námi „… žádný jazyk není cizí!“

7 7 Situační analýza II. Velmi konkurenční trh Jazyková výuka: oLokální (Ostrava 15 JŠ, Brno 30 JŠ, Praha 200 JŠ, Plzeň 15 JŠ) a celorepubliková konkurence oZmenšování se trhu oOrientace zákazníků (firem) na služby a komplexnost řešení Překlady a tlumočení: oCca 30. největší firma v ČR (zdroj: Kniha seznamů – Book of lists '07) oCelorepubliková konkurence oTrh je nasycený a stagnující

8 8 Nabídka zákaznicky orientovaná firma Jazyková škola oKurzy pro veřejnost oFiremní kurzy oKurzy na klíč oSpecializované kurzy – obchodní angličtina oLetní pobytové kurzy AJ oMezinárodní zkoušky Překladatelská agentura oPřeklady: běžné, soudně ověřené, v expresním termínu. oTlumočení: doprovodné, konsekutivní, simultánní, soudní, v zahraničí, konference na klíč. oDalší služby: korektury, tlumočení po telefonu, dabing, titulky, přepis a překlad textu z audio-/videokazet, CD.

9 9 Konkurenční výhoda Kvalita a komplexnost služeb Výhodný poměr kvalita/cena Vstřícný přístup Překlad do celkem 90 jazyků On-line databáze (on-line monitoring) On-line testy, přihlášky „za půlku peněz celého slona“

10 10 Výsledky SWOT analýzy StrengthsWeaknesses Kvalitní služby Cenová politika On-line zákaznická podpora Překlad exotických jazyků Současné logo Vnímání značky Udělené certifikáty OpportunitiesThreats Reference Externí spolupracovníci Prostor v oblasti internetu Silná konkurence Členství v AJŠČR Stagnace trhu výuky jazyků

11 11 Analýza konkurence Lokální konkurence (Glossa, Skřivánek…) oOblast jazykové výuky Celorepubliková konkurence (Skřivánek, Aspena…) oPřeklady, tlumočení Výhody oproti konkurenci: oNabídka jazyků oZákaznická podpora oLevnější konkurence nenabízí srovnatelné služby, cenově vyšší neposkytuje výrazně lepší Nevýhody: oCertifikace

12 12 Marketingové cíle Změna loga (nutné zachování kontinuity) tak, aby vyjadřovalo: oserióznost, otradici, oflexibilitu, okvalitu, olidskost, ooriginalitu. Rozšíření portfolia zejména pro firemní klientelu, vytvoření alternativy pro služby již poskytované konkurencí (lokalizace webů, SW, copywriting, DTP) Zlepšení viditelnosti na internetu Změna motta Zlepšení vnímání značky

13 13 Zákazníci Targeting: oFiremní klientela jak v roli konečného spotřebitele, tak v roli dodavatele oZahraniční investoři (Japonsko, Korea,…) Positioning: oSlužby, které významným způsobem ovlivní vnímání firemní značky našich klientů veřejností oSlužby, které profilují Slůně i jako subdodavatele specializovaných řešení

14 14 Marketingová strategie I. Vytvoření nového loga interním zaměstnancem nebo na objednávku od externího dodavatele oPožadavek: ponechat původní název Propagace nového loga v používaných prostředcích: owww.slune.cz,www.slune.cz ointernetové vyhledávače, opartnerské internetové stránky (www.morava24.cz, oZlaté stránky, otisk + letáky, ocedule před pobočkami, osponzoring, odirect-mailing (vícejazyčný), osobní schůzky.

15 15 Marketingová strategie II. Vznik nových poboček (Hradec Králové, Olomouc, Ústí nad Labem) Nové motto: „Jistota v džungli jazyků.“

16 16 Marketingová strategie III. Nové služby: oPřeklady webových projektů Zaměření na firemní klientelu Inzerce na internetových portálech Ceny v rozmezí 500 – 8000,- Kč, v závislosti na rozsahu překladu, jazyku Navázání spolupráce s webdesignovými společnostmi: –COPYWRITING Celorepubliková působnost oSoftwarová lokalizace Specializovaná firemní klientela Tisk + internet, direct-mailing (hlavně elektronicky) Ceny v závislosti na rozsahu a odborném zaměření Spolupráce se SW společnostmi Celorepubliková působnost

17 17 Logo – Marketingová strategie IV.

18 18 Marketingové aktivity Náklady na marketingovou komunikaci: o2005: cca ,- Kč o2006: cca ,- Kč 2007: Propagace nového loga (motta) + zdůraznit růst společnosti, rozšiřování výukových prostor Prostředky na udržovací reklamu, dodatečné náklady na propagaci nových služeb v tisku (odborné časopisy), na internetových portálech (Google AdWords, Centrum.cz) Náklady na certifikaci, licence (ISO 9001:2000, Cambridge ESOL Examinations, Goethe Institut)

19 19 Akční programy Aktivita Cíl aktivity Zodpovědná osoba ZačátekKonec Plánovaný rozpočet Návrh nového loga Změna vnímání značky Marketingové oddělení ,- Nové služby Rozšíření portfolia Překladatelská agentura ,- Reklama v tisku Zaujmout zákazníky Marketingové oddělení ,- Internetová reklama Zaujmout zákazníky Marketingové oddělení ,- Propagační materiály Zaujmout zákazníky Marketingové oddělení ,- Certifikace Záruka kvality JŠ, PA ,- Celkem ,-

20 20 Rozpočet PoložkaCena v Kč Návrh nového loga10 000,- Nové služby75 000,- Reklama v tisku ,- Internetová reklama ,- Propagační materiály20 000,- Certifikace20 000,- Udržovací reklama ,- Celkem ,-

21 21 Systém měření a kontroly Vyhodnocování výsledků průběžně během kampaně za měsíce červenec – prosinec 2007 (1x za měsíc) Vypracování závěrečné práce o průběhu kampaně v lednu 2008 Kritéria hodnocení: ocelkový obrat, oobrat divize Překladatelská agentura, otržby za nové služby, ovztah podílu obratů jazykové výuky a překladů, oreference klientů.

22 22 Dotazy Děkujeme za pozornost!


Stáhnout ppt "Změna značky firmy a positioningu Dalimil Petrilák & Martin Pospiš."

Podobné prezentace


Reklamy Google