Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mgr. Katarína Krahulová Barvičky, móda, kosmetika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mgr. Katarína Krahulová Barvičky, móda, kosmetika."— Transkript prezentace:

1 Mgr. Katarína Krahulová Barvičky, móda, kosmetika

2 Obsah semináře Které barvičky nám sluší –barevná typologie, psychologie barev –kombinace barev –kombinace vzorů Trendy dnešní módy přizpůsobené seniorům –trendy dneška v podání, které se dá nosit v každém věku –co rádi nosíte za oblečení a proč –interiéry a exteriéry, architektura Možnosti kosmetiky a vlasového designu –jakou kosmetiku používáte –ukázky líčení,... Přírodní kosmetika aneb vyrobme si svůj vlastní krém –bylinky a jejich použití –příprava vlastního krému, postup –seznámení se se značkami přírodních kosmetik (NÉ PRODÉJ)

3 Barvy ročních období Jakou mám zvolit barvu letních šatů? Jak to, že sousedka je taky blondýnka a v mém kostýmku vypadá divně? A proč v té zelené blůze vypadám tak unaveně? Na tohle všechno se dá odpovědět pomocí barevné typologie. Podstata spočívá v tom, že typy lidí se podle barvy a odstínu pleti, očí a vlasů dělí do čtyř skupin pojmenovaných podle ročních období. Rozeznáváme tedy typ jarní, letní, podzimní a zimní. Když člověk ví, jaký je barevný typ, neznamená to, že by nemohl nosit barvy, jaké se mu líbí. Ale když bude chtít udělat dojem, vypadat mladě a rozzářeně je načase po „svých“ barvách sáhnout. U žen se k tomu ještě přidružuje barva líčení a laku na nehty.

4 Jak na to? Základem je zjistit zda jste studený nebo teplý typ. Barevný typ se zjišťuje za denního světla a nejlépe s vlasy staženými z čela nebo úplně zakrytými. Jde o to, že vlasy mohou být barvené či naopak vyšisované od sluníčka a od vody. Hlavní určující faktor je pleť a oči. Pleť samozřejmě umytá a nenalíčená. Postavte se před zrcadlo a střídavě si přiložte k obličeji šátek, stříbrný a zlatý nebo oranžový a pak růžový... Pokud se vám rozzáří obličej, zjemní se vaše rysy a vůbec se zdůrazní všechno krásné, je to ten typ barvy, jaký hledáte. Pokud to „není ono“, obličej vypadá nezdravě či povadle, potřebujete typ opačný.

5

6 Psychologie barev ČERNÁ Černá barva absorbuje všechny ostatné barvy barevního spektra. Často se používá jako symbol hrozby či zla, ale je taky velmi populární jako ukazovatel moci. Kdysi se spojoval především s postavami, které jsou záludné, zákerné či negativní. Černá je taky barvou smutku a smrti v mnoha kulturách (ne všech). Spojuje se s neštěstím, ale taky třeba se sofistikovaností, formalitou. V starém Egyptu černá barva reprezentuje život a znovuzrození. V módním průmyslu se černá barva často používá na optickou iluzi zeštíhlení. Tehdy pak účel předčí význam. BÍLÁ Bílá barva představuje čistotu a nevinost. Navozuje iluzi prostoru, chladu, sterility či neutrálnosti. Místnosti vymalované nebo dominující bílou se zdají prostranné, avšak prázdné a nepřátelské. Bílé pláště personálu v nemocnicích navozují pocit sterility. ČERVENÁ Červená barva je jasná a teplá barva, která evokuje silné emoce. Spojuje se s pocity lásky a tepla. Je barvou intenzivních emocí na obou extrémech - od lásky až po hněv či agresi. MODRÁ Modrá barva je opisována jako oblíbená pro mnoho lidí, častěji pro muže než ženy. Navozuje pocity klidu a vyrovnanosti. Je barvou uspořádanosti, systematičnosti, míru a poklidu, často ale taky smutku či lhostejnosti a odstupu. Často se využívá v pracovní oblasti jako dekorace či barva v kancelářích, kdy podněcuje k produktivitě. Tato barva nejméně podněcuje k chuti k jídlu. Modrá kuchyně, jídelna či prostírání a talíře se používají tehdy, kdy chce člověk zhubnout nebo přinejmenším nemít chuť k jídlu. Naopak, osvědčuje se pro lidi s vysokým tlakem, protože modrá barva snižuje jak pulz, tak i třeba tělesnou teplotu (samozřejmě ne o mnoho stupňů či hodnot). ZELENÁ Zelená barva je spjatá s přírodou, reprezentuje poklid, štěstí a zdraví. Podle výzkumů může zelená barva zlepšit u dětí schopnost číst. Je barvou plodnosti - v 15. století měli z tohoto důvodu nevěsty šaty zelené. Upokojující efekt místnosti natřené zelenou barvou se například dostavuje v čekárnách lépe. ŽLUTÁ Žlutá barva je barvou k navození veselosti a tepla. Avšak je barvou, která je nejvíce únavná pro oči kvůli velkému množství světla, které odráží. Tato barva na pozadí počítače či papíru vede k oční únavě a v extrémních případech k horšímu vidění či zhoršení zraku. Žlutá barva taky evokuje pocity frustrace a hněvu. Podle některých výzkumů, malé děti více pláčou v místnostech natřených žlutou. Tato barva zvyšuje metabolismus. Je to barva, která poutá pozornost. Používá se proto často v dopravě, zvýraznění v textu při učení, reklamě či dopravním značení. HNĚDÁ Hnědá barva je barvou přírody, která evokuje pocity síly a spolehlivosti. Může navozovat pocity smutku a izolace. V člověku může navozovat taky pocity tepla, pohody a bezpečí. Spojuje se s přírodou a Zemí, konvenčností. Je taky barvou sofistikovaností, inteligence.

7 Módní trendy pro jaro a léto 2010 Jarní módní trendy budou mnohem odlišnější než v předchozích sezónách. S tím souvisí jednak vyšší požadavky na módu, návrháři však samozřejmě vzali v potaz také přetrvávající hospodářskou krizi, která má dopad v neposlední řadě také na světovou módu. Pro nás, běžné spotřebitele, to znamená, že módní značky zlevňují, a přitom ve škále aktuálních jarních kolekcí nalezneme širokou škálu skutečně luxusního zboží v podobě kvalitních materiálů, různorodosti a nových nápadů.

8 Trendy dnešní módy aneb jaro 2010 V módních kolekcích se často objevují kratší i delší ponožky nebo podkolenky, není však jednoduché vždy odhadnout tu správnou „módní“ délku, nebo chcete-li výšku. Pro letošní jarní sezónu je ale trend jasný: podkolenky a nadkolenky.

9 Barvy na jaro 2010 Jaro přináší různorodou škálu barevných odstínů, mezi nimiž hrají hlavní roli krémová, fialová, odstíny hnědé a modré, fuchsiová, velmi bledá modrá a tlumená zelená. Zkrátka veselá paleta, která je doplněna o zvláštní odstíny tlumenějších barev. Když si vybavíte barvy z doby sedmdesátých let, jsou to přesně ony. Retro zkombinované s velmi moderním.

10 Jaro a léto bude plné vzorů Z množství jarních a letních vzorů si vybere každý. Je jich totiž obrovské množství. Objevují se na šatech, halenkách, tričkách, sukních i kalhotách. Nechybí však ani na doplňcích. U tašek byste vzory ještě čekali, ale letos na jaře a v létě je najdete také na botách. Vše propadne vzorům, takže už teď začnete zdobit svůj byt správně vzorovanými módními doplňky.

11 Móda a trendy...jsou i pro seniory módní výstřelky si dopřejte v doplňku nebo v kombinaci s umírněným a formálním oblečením můžete si dovolit i tílko nebo tričko s krátkým rukávem, stačí ho elegantně doplnit tunikou nebo lehkou blůzkou neřešte trendy, soustřeďte se na styl...přírodní, sportovní, elegantní, dramatický dopřejte si doplňky – korále, bižuterii, kabelku, hezké botičky volte spíše jednoduchost jak ve střihu, tak v barvě pokud volíte vzorek, opět ho použijte pouze na jednom kousku oblečení laďte barvičky v podobném tónu, dodržujte pravidlo 3 – 5, více barviček nenoste najednou dopřejte si relaxační péči pro vlasy a pleť noste to, v čem se dobře cítíte

12

13 Kosmetika dělení: pleťová, tělová, dekorativní

14 Tělová kosmetika vše co se týká našeho těla (mimo dekoltu, krku a pokožky obličeje) sprchové prostředky péče o pokožku těla (mléka a krémy) abrazivní prostředky parfémované prostředky kosmetika na vlasy (šampóny, kondicionéry, balzámy, masky, bezoplachové kůra, stylingové prostředky

15 Pleťová kosmetika mycí a odličovací prostředky pěstící prostředky (krémy, séra, lotia) speciální péče (rty a oči) masky abrazivní a enzymatické prostředky péče o krk a dekolt specifické procedury

16 Dekorativní kosmetika základní podkladová báze, korekce a zvýraznění make-up očí make-up rtů fixace

17 Líčení

18 Přírodní kosmetika Přírodní kosmetika je jistě zajímavou alternativou ke kosmetice běžné, kterou používáme již zcela automaticky, aniž bychom se zajímali o její složení. Jenže chemické látky obsažené v běžné kosmetice mohou mít na naší pleť neblahý vliv. Pokud se tak již dříve stalo, měli byste se poohlédnout po přírodních výrobcích. na co si dát pozor: barviva, konzervační látky, parafín, těžké kovy, saponáty,...

19 Rozlišujeme přírodní kosmetiku bio-kosmetiku vegan-kosmetiku

20 Z jakých značek vybírat? K osvědčeným značkám biokosmetiky patří například Alverde, Lavera, Weleda, Dr. Huaschka, Dr. Spiller, Jason, Extratissima Bio, Lagona, Urtekram, De Traay, ESI, Farffala, Sanoll, Sante, Tautropfen, Cannadem a další. K českým značkám přírodní kosmetiky lze zařadit již zmíněné trio Salus, Botanicus, Nobilis Tilia. Víceméně každá z těchto značek nabízí ve svém sortimentu speciální přípravky určené k péči o pleť a tělo nejen pro ženy, ale zaměřuje se i na muže a děti. Kromě základní sortimentní řady přípravků určených pro komplexní ošetření různých typů pleti nabízí rovněž speciální péči. Jedná se například o anti-celulitidní program, vlasovou péči, péči o oční okolí a rty, ochrannou sluneční řadu, aromaterapii a podobně.

21 Přírodní recepty tělový peeling - olivový olej + mořská sůl vlasový zábal - olivový olej, žloutky; nebo na noc vetřít kokosový oleje pleťová maska - tvaroh + kvasnice + troška olivového oleje - krásně rozjasní a vyhladí pleť zábal na celulitidu - bílý jogurt + 5 lžic skořice + troška olivového oleje + usušené mořské řasy

22 Jak se vyrábí krém? Krém – potřebujeme: 1 lžíce včelího vosku (půlka cihličky, popř. méně) 3 lžíce oleje lisovaného za studena vitamín E, A esence dle výběru kosmetický jíl bambucké máslo med Na vodní lázni si ohřejeme do rozpuštění včelí vosk, následně sundáme z plotýnky a přilijeme pomalu olej (alespoň pokojová teplota) a mícháme 5 minut nebo použijeme ruční mixer a promícháme 1 minutu. Následně přidáváme ostatní složky. Naléváme do čisté, nejlépe desinfikované nebo sterilizované nádoby a skladujeme v chladu.

23 Nebo...koupelová sůl do mořské soli naložíme usušené bylinkya necháme uležet alespoň 3 měsíce následně přisypáváme do koupele

24 Pozor! i přírodní kosmetika má své stinné stránky: rychlá kazivost ztížené skladování pomnožení bakterií možnost alergie vyšší cena

25 Krása Krása ženy je komplexní, vychází z její duše, z projevů pravé dámy a vnitřních hodnot.

26 Zdroje: typologie-a-l%ED%E8en%ED,75

27 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Mgr. Katarína Krahulová Barvičky, móda, kosmetika."

Podobné prezentace


Reklamy Google